|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
5e lijn?
Ja en? De print is ook anders, nou nou...... Het grootste verschil is wel dat je een torch technisch moet vliegen, dus je haalt er het meeste uit als je hem sinust en het poweren/depoweren komt wat nauwer dan bij een fuel (je hebt meer depower op de bar) Een fuel is dan weer meer een park & ride beulkite die het best tot zn recht komt als er flinke power in zit en ze zijn ook wat trager met suren dan een torch.
|
|
|
zagy
Berichten: 804
|
wil dit ook zeggen dat een fuel iets meer een power kite is dan de torch? Bijv met springen/pop/kiteloops?
|
|
|
George
Geen avatar
Berichten: 10
|
"wil dit ook zeggen dat een fuel iets meer een power kite is dan de torch? Bijv met springen/pop/kiteloops?"
Springen; ja Pops; nee Loops; ja
|
|
|
Kevin
Berichten: 5381
|
Geen intresse voor de nieuwe Hadlow Pro?? Prijzen zijn een stuk beter dan vorig jaar. Ook zeker weten meer power dan fuel en torch. Alleen lever je daardoor wel in op de depower.
|
|
|
|
Vinni
Berichten: 5944
|
De Torch heeft een stuk meer hangtime dan de Fuel. Dat was het eerste wat mij opviel.
|
|
|
|
naja
Berichten: 355
|
De Torch heeft een stuk meer hangtime dan de Fuel. Dat was het eerste wat mij opviel.
En wat viel je verder dan nog op?
|
|
|
Vinni
Berichten: 5944
|
Dat je met de Torch meer kracht hebt als je hem uithaakt. In ieder geval, bij de zelfde windkracht vergeleken met de Fuel. De Fuel moet je toch echt lekker in de high end varen om goed gepowerd de unhooked tricks te kunnen doen. Met de Torch kan ik wat sneller uithaken zeg maar.
Voor de rest vind ik persoonlijk dat je met de Fuel wat beter moet timen om big air te maken.
|
|
|
zagy
Berichten: 804
|
ok, dit is goede info! Ik heb in het verleden de torch 2 gehad. Weet iemand hoe deze is in vergelijking met de nieuwe? Ik weet nog dat die redelijk veel power had, maar de dat torch 1 dit weer niet had.
|
|
|
ArjanH
Geen avatar
Berichten: 45
|
Hallo, ik heb zowel met de Torch 1,2,3 en 5 gevaren. Grof gezegd kun je zeggen dat 1 en 2 redelijk op elkaar lijken, maar dat er een groot verschil is met 3 en verder. De torch 3 was voor het eerst met gesplitste 5e lijn. Dit betekent meer ondersteuning van de LE, waardoor deze dunner kan worden en de grotere maten veel effectiever worden. Ze vliegen gewoon heel anders. De laatste jaren (Torch 4 en 5) is de hangtime ook toegenomen, zeker ten opzichte van de Torch 2. De enige manier om er achter te komen wat je er van vindt is het eens te proberen...
|
|
|
naja
Berichten: 355
|
uiteraard is het het mooist om het zelf uit te proberen,maar de mogelijkheden om dat doen zijn helaas voor de meeste niet makkelijk uit te voeren,daarom blijft het altijd weer interessant om de ervaringen ,zo die er zijn, te vernemen van de riders die in het bezit zijn van de bewuste kite of board,dus zet hem op dames en heren,blijfen posten! Zelf ben ik bijvoorbeeld heel geinteresseerd in de bevindingen van Torch 2009versusVegas2009.
|
|
|
pim89
Berichten: 179
|
Vaar torch4 heb fuel07 gevaren.. Torch heeft zeker meer pull in de loops (kan er ook aan liggen dat mijn techniek beter is geworden) ook heeft hij meer hangtime en lift + beter low-end....
2009 fuel lijkt me wel echt relax zeker met 4 lijns barretje.. Zit tenminste een swivel op dit vind ik het enigste nadeel aan de torch..
|
|
|
zagy
Berichten: 804
|
die swivel kun je ombouwen! Hoorde vandaag ook dat de fuel een hele slechte low end heeft.
|
|
|
Vinni
Berichten: 5944
|
De Fuel is een high end kite. Zijn eigenschappen zijn op z'n best als je hem in de high end vaart. Ik zelf kan al wel vrij snel varen met de fuel maar daar is het dan ook mee gebeurd. Om echt tricks te gaan doen moet je toch wat meer wind hebben. De Torch presteert wat dat betreft toch beter in de low end.
|
|
|