Terug over bamboe; voor 10 euro bamboe gekocht, heb je zat aan. Plan is 2 lagen onder en 1 boven, vinnen maak ik zelf, dus dan heb je een board voor 50 euro, waarop Ruben Lenten jalours wordt; de pop is enorm, voorspel ik.
Er zijn nml. wel meer bamboe-boards, maar dan is het niet meer in de lange steel-vorm; dan pas komt bamboe pas echt tot zijn recht.
Ik had een 5 cm doorsnede stengel met mijn gewicht belast, met een overspanning van 1 m; kun op dansen, buigt niet eens.
Dan de stengel in 2 helften delen. Eerst wilde ik dat met de decoupeerzaag doen, maar ik zag dat de lijnen wel heel erg liniair doorliepen, dus gewoon met zakmes en hamer klieven; over 1.3.m vrijwel helemaal symetrisch in 2en.
Dan mijn lichaam er weer op, en dan krijg je wel een mooie flex. Met natuurlijk een super rebounce; wordt niet voor niets pijl en boog van gemaakt; Ruben schiet straks als een indiaan door de lucht
. Verwacht gewicht; minder dan 3 kg, en meteen wel sterk (Rubenproof)
Tja, testen kunnen jullie morgen en overmorgen op Workum. Nog niet het bamboeboard, mag ik nog niet aan beginnen, want ik heb mijn huidige nieuwe board nog niet eens gtetst.
Als ik daar al wel aankom; die Friezen rijden toch zo beroerd, net Belgen. Richting aangeven doen ze niet, te laat of de verkeerde kant op
.
Het knipperliht zou men bij dat volk zachtjesaan van de zijkant naar het dak van de auto moeten verplaatsen. Dit is eigenlijk een voorzichtige manier om aan te geven dat zij eigenlijk met zwaailicht moeten rijden
.