Ander merk bar bij kite

unexpected

Geen avatar

Februari 23, 2010, 09:40:23
edit2Rapporteer  
Beste medekiters,

Ik heb nog een 2007 bullaroo 7m2 die super is bij harde wind. De bar met touwen wordt alleen een beetje oud. Gezien de slechte verhalen (zelf nooit problemen) over de best barren vroeg ik me af of je ook een ander merk bar op de kite kan gebruiken. De barren van Best zijn ook nog eens behoorlijk duur. Een Gaastra bar bij kitepirates is stukken goedkoper. Dus de vragen:
- Andere bar op best kite mogelijk?
- Gaastra bar oke? (qua safety ook, niet dat ik die ooit gebruik, maar je weet nooit)

Verder begin mei twee weken Leucate, nog meer Tramontanegangers?

Groet, Jim
ricadelic

Antwoord #1 Februari 23, 2010, 12:32:57
edit2Rapporteer  
Mocht je voor een andere bar gaan dan raad ik  je iig geen Gaastra bar aan. Mijn Gaastra bar begint na 1,5-2 jaar regalmatig gebruik van ellende uit elkaar te vallen. Ook de lijnen zijn (naar mijn mening) niet echt van super kwaliteit en je hebt kans dat je de chickenloop moet laten vervangen omdat die niet goed werkte.
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #2 Februari 23, 2010, 13:23:39
edit2Rapporteer  
Ik raad je een Cabrinha bar aan uit 2007 of 2008. je moet alleen de pigtails
van de powerlines eraf halen en dan kan je hem zo varen.

Zelf vaar ik met een 221 bar uit 2007 op de Bularoo's die ik heb. Dan heb
ik wel de katrollen eruit gehaalt maar het vaart super.
Morres

Antwoord #3 Februari 23, 2010, 14:39:21
edit2Rapporteer  
gaastra QR wordt gewoon vervangen als je een bar koopt, liggen volgende week geloof ik bij de dealers.(nieuwe QR)
Weet niet uit welk jaar ricadelic zn bar kwam, wss 2007 in 2008 gekocht voor een prikkie? vanaf 2008 is het namelijk prima kwaliteit, ik heb mn 2008 bar ook nog in 2009 gebruikt, en ik kite echt veel.
unexpected

Geen avatar

Antwoord #4 Februari 23, 2010, 22:47:39
edit2Rapporteer  
Oke, bedankt voor de info. Dus Gaastra kan wel in ieder geval. Moet ik dan nog aanpassingen doen? Ben meer van het kant en klare werk.
Morres

Antwoord #5 Februari 24, 2010, 00:12:37
edit2Rapporteer  
hangt van je kite af, als je bij je best bar alle lijnen op gelijke lengte hebtm kan je gelijk gaan met de banaan. vanaf 2008 zijn alle lijnen van gaastra met de strap open en de bar naar boven geschoven, even lang.
@LaurenS

Antwoord #6 Februari 24, 2010, 01:03:43
edit2Rapporteer  
GEEN Gaastra bar,ik had er twee bij mijn 2009 jekyll's.Uit frustratie gedumpt  ThumpDown ThumpDown (down_kitesmiley)Drie keer heen en weer gereden naar de dealer voor garantie
Heb nu een North bar die doet wat die moet doen en VEILIG  Tongue
Verdere onderbouwing:QR werkt niet,de-power koord slijt als een waanzinnige.Slecht power/depower systeem. suc6

Goedkoop=Duurkoop

geldt niet voor de kites van gaastra trouwens de laatste tijd,die zijn top  ThumpsUp ,
Morres

Antwoord #7 Februari 24, 2010, 13:01:33
edit2Rapporteer  
Ik ben het met je eens dat de gaastra QR niet goed is, hij wordt ook vervangen, kosteloos, mét nieuw depowercord. Het slijten van het depowercord ben ik het niet mee eens, ik heb VEEL sessies gehad met 2009 bar, ik heb het depowercord gewaxt en heb geen een keer mn depowercord moeten vervangen. erwijl ik 1bar op 2 kites gebruikte. Ik moet wél toegeven dat zonder waxen hij idd als een malle slijt, maar dat doet die van bv. north rebel ook.(en die kosten wel 'ff' wat meer om te vervangen)

Over het depowersysteem, tja, jij zegt dat ie niet goed werkt. Dat is niet waar. Het kan natuurlijk zijndat je het systeem niet lekker vind werken, dat is aan een ieder zelf, kwestie van smaak. Ik vind bijvoorbeeld clamcleats waardeloos, maar andere zweren erbij. Het zou ideaal zijn als je zelf zou kunnen kiezen wat voor depowersysteem je gebruiken gaat. Zou dat wat zijn?

Ik ben wel blij om te horen dat je tevreden bent over je jekylls natuurlijk, en vind het jammer dat je zo teleurgesteld bent over de bar.
ricadelic

Antwoord #8 Februari 24, 2010, 15:29:55
edit2Rapporteer  
Mijn bar heb ik gekocht in december 2007 en was nieuw. Ik heb deze samen met een 8m2 Max2 gekocht. Ondertussen is ook het busje waar het depowerkoord doorheen loopt kapot gegaan waardoor mijn depowerkoord is geknapt.. Shocked)
Nature

Antwoord #9 Februari 24, 2010, 19:07:09
edit2Rapporteer  
Het is mogelijk,
Zorg er voor dat je lijn lengte gelijk is aan je oude bar. (indien er dus verschil is tussen je voor en achterlijnen)
Tevens is de afstand van je depowerkoort ook belangrijk indien deze te lang is kan je kite overdepoweren en dan flikkert die voorover.

Een bullaroo vliegt op een 1:1 bar ofwel eentje met directe verbinding. probeer dus zo een bar te scoren.

Ik heb universele barren die op elke SLE passen en nog eens in elke maat zijn in te stellen wat wil een kiter nog meer haha Smiley
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #10 Februari 27, 2010, 10:59:04
edit2Rapporteer  
Morres, ga nu geen gaastra barren aanprijzen aan iemand die een andere bar zoekt. Dat je de kites aanprijst snap ik hellemaal want die zijn goed maar de bar is gewoonweg slecht. Als de nieuwe QR goed blijkt te zijn dan kan je ze weer aanprijzen Wink Overigens is het slijten van het depowercoord normaal en bij veel merken het geval. Inwaxen verminderd dat wel.

Zoals Nature al zegt zolang dat de lijnen in verhouding net zo lang zijn kan het gewoon. Personlijk zou ik de redline bar van Best kopen met de extensions erbij voor de waroo/bularoo. Prima bar en dan heb je alles van best.
Morres

Antwoord #11 Februari 27, 2010, 13:45:32
edit2Rapporteer  
Morres, ga nu geen gaastra barren aanprijzen aan iemand die een andere bar zoekt. Dat je de kites aanprijst snap ik hellemaal want die zijn goed maar de bar is gewoonweg slecht. Als de nieuwe QR goed blijkt te zijn dan kan je ze weer aanprijzen Wink Overigens is het slijten van het depowercoord normaal en bij veel merken het geval. Inwaxen verminderd dat wel.

Zoals Nature al zegt zolang dat de lijnen in verhouding net zo lang zijn kan het gewoon. Personlijk zou ik de redline bar van Best kopen met de extensions erbij voor de waroo/bularoo. Prima bar en dan heb je alles van best.
hij VRAAGT ZELF naar de gaastra bar reflex ....Bar isop QR na niet slecht, kwaliteit is goed en gaat lang mee, lijnen hebben weinig rek, grip laat niet los, enz enz. Denk dat ik hier zo'n beetje meeste ervaring heb met de gaastra barren, dus ik kan best wat onzin rechtzetten. En idd, veel merken hebben snel slijtende depowercord als je ze niet waxt, zo oo kde gaastra, wat ik ook aangaf.
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #12 Februari 27, 2010, 18:48:52
edit2Rapporteer  
Hij vraagt of de safety goed is, nee dus. Maar verder is de bar wel goed zoals ik al aangaf. Slijtage van de depowercord is normaal en die is zo te vervangen.

Kijk ook eens naar de Core ESP bar, dat was wel 1 van de betere barren die ik ooit heb gehad. Goede swivel, goeie en veilige safety, simpel maar goed werkende strap en weinig slijtage van het depowercord omdat de 3 lijnen apart door de bar gaan.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.