Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
't Is me niet helemaal duidelijk... activeert de safety uit zichzelf, of schiet de chicken loop uit de trapezehaak?
In het eerste geval zou ik die safety eens goed nakijken, in het 2e geval kan de donkey dick niet goed zitten, of de kite heeft een keertje slap gehangen en onder een hoek gezeten waardoor de chicken loop net over het randje van de haak kon komen. Dan schiet ie vroeg of laat los.
|
|
|
Nijlpaard.
|
ja de safety achtiveer uit zichzelf EN de chickeloop en dick schiet uit de trapezehaak safety is nagekeken door die ervaren kiter nee kite was niet slap en chicken dick zat wel goed..
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Lekker vaag... QR nagekeken, maar toch schiet ie los....
Wat voor trapeze heeft je pa? Is de dick niet te kort of te slap oid?
|
|
|
Robin73
Logs: 0 | 176 uur
|
Van de QR zou ik het niet weten. Ik heb zelf weleens gehad dat de chickenloop steeds los schoot. Heb daarn een andere trapeze met een iets andere haak gekocht en het probleem was over. Heb een maat van mij nog eens met mijn oude trapeze laten varen en bij hem schoot ook de chickenloop los. Het kan dus aan de haak van je trapeze liggen
|
|
|
Nijlpaard.
|
Lekker vaag... QR nagekeken, maar toch schiet ie los....
Wat voor trapeze heeft je pa? Is de dick niet te kort of te slap oid?
mn pa is nu even weg ik antwoord vanavond wel.. maar die chickendick is heel sterk en lang.. en die trapezes zie je vaak.. dus dat is gewoon een goed trapeze.
|
|
|
|
|
Nijlpaard.
|
die chickendick heet donkeydick ow oopss.. tja, (ik ben slechthorden aan land en doof in water) dus aan water heeft instructeur gezegt chickenloop dat begreep ik.. en toen zei hij donkeydick.. maar verstond ik niet dus ik zei chickendick?! toen zei hij ja zoiets.. dus nu ben ik eraan gewend om chickendick te zeggen.. (ik kan liplezen.)
|
|
|
Nijlpaard.
|
is het een push of pull quick release?
van je af trekken dus pull denk ik
|
|
|
geloof68
|
van je af trekken dus pull denk ik duwen is push --> bij jou het geval hoogstwaarschijnlijk trekken is pull
|
|
|
Nijlpaard.
|
van je af trekken dus pull denk ik duwen is push --> bij jou het geval hoogstwaarschijnlijk trekken is pull ja sorry klopt
|
|
|
Karel79
Logs: 0 | 2 uur
|
Als ik google op foto's van de slingshot chickenloop zie ik een systeem met een elastiekje dat voorkomt dat de QR onbedoeld omhoog schuift. Zit dat ook op jullie bar?
Misschien moet je eens wat foto's plaatsen.
Ik heb ook al eens gehad met mijn Best Bar uit 2010 dat ik onbedoeld de QR af liet gaan... daar snapte ik eerst ook niks van, totdat ik erachter kwam dat ik met de rand van het board wel eens tegen de QR aankwam (bij het flippen van het board, vlak voor de waterstart)... Daardoor ging ie steeds een stukje verder open/omhoog, tot op een gegeven moment hij ver genoeg open stond en het safety mechanisme z'n werk deed.
|
|
|
Iw@n
|
Uit welk jaar is de bar?zit het zwarte elastiekje wel om de safety ?
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Allereerst wil ik vragen de volgende keer je probleem wat duidelijk te omschrijven. Lukt dit je niet alleen vraag dan even of je pa mee helpt. Dat maakt het voor ons een stuk duidelijker.
Kijk vanavond eerst maar eens of je een foto kan maken van de trapeze en de bar. Dat maakt het een stuk makkelijker om advies te geven.
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
die chickendick heet donkeydick Doe niet zo wijs man, er zijn wel 20 namen voor die krengen. Wij noemen 'm officieel "Lock Tube" bij OR.
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
't Is me niet helemaal duidelijk... activeert de safety uit zichzelf, of schiet de chicken loop uit de trapezehaak?
In het eerste geval zou ik die safety eens goed nakijken, in het 2e geval kan de donkey dick niet goed zitten, of de kite heeft een keertje slap gehangen en onder een hoek gezeten waardoor de chicken loop net over het randje van de haak kon komen. Dan schiet ie vroeg of laat los.
wellicht lijkt mij dit ook de oorzaak gezien de wind gisteren, die viel nog wel eens weg. Als onervaren kun je daardoor verrast worden en vaak zijn dat dit soort dingen het gevolg. je zoekt naar een oorzaak maar die vind je niet, geeft niet, is gebrek aan ervaring. @Wesley, plaats eens een foto van de chickenloop en 1 als hij is gehaakt aan de trapeze met de donkeydick door de haak.
|
|
|
Nijlpaard.
|
Allereerst wil ik vragen de volgende keer je probleem wat duidelijk te omschrijven. Lukt dit je niet alleen vraag dan even of je pa mee helpt. Dat maakt het voor ons een stuk duidelijker.
Kijk vanavond eerst maar eens of je een foto kan maken van de trapeze en de bar. Dat maakt het een stuk makkelijker om advies te geven.
oke, ja sorry.. ja ik zal foto maken 't Is me niet helemaal duidelijk... activeert de safety uit zichzelf, of schiet de chicken loop uit de trapezehaak?
wellicht lijkt mij dit ook de oorzaak gezien de wind gisteren, die viel nog wel eens weg. Als onervaren kun je daardoor verrast worden en vaak zijn dat dit soort dingen het gevolg. je zoekt naar een oorzaak maar die vind je niet, geeft niet, is gebrek aan ervaring. @Wesley, plaats eens een foto van de chickenloop en 1 als hij is gehaakt aan de trapeze met de donkeydick door de haak. zal ik doen
|
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
die chickendick heet donkeydick Doe niet zo wijs man, er zijn wel 20 namen voor die krengen. Wij noemen 'm officieel "Lock Tube" bij OR. Shit, hiervoor zou ik bijna kudo's willen hebben!
|
|
|