Nieuw Boardje

PRdewit

Geen avatar

Logs: 0 | 17 uur
Mei 28, 2013, 22:21:18
edit2Rapporteer  
Hallootjes allemaal,

aangezien ik me zelf dit jaar niet blij kan maken nieuwe kite's omdat ik wat geld nodig heb voor wat cursussen. Heb ik dan maar besloten om me zelf te trakteren op een nieuw boardje .

Nu zijn er een paar dingen, ik heb op mijn huidige boardje soms wat problemen om upwind te komen op een of andere reden.  ( Brunnoti Pro X 2011  133x40)

Nu ben ik wel van plan wat boardjes te testen natuurlijk , maar toch vraag ik wat suggesties om de zoektocht wat te verkleinen

wat wil graag zien in mijn nieuwe boardje:

- Makkelijk(er up-wind)
- freestyle/wakestyle/freeride

PS. welke maat adviseren jullie,
ben ondertussen 192 en weeg +/- 86kg

Boardjes waar ik  naar heb gekeken:

- North Jaime 2013 + 2013 nnt straps
- F-one Trax
- Youri Zoon 2013
-NAISH MONARCH 2013

ik zal eerst gewoon straps varen omdat ik nog druk aan het oefen ben maar wil later miss ook wel eens boots varen miss idee om daar nu al een beetje rekening mee te houden ?

Gr. Patrick
HaPe
Moderator

Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #1 Mei 28, 2013, 22:31:33
edit2Rapporteer  
Niet upwind kunnen komen heeft waarschijnlijk meer met je skills te maken dan met je board.

Maat denk ik iets van 136x41 ofzo.
In mijn ogen moet je nu nog geen rekening gaan houden met het feit dat je eventueel later met boots wil gaan varen. Als je met boots wil gaan varen, wil je ook een wat groter board. Ga je er nu al rekening mee houden, vaar je of een te groot board voor straps, of straks een te klein board voor boots
PRdewit

Geen avatar

Antwoord #2 Mei 28, 2013, 22:34:34
edit2Rapporteer  
Hape  daar heb je wel een beetje een punte maar heb onder andere al op een f-one trax gevaren en 2 andere en dan knalde ik hem al een heel stuk makkelijker omhoog dus zal natuurlijk wel aan mijn skills nog liggen maar heb ook het gevoel dat het boardje niet helemaal mee werkt,

HaPe
Moderator

Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #3 Mei 28, 2013, 22:40:06
edit2Rapporteer  
Tuurlijk maakt de outline/rocker van het board ook uit, maar normaal moet je op elk board wel upwind kunnen komen.
Heb laatst ook voor het eerst op een Trax gevaren (ook op zoek voor een board voor boots) en vond dat toch een stuk beter varen dan m'n huidige board (Brunotti YZ Pro 2011)
Voor mijn gevoel wil ik ook meer rocker in m'n board dan dat ik nu heb, dus dat klopte wel.
Daar kun je dus al eerst op selecteren. (YZ 2013 is veel vlakker dan de Trax bv.)

Daarnaast is natuurlijk het beste advies: testen!
PRdewit

Geen avatar

Antwoord #4 Mei 28, 2013, 22:43:26
edit2Rapporteer  
ik ga zoiezo testen maar wil mijn zoektocht in het oerwout van kite boards gewoon verkleinen:P

nou had ik laatst die Jaime Pro 2013 gezien en dat leek mee echt een heerlijk boardje, zoek alleen nog effe waar ik hem kan testen en miss iemand hier op het forum ervaring met het boardje???
tgroot

Antwoord #5 Mei 28, 2013, 23:14:44
edit2Rapporteer  
 Shocked
drifter

Antwoord #6 Mei 29, 2013, 10:34:32
edit2Rapporteer  
grappig, het enige wat ik met de pro-x kon was upwind varen.
De shape van de pro-x met de rechte outline en vlakke rocker zorgt er juist voor dat je board een trekkerig gevoel krijgt naar de upwindse kant. Dergelijke shapes helpen je in feite het juiste spoor vinden om upwind te varen.

Maar misschien doel je meer op de efficientie, de maatgeving van het board. De pro-x is best efficient, maar een maatje groter zou helpen.

Gezien jouw afmetingen zou ik kijken naar een 138-140cm bij 42cm breed. Beetje rocker voor het comfort, en een rondere outline voor freeride/freestyle. Oftewel een board die naar de tips duidelijk smaller wordt, want dat geeft een vrijer (free) gevoel.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.