Hallo,
Zaterdag 8 juni een prachtige dag met Noorden windpal on shore op Andijk
Uiteraard ff een praatje gemaakt met mede kiters. oa met Rosanne een beginner die al een aardig struk op weg is.
Tevens komt er een groepje jongens met nieuwe kites aan..
De jongens ff geholpen met afstellen er is een gevordede kiter bij de rest kan wel kiten maar zijn volgens mij beginners tenminste als je aankomt varen en je parkeert je kite in een boom dan heb je het niet helemaal onder controle.
Ze blijven mij te dicht onder de kant dus ik waarschuw mijn zoons om verderop te gaan kiten.
en dan gebeurt er toch iets vervelends
Rosanne vaart langs een van de boys die door een ongecontroleerde move zijn kite keihard het water instuurd het meisje wordt door de lijnen geraakt en beschadigd daarbij haar wetsuit gelukkig voor zover te zien alleen een pijnlijke arm en hand.
Nu na dit hele verhaal is mijn vraag aan jullie WIE IS NU VERANTWOORDELIJK VOOR DE SCHAdE is dat Rosanne omdat ze te dichtbij vaart of is dat de jongen die te dicht onder de kant in de vaarrichting zijn kite niet onder controle heeft.
Ik wil nog wel vermelden dat de jongens de hele middag aan het klooien waren en niet erg hoffelijk gehandeld hebben richting Rosanne
met vriendelijke groet
Guido