Naish 2015 (Con)Fusion control systeem

Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #25 September 18, 2014, 14:45:31
edit2Rapporteer  
die bar van North ziet er zeer goed uit inderdaad. vind die van Naish ook inderdaad richting overdesigned gaan. Doe mij maar gewoon mn zwart witte Cabrinha bar. Simpel, en werkt altijd!! (en zolang je niet uithaakt geen leash nodig door de ingebouwde dubbele safety)  ThumpsUp

Uhm Cabrinha en North zijn zo'n beetje de grondlegger van overdesignen.

Ow en een tijd geleden mocht ik een Cabrinha uit de duinen vissen voor iemand die het ook niet nodig vond om zonder leash te varen. Hield er geen rekening mee dat je weleens per ongeluk uitgehaakt kon raken. En van een ander hoorde ik dat hij z'n safetylijn eens liet schieten toen hij de QR weer in elkaar probeerde te zetten. Ja echt goed over nagedacht hoor :') En dan nog de hoofdprijs vragen ook.

Dan heb je jezelf niet in het systeem verdiept. Wanneer je nooit uit haakt met een Cabrinha bar tot 2014 en je gebruikt je dockydick dan gebeurt je dat niet. Feit is dat het gewoon feilloos werkt wanneer het nodig is, dat er een swivel opzit die het altijd doet, je kan automatisch lijn rek opvangen, lijnen van hoge kwaliteit etc.

Dat gebeurt heus wel hoor, zie kerel die ik hielp. Als de spanning even van de lijnen af is dan kan de loop net om het randje van je haak komen, waardoor hij er gewoon door de dick heen uitgetrokken wordt als er weer spanning op komt. Net als bij iedere andere bar.

Overengineering ten top. Lijkt dat ze het wel eindelijk door beginnen te krijgen daar met hun nieuwe QR (die eigenlijk ook weer overengineerd is, met een extra pin) en een 1lijns safety waardoor ze eindelijk die split dichter bij de bar kunnen zetten. Kostte ze maar 5 jaar ofzo voordat ze doorhadden wat andere merken al lang deden.

Nu nog die straps/bungees/veer lozen. Best heeft dat licht al gezien.

De BRM bar, da's pas een tof ding. Meer KISS kan niet.

Ach ieder zijn ding, Cabrinha maakt gewoon kwalitatief de beste kitesurf spullen op de markt. Daar kan je gewoon niet omheen. Wink Mijn graf 14m uit 2007 doet het nog steeds dit terwijl dat spul wat 7 jaar nieuwer kapot gaat...

Hier moet ik toch echt even op inhaken; dit is een erg gedurfde uitspraak en op geen enkele (technische) beargumentatie gefundeerd? Lijkt me dat je deze uitspraak meer op gevoel doet dan op basis van feiten, mag best maar zeg dan dat het je mening/gevoel is Wink. Je bent tenslotte een gevoelig mannetje
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #26 September 18, 2014, 15:02:58
edit2Rapporteer  
Ziet er weer gelikt uit!

Zou fijn zijn als ze ook heavy duty barren gaan ontwikkelen. M'n power lijnen  zijn voor de 2e keer gebroken van m'n Northbar. (In 2012 gekocht) Dit keer liep het wat ongelukkiger af  dus heel m'n vinger vol met hechtingen. Ik heb onderhand elk touwtje vervangen aan die bar.

Ik geef het kite merk hier niet de schuld van. Ik weeg zo'n 100 kg en spring behoorlijk veel en vaar altijd een dike maat grotere kite. Ik denk zelf dat de merken met zulke zware gasten geen rekening houden en alles is gebaseerd op 70 -80 KG
Dan nodig ik je uit om eens de bar van Zeeko te proberen. Ze gebruiken Cousin Trestec lijnen. Vaar nu al 1,5 jaar met deze bar, gebruik vrijwel altijd dezelfde bar en optisch nog helemaal geen enkel vorm van slijtage, geen pluisjes, geen rafels, niets... Voor mij hebben deze lijnen duidelijk de voorkeur boven normale sk75 dyneema lijnen!

Hey Kappuh nah weeg jij ook 100Kg?
dunkel

Geen avatar

Berichten: 89
Antwoord #27 September 18, 2014, 16:39:38
edit2Rapporteer  
twee keer?! wow...ik zou op staalkabel overstappen dan. Ik zou echt niks meer durven qua springen/zee/downwinder
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #28 September 18, 2014, 16:54:35
edit2Rapporteer  
Hier moet ik toch echt even op inhaken; dit is een erg gedurfde uitspraak en op geen enkele (technische) beargumentatie gefundeerd? Lijkt me dat je deze uitspraak meer op gevoel doet dan op basis van feiten, mag best maar zeg dan dat het je mening/gevoel is Wink. Je bent tenslotte een gevoelig mannetje

Ik ga alvast even zitten, en wachten op de reactie, dit kan leuk worden.......
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #29 September 18, 2014, 17:14:18
edit2Rapporteer  
Ziet er weer gelikt uit!

Zou fijn zijn als ze ook heavy duty barren gaan ontwikkelen. M'n power lijnen  zijn voor de 2e keer gebroken van m'n Northbar. (In 2012 gekocht) Dit keer liep het wat ongelukkiger af  dus heel m'n vinger vol met hechtingen. Ik heb onderhand elk touwtje vervangen aan die bar.

Ik geef het kite merk hier niet de schuld van. Ik weeg zo'n 100 kg en spring behoorlijk veel en vaar altijd een dike maat grotere kite. Ik denk zelf dat de merken met zulke zware gasten geen rekening houden en alles is gebaseerd op 70 -80 KG

Vroeger was ik een opgeblazen figuur en woog ik ook rond de 100kg en de lijnen van mijn 2007 Cabrinha bar zijn nog steeds goed. Ik vaarde die op mijn 14m tot ongeveer 25 knopen. En dat zijn gewoon dunne "300kg" lijntjes. Het ligt echt aan het merk, het is hier al vaker voorbij gekomen dat Naish lijnen spontaan knappen.
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #30 September 18, 2014, 17:31:51
edit2Rapporteer  
Ziet er weer gelikt uit!

Zou fijn zijn als ze ook heavy duty barren gaan ontwikkelen. M'n power lijnen  zijn voor de 2e keer gebroken van m'n Northbar. (In 2012 gekocht) Dit keer liep het wat ongelukkiger af  dus heel m'n vinger vol met hechtingen. Ik heb onderhand elk touwtje vervangen aan die bar.

Ik geef het kite merk hier niet de schuld van. Ik weeg zo'n 100 kg en spring behoorlijk veel en vaar altijd een dike maat grotere kite. Ik denk zelf dat de merken met zulke zware gasten geen rekening houden en alles is gebaseerd op 70 -80 KG
Dan nodig ik je uit om eens de bar van Zeeko te proberen. Ze gebruiken Cousin Trestec lijnen. Vaar nu al 1,5 jaar met deze bar, gebruik vrijwel altijd dezelfde bar en optisch nog helemaal geen enkel vorm van slijtage, geen pluisjes, geen rafels, niets... Voor mij hebben deze lijnen duidelijk de voorkeur boven normale sk75 dyneema lijnen!

Hey Kappuh nah weeg jij ook 100Kg?

Nee, maar ik wel en heb met diezelfde lijnen ook 0,0 slijtage na een jaar intensief gebruik (ik ben niet vies van een loopje trekken of met mn 17m in 20 knopen varen). Dat was met al mijn vorige lijnen wel anders.
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #31 September 18, 2014, 23:04:13
edit2Rapporteer  
De Zeeko bar lijkt op papier, ik heb er geen ervaring mee, een van de betere barren. Simpel, maar doeltreffend. Rrd gebruikt een enkele plastic tube waar de depower en safetty lijn gescheiden door lopen, dit zouden ze nog kunnen overnemen maar verder zou ik geen suggesties tot verbetering hebben.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #32 September 19, 2014, 00:25:17
edit2Rapporteer  
Een plastic tube is in mijn ogen geen verbetering, behalve een estetische.

Even terug naar de Naish bar.... het verstelsysteem lijkt me wel aardig. Breedte en lengte met hetzelfde systeem, en ziet er niet uit alsof er veel dingen aan kapot kunnen gaan. Alleen hopen dat die blokjes na een paar jaar nog goed blijven zitten. Dat hadden ze wel als Cabrinha kunnen doen dmv de lineretainers eroverheen schuiven.
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #33 September 19, 2014, 14:09:54
edit2Rapporteer  
Hier moet ik toch echt even op inhaken; dit is een erg gedurfde uitspraak en op geen enkele (technische) beargumentatie gefundeerd? Lijkt me dat je deze uitspraak meer op gevoel doet dan op basis van feiten, mag best maar zeg dan dat het je mening/gevoel is Wink. Je bent tenslotte een gevoelig mannetje

Ik ga alvast even zitten, en wachten op de reactie, dit kan leuk worden.......
Is de deceptie bij jou ook al ingedaald ?
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #34 September 19, 2014, 14:14:03
edit2Rapporteer  
Ziet er weer gelikt uit!

Zou fijn zijn als ze ook heavy duty barren gaan ontwikkelen. M'n power lijnen  zijn voor de 2e keer gebroken van m'n Northbar. (In 2012 gekocht) Dit keer liep het wat ongelukkiger af  dus heel m'n vinger vol met hechtingen. Ik heb onderhand elk touwtje vervangen aan die bar.

Ik geef het kite merk hier niet de schuld van. Ik weeg zo'n 100 kg en spring behoorlijk veel en vaar altijd een dike maat grotere kite. Ik denk zelf dat de merken met zulke zware gasten geen rekening houden en alles is gebaseerd op 70 -80 KG
Dan nodig ik je uit om eens de bar van Zeeko te proberen. Ze gebruiken Cousin Trestec lijnen. Vaar nu al 1,5 jaar met deze bar, gebruik vrijwel altijd dezelfde bar en optisch nog helemaal geen enkel vorm van slijtage, geen pluisjes, geen rafels, niets... Voor mij hebben deze lijnen duidelijk de voorkeur boven normale sk75 dyneema lijnen!

Hey Kappuh nah weeg jij ook 100Kg?

Nee 75-80, maar zoals Lude hierboven ook zegt is hij wel 100kg en ook bij hem geen slijtage.
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #35 September 19, 2014, 14:47:34
edit2Rapporteer  
Oh Kappuh ga het zeker even overwegen. Thanks!  Evan heeft me ook een oplossing geboden..
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #36 September 19, 2014, 15:18:45
edit2Rapporteer  
Ziet er weer gelikt uit!

Zou fijn zijn als ze ook heavy duty barren gaan ontwikkelen. M'n power lijnen  zijn voor de 2e keer gebroken van m'n Northbar. (In 2012 gekocht) Dit keer liep het wat ongelukkiger af  dus heel m'n vinger vol met hechtingen. Ik heb onderhand elk touwtje vervangen aan die bar.

Ik geef het kite merk hier niet de schuld van. Ik weeg zo'n 100 kg en spring behoorlijk veel en vaar altijd een dike maat grotere kite. Ik denk zelf dat de merken met zulke zware gasten geen rekening houden en alles is gebaseerd op 70 -80 KG
Dan nodig ik je uit om eens de bar van Zeeko te proberen. Ze gebruiken Cousin Trestec lijnen. Vaar nu al 1,5 jaar met deze bar, gebruik vrijwel altijd dezelfde bar en optisch nog helemaal geen enkel vorm van slijtage, geen pluisjes, geen rafels, niets... Voor mij hebben deze lijnen duidelijk de voorkeur boven normale sk75 dyneema lijnen!

Hey Kappuh nah weeg jij ook 100Kg?

Nee 75-80, maar zoals Lude hierboven ook zegt is hij wel 100kg en ook bij hem geen slijtage.

Even nuanceren.... niet alle CT lijnen zijn hetzelfde natuurlijk. Dat die nieuwe types van de Zeeko barren zo goed zijn, zegt weinig over CT lijnen die op andere barren gebruikt worden. (Hoewel ik er geen slechte ervaringen mee heb ofzo)
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #37 September 19, 2014, 15:43:05
edit2Rapporteer  
Ziet er weer gelikt uit!

Zou fijn zijn als ze ook heavy duty barren gaan ontwikkelen. M'n power lijnen  zijn voor de 2e keer gebroken van m'n Northbar. (In 2012 gekocht) Dit keer liep het wat ongelukkiger af  dus heel m'n vinger vol met hechtingen. Ik heb onderhand elk touwtje vervangen aan die bar.

Ik geef het kite merk hier niet de schuld van. Ik weeg zo'n 100 kg en spring behoorlijk veel en vaar altijd een dike maat grotere kite. Ik denk zelf dat de merken met zulke zware gasten geen rekening houden en alles is gebaseerd op 70 -80 KG
Dan nodig ik je uit om eens de bar van Zeeko te proberen. Ze gebruiken Cousin Trestec lijnen. Vaar nu al 1,5 jaar met deze bar, gebruik vrijwel altijd dezelfde bar en optisch nog helemaal geen enkel vorm van slijtage, geen pluisjes, geen rafels, niets... Voor mij hebben deze lijnen duidelijk de voorkeur boven normale sk75 dyneema lijnen!

Hey Kappuh nah weeg jij ook 100Kg?

Nee 75-80, maar zoals Lude hierboven ook zegt is hij wel 100kg en ook bij hem geen slijtage.

Even nuanceren.... niet alle CT lijnen zijn hetzelfde natuurlijk. Dat die nieuwe types van de Zeeko barren zo goed zijn, zegt weinig over CT lijnen die op andere barren gebruikt worden. (Hoewel ik er geen slechte ervaringen mee heb ofzo)
Klopt, Cousin Trestec is gewoon een merknaam en in veel varianten beschikbaar, net als Dyneema.

Oh Kappuh ga het zeker even overwegen. Thanks!  Evan heeft me ook een oplossing geboden..
Prima, mocht ik wat voor je kunnen doen laat het dan weten! Lijnen van Evan zullen overigens ook goed zijn.
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #38 September 20, 2014, 10:43:06
edit2Rapporteer  
Heb mijn twijfels over die trestec lijnen.
Nog nooit lijnen gebroken totdat vorig jaar een trestec lijn brak tijdens een darkslide...
Kan toeval zijn maar volgens mij zijn ze gevoelig voor knikken.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #39 September 20, 2014, 11:03:10
edit2Rapporteer  
Ow interessant Sebastian, niet eerder over gehoord. Heb je er foto's oid van? Zou je me kunnen PBen?
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #40 September 20, 2014, 19:46:28
edit2Rapporteer  
De BRM bar, da's pas een tof ding. Meer KISS kan niet.

BRM? Tisda?
Lionheart

Berichten: 48
Antwoord #41 September 20, 2014, 20:47:01
edit2Rapporteer  
Wat een vette bar van Naish.  Laat Sinterklaas maar komen, samen met een Naish Pivot.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #42 September 20, 2014, 20:49:00
edit2Rapporteer  
De BRM bar, da's pas een tof ding. Meer KISS kan niet.

BRM? Tisda?

Boardriding Maui
Lionheart

Berichten: 48
Antwoord #43 September 20, 2014, 21:14:14
edit2Rapporteer  
De BRM bar, da's pas een tof ding. Meer KISS kan niet.

Lijkt mij meer op een Wimt constructie en 450$ is ook niet bepaald goedkoop.
Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #44 September 20, 2014, 23:31:07
edit2Rapporteer  
Heel apart die brm bar, lijkt goed over nagedacht te zijn. Het ziet er alleen niet echt gelikt uit.
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #45 September 21, 2014, 09:27:45
edit2Rapporteer  
De Naish bar ziet er gelikt uit en is kwa gevoel hetzelfde als de 2014 bar. Ik heb de bar de afgelopen week op Sardinië mogen proberen, met 30m lijnen en mijn nieuwe FLY….

Het Memory Core is lekker, net als bij de 2014 bar. De verstelbaarheid is nu nog makkelijker dan bij de oudere barren, maar ik heb het bij de FLY niet gebruikt, omdat je de FLY natuurlijk op de breedste stand vaart.

De rest is gewoon Naish: Robuust en er is over na gedacht. Moest een beetje wennen aan de nieuwe kleuren, maar na 5 minuten is dit voorbij.

Voor wat betreft North: Inderdaad is North erg overdesigned. Tevens krijg bij de presentatie van North de indruk dat North het kiten heeft uitgevonden en alle ontwikkelingen heeft gedragen.
Jammer, North is niet slecht, integendeel, maar de presentatie vindt ik niet echt netjes.

Wel Leuk: Kijk eens naar de graphics op de nieuwe Rebel, de 'L' staat wel erg groot gedrukt. Lijkt op de oude Italiaanse auto's met een L voor nieuwe bestuurders die nog geen volledig rijbewijs hebben, die hadden ook een grote L op het achterruit geplakt….
Wellicht dat de RebeL dus een 'LES-KITE' is????
LOL, maar hier heeft een marketing dame/man zitten slapen, heeft op San Teodoro bij de presentatie tot veel Smiles en opmerkingen geleidt..
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #46 September 22, 2014, 22:01:36
edit2Rapporteer  
kleine kleuraccenten op de bar zijn imho uselessssssss.

Gaastra heeft zwart wit, en de kites zijn ook (deels) zwart/wit, als je dus goed aansluit (lijnen zijn ook zwart/wit) kan je dus HEEL snel zien hoe je bar moet Smiley
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #47 September 22, 2014, 22:10:12
edit2Rapporteer  
Gister op de testdag op de Brouwersdam verschillende barren in de hand gehad. Hands-down dat de Cabrinha bar de beste is op het gebied van veiligheid. De reset is blind te doen en stelt echt niets voor.

Ik zou eerder willen zeggen dat de Naish en North bar over-engineerd zijn! Daarmee nog zeker niet slecht maar het haalt het niet bij de Cabrinha bar. Wil je een bar die niet over-engineerd is zou je naar de Slingshot bar moeten kijken. Oldskool en doet zijn ding prima

Dan laat ik even depower boven en onder de bar buiten beschouwing. Net als een clamcleat of strap systeem.

Btw was de RRD bar bedroevend... De QR en hoe de depowerlijn daar aan zit, ik had foto's moeten maken.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #48 September 22, 2014, 23:13:19
edit2Rapporteer  
Ze zijn allemaal overengineered. Begrijpelijk, want dat ziet er gelikter uit, en dat verkoopt nou eenmaal beter en geeft mensen het gevoel dat ze hun geld goed spenderen. Nieuwe LF bar gaat ook al die kant op, en over een paar jaar zullen alle barren wel zo zijn. Zelfs de Switch bar ja. En dan een paar jaar later gaat alles weer naar kiss. Let maar op.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.