Geachte dames en heren.
Ik wil een kitehydrofoil maken. Ben nu vooral veel info aan het opzoeken op kiteforum.com en
http://kitefoil.forumactif.org/.
Mijn eerste stap is uitzoeken van welk materiaal ik het wil maken. Ik heb tot mijn beschikking een 5 assig cnc machine, Vacuumpompen, perser, ruimte.
Zo te lezen is een hydrofoil van massief carbon het sterkst. Carbon is alleen wel duur. De manier op dit de fabriceren is denk ik een mal te maken. 2 negatieven en die samenpersen onder een pers. Ik las op dat franse kiteforum alleen dat carbon zonder gebruik te maken van vacuüm niet zo sterk is.Of dit waar is weet ik niet maar het zou wel zonde zijn van het carbon als dit zo zou zijn.
Optie 2.
De core van multiplex te laten CnCen en dit dan te bekleden met carbon. Kosten zijn wat lager maar is dit sterk genoeg? plus gewicht.
Optie 3. De core van durofoam/piepschuim en dit te bekleden met carbon. Maar alsnog, is dit sterk genoeg? wel licht denk ik.
Laatste optie is om piepschuim te gebruikt. Hier 1/2 lagen glasvezel er over heen te doen. Vervolgens een gat er in boren en het piepschuim eruit te branden met staaldraad. Dit volgieten met een mengsel van epoxy en gesneden glasvezels. Hierom dan wederom lagen carbon.
Geen idee of dit dan sterk genoeg is en hoe zwaar het word.
Ik moet sowieso eerst een 3d model maken denk ik. Ik heb een 3d programma genaamd Ironcad maar ik weet nog niet of ik hiermee de juiste bochten/hellingen erin kan maken. Misschien wel met rhinocad.
Dan rest nog de vraag waar ik het carbon vandaan haal. Ik wil natuurlijk zo goedkoop mogelijk. Is het een optie om dit te kopen op alibaba bijvoorbeeld?
Ik hoor graag jullie meningen en tips.