foto's nieuwe ventielen Ozone 2011 waterkites

matti

Geen avatar

Berichten: 100
September 19, 2010, 23:52:48
edit2Rapporteer  
nieuwe ventielen in de Ozone 2011 kites! zie pics
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 September 19, 2010, 23:58:15
edit2Rapporteer  
zit er wel nog een normale op? LF doet ook zoiets zag op op HL. elke zoveel jaar komt zoiets langs, cabrinha heeft/had het ook
matti

Geen avatar

Berichten: 100
Antwoord #2 September 20, 2010, 01:53:53
edit2Rapporteer  
zal wel een verbetering zijn tegenover de oudere ventielen vermoed ik
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 September 20, 2010, 06:37:21
edit2Rapporteer  
Denk dat de merken een hoop "innovaties" ook gewoon achter de hand houden om maar elk jaar iets te kunnen vernieuwen.
Cozmo

Berichten: 199
Antwoord #4 September 20, 2010, 09:34:32
edit2Rapporteer  
Cabrinha ventielen waren echt de meest verotte van allemaal. Zat er een klein beetje zand tussen de rubberen O-ring en het ventiel dan lekte hij al. Dat was pas echt troep.
matti

Geen avatar

Berichten: 100
Antwoord #5 September 20, 2010, 10:14:13
edit2Rapporteer  
Cabrinha ventielen waren echt de meest verotte van allemaal. Zat er een klein beetje zand tussen de rubberen O-ring en het ventiel dan lekte hij al. Dat was pas echt troep.
ai, geen ervaring met Cab....hopelijk is dit anders...en even met de pomp op het ventiel blazen...kan misschien helpen..
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #6 September 20, 2010, 12:20:02
edit2Rapporteer  
Typisch typisch.. Liquid Force komt met DE Max Flow en iedereen gaat het gelijk kopieren, zo flauw weer!
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #7 September 20, 2010, 12:57:10
edit2Rapporteer  
Typisch typisch.. Liquid Force komt met DE Max Flow en iedereen gaat het gelijk kopieren, zo flauw weer!

Ach, ook heel de kitemarkt vliegt met het one-pump systeem van SS.. incl. LF  Tongue En waarom ook niet eigenlijk?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #8 September 20, 2010, 13:01:11
edit2Rapporteer  
Is gewoon het zelfde ventiel als Cabrinha al sinds 2002 gebruikt.
Werkt overigens wel super hoor. En dat van het zand er tussen is
gewoon onzin. je blaast hem eens in de zoveel tijd schoon en
klaar is kees.
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #9 September 20, 2010, 15:08:05
edit2Rapporteer  
Typisch typisch.. Liquid Force komt met DE Max Flow en iedereen gaat het gelijk kopieren, zo flauw weer!

Ach, ook heel de kitemarkt vliegt met het one-pump systeem van SS.. incl. LF  Tongue En waarom ook niet eigenlijk?

Je weet dat 't "onepump-systeem van SS" niet van Slingshot is en Slingshot gewoon net als alle andere merken betaald voor het gebruik van het patent?
Cozmo

Berichten: 199
Antwoord #10 September 20, 2010, 15:12:01
edit2Rapporteer  
@ Marc_87: Als het onzin is van die ventielen van Cabrinha hoef je ze ook niet 1x in de zoveel tijd schoon te blazen. Je geeft hiermee gewoon toe dat het probleem wel bestaat.
koen-tjeee

Berichten: 464
Antwoord #11 September 20, 2010, 15:20:52
edit2Rapporteer  
Het CAB-ventiel werkt gewoon niet heel handig. Eerst een verloop eropschroefen om dan vervolgens pas te kunnen pompen. Ik prefereer toch echt de normale ventielen of een ander systeem (plug&play). Overigens lopen de ventielen van CAB na regelmatig gebruik ondanks het dopje wel langzaam leeg. (Ookal heb/had ik er dan 100x op geblazen!)
Tsss

Berichten: 429
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #12 September 20, 2010, 15:22:11
edit2Rapporteer  
Och, je pulleys maak je toch ook 1x in de zoveel tijd zandvrij?
En je depowerrope van andere merken dan Cab. (die hebben nl een plastic huls) moet je toch ook nog inwaxen?
Ik heb deze ventielen op zowel mn Cabrinha kites als op mn Best en op beide werkt het prima wat mij betreft.
TIASOF

Berichten: 362
Logs: 0 | 105 uur
Antwoord #13 September 20, 2010, 16:27:25
edit2Rapporteer  
ach beter goed gestolen als slecht verzonnen...
als het niet zo werken zouden zowel LF als Ozone het niet gebruiken.
misschien wat aanpassingen op die van CAB en klaar waren LF en Ozone...

Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #14 September 20, 2010, 16:39:14
edit2Rapporteer  
Ik heb in het verleden behoorlijk wat uurtjes aan/onder Cabrinha gehangen en ik zat regelamtig te klooien met een lekkend ventiel waardoor ik iedere keer weer naar de kant moest.
Vooral aan het strand met harde wind zat er regelmatig zand tussen.
Een ander groot nadeel: had je zelf geen pomp ( met het juiste aansluitstukje met schroefdraard ) bij je kon je niet zomaar even ergens een pomp lenen om de boel op te pompen.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #15 September 20, 2010, 16:42:43
edit2Rapporteer  
Typisch typisch.. Liquid Force komt met DE Max Flow en iedereen gaat het gelijk kopieren, zo flauw weer!
is niet bepaald een uitvinding van LF hoor, zit al jaren op mijn luchtbed
TIASOF

Berichten: 362
Logs: 0 | 105 uur
Antwoord #16 September 20, 2010, 16:48:43
edit2Rapporteer  
Typisch typisch.. Liquid Force komt met DE Max Flow en iedereen gaat het gelijk kopieren, zo flauw weer!
is niet bepaald een uitvinding van LF hoor, zit al jaren op mijn luchtbed

en dan vaak ook gelijk met een compressor.... wat nou zelf pompen hahahaha Wink
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #17 September 20, 2010, 16:50:32
edit2Rapporteer  
Typisch typisch.. Liquid Force komt met DE Max Flow en iedereen gaat het gelijk kopieren, zo flauw weer!

Ach, ook heel de kitemarkt vliegt met het one-pump systeem van SS.. incl. LF  Tongue En waarom ook niet eigenlijk?

Je weet dat 't "onepump-systeem van SS" niet van Slingshot is en Slingshot gewoon net als alle andere merken betaald voor het gebruik van het patent?

Nope dat wist ik niet Tongue Dacht dat SS het als eerste merk op de 2004 fuel had zitten?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #18 September 20, 2010, 17:20:41
edit2Rapporteer  
@ Marc_87: Als het onzin is van die ventielen van Cabrinha hoef je ze ook niet 1x in de zoveel tijd schoon te blazen. Je geeft hiermee gewoon toe dat het probleem wel bestaat.

Ik vlieg nu sinds 2006 met Cabrinha en Best met deze ventielen. Ik 3 keer
de ventielen schoon moeten maken. Ik vind dit niet echt een probleem.
Want dat is maar een heel klein aandeel in de keren dat ik het gebruik.

En @ Tom, bij Cabrinha zitten ze tegenwoordig op de kite. Dus een standaard
pomp werkt altijd.
matti

Geen avatar

Berichten: 100
Antwoord #19 September 20, 2010, 18:44:20
edit2Rapporteer  

Een ander groot nadeel: had je zelf geen pomp ( met het juiste aansluitstukje met schroefdraard ) bij je kon je niet zomaar even ergens een pomp lenen om de boel op te pompen.
als je dat anders bekijkt, heeft je pomp minder % kans om gestolen te worden?
xray

Berichten: 3688
Antwoord #20 September 20, 2010, 22:12:32
edit2Rapporteer  
Leuk
Denk dat de merken een hoop "innovaties" ook gewoon achter de hand houden om maar elk jaar iets te kunnen vernieuwen.

Ik ken bijna geen industrie waarin zoveel wordt geinnoveerd als de funsportsbranche. De opmerking hierboven is dan ook meer dan terecht. Innoveren om het innoveren en vaak leidt dat tot niets.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #21 September 20, 2010, 22:33:19
edit2Rapporteer  
Dus dan maar mijn uitvinding: een siliconenslang over het grote uitlaatvetiel. Met slangklem vastzetten, met groot opzetstuk oppopen (gaat dus snel), na pompen slang dubbellknikken, lekt dan al geen lucht meer. Met klemmetje vastzetten. Gaat allemaal heel makkelijk, ook met koude handen.

Wel eerst een buisje in het uitlaat ventiel doen, anders knijp je de ventiel dicht met de slangklem.

Vraag niet om een foto: als je deze uitleg niet snapt, moet je er niet aan beginnen!


[edit] posts samengevoegd
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #22 September 22, 2010, 20:21:06
edit2Rapporteer  
Kan zelfs zonder klem, gewoon dubbelvouwen die slang, en achter de standaard klittenband zetten. Bij grotere klappen op het water bijv, klemt de slang zichzelf nog dichter.

Nog niet verder op het water getest, per dan komt er een foto.
Systeem weegt 30  gram.
Oppompen gaat razendsnel, weerstand is i.t.t. wat ik dacht, ook op het laatst, minimaal. Op de pomp komt de grootste nozzel, doorgang bij ventiel is met alu-buisje, inwendig 12 mm!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #23 September 23, 2010, 00:09:08
edit2Rapporteer  
Koop een taart, ga het vieren
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #24 September 23, 2010, 20:19:58
edit2Rapporteer  
Als jij de taart meeneemt, dan mag je gratis meeeten, als enige gast::laat de taart wel achter, want ik heb honger, en deze ideeen leveren niet veel op!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.