BaSS
|
72+ kilo's - moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat het één kant op eigenlijk best ging, maar in de andere richting had ik toch grote moeite de druk op de kite te houden. Maandag met meer wind ging dat stukken makkelijker.
Ik heb overigens ook een bordje van 132, zou een groter bordje handiger zijn dan zeg een 14m ?
|
|
|
Frank82
Logs: 0 | 164 uur
|
Met 72 kilo en een 132 boardje is een 12 prima als grootste maat. Het waaide vandaag ook best redelijk dus denk dat het nog aan je techniek ligt. Probeer als je aan het varen bent je heupen naar voren te doen, zodat je dus niet in een poep houding zit zeg maar.
Ik heb met ongeveer hetzelfde gewicht nog een 15 voor de lichtweer dagen maar zou zo'n grote kite niet aanraden aan een beginner, in 16-17+kn is het serieus wegtrappen met zo'n kite en dat is voor een beginner gewoon link.
|
|
|
Giertje
|
Citaat van Frank82 Vandaag een dagje rust, na 4x in 5 dagen is m'n lichaam toch een beetje op Citaat van Richard Frank en ik waren de enige 2 met droogpakkies. tjongetjonge wat een bikkels
|
|
|
Haring High Richardt
|
Ja Ger, wij varen de hele dag en jij een (klein) uurtje. Voor een uurje kan ik ook wel een wetsuitje aan
|
|
|
|
BaSS
|
Bedankt Frank, je hebt me in elk geval geld gespaard Terug naar geduld hebben en oefenen, oefenen..
|
|
|
Tim_GTS5
|
Beste sleurbak die 12 rpm dacht ik , techniek is meestal nog het euvel bij beginners vooral met weinig wind en met meer (te) veel wind kan je de kite ook vaak niet lang houden. Veel kiten dan leer je het meest en vragen aan andere kiters of ze zien wat je fout doet of wat beter kan
|
|
|
/-||_( )|-|/-|
Moderator
|
Veel kiten dan leer je het meest en vragen aan andere kiters of ze zien wat je fout doet of wat beter kan Pas op wat je nu schrijft Tim.... dan mag jij wel alvast een loket beginnen (met secretaresse voor de afsprakenlijst) en een wachtkamer met nummertjesautomaat Dat wordt lange tijd niet meer onder t kaaitje hangen
|
|
|
|
BaSS
|
Ik help wel even (Groene Ozone kite zie ik? ) !
|
|
|
|
TBK
|
"Leuk daggie op Medemblik met TBK Frank. Topsessie met de 13 . Later had ook een 9 meter gekund maar had geen zin om weer te pompen"Inderdaad een mooi daggie Ries,na Fehmarn alweer een topdag ! Nekseal droogpak is helaas naar de kl@te, dus nu overstappen op het wetsuitje ! Het kon natuurlijk weer niet uitblijven en op M'blik hingen de eerste kerstbal..... ehhhh kite alweer in de boom.
|
|
|
Giertje
|
Kappen die bomen! Mooi kapsel Ries.
|
|
|
jantjuuh
Logs: 0 | 586 uur
|
Hey BaSS, Dan heb ik je gisteren nog gespot met je 12 RPM! Je was lekker downwind aant knallen en eindigde bijna in mn nek, maar gelukkig gebruikte je op tijd de noodplons! Let erop dat je op je achterste been gebogen is en voorste been gestrekt, en zoals frank al zei, heup naar de kite draaien en zorgen dat je grip hebt! En voor de rest, kijk beetje om je heen. Nu is het nog rustig, maar straks kan dat echt niet meer wat je deed op een drukke spot Succes met oefenen!
|
|
|
|
@LaurenS
|
as woensdag en zeekers volgende week vrijdag beloven wat.... joepi de poepi! Haha ,tzal niet...Ik ben vanaf woensdag 5 dagjes vrij ...me so luckey Maar ja ,tsis nog ver weg Morgen ziet er ook best lekker uit,ga naar Wijk....of een early bird session @ Skell Hangt van de wind af
|
|
|
|
|
|
|
TBK
|
Ga lekker door zo Ries. Ouwe spammert, alle banken leggen weer plat straks? Sander morgenochtend is er wind van 7 tot 11 dus kruip alvast je kribbetje maar in ,
|
|
|
|
Ride
Logs: 0 | 234 uur
|
Wind???? TT707 geeft vrijwel niks af voor morgen. 10-15 knoopies en later afnemend. Zal best wel weer wind staan hoor. Die sites kloppen ook nooit meer.
|
|
|
joosie
|
morgen weer eens dagie naar schel ff in de zon kite
|
|
|