Morres
|
Zit er coating op? anders overleeft ie geen zout water
|
|
|
D1is
|
waarom niet?
|
|
|
|
Mitchel_12000
|
inderdaad. Gaat donker uitslaan. Hoe heb je ze vastgezet in je board?
|
|
|
spoon niet ingelogd
Gast
|
kan je leuk benen er mee af snijden lache man.. kitemageddon!
|
|
|
|
mathieu3
Gast
|
Mooi gedaan man!! Ziet er goed uit! En scherp? Of je nou een G-10 vin in je been krijgt of een alu, is allebei niet prettig denk ik... Even coaten die handel en gaan!!!!
|
|
|
roelvdgun
|
op marktplaats stonde ook van een winkel boards aangeboden met alu vinnen, lijkt me helemaal niks dat metaal! wel sterk maar lijkt me zo zwaar?
|
|
|
Jolien.
|
lijkt me helemaal niks dat metaal! wel sterk maar lijkt me zo zwaar?
Aluminium is juist een lichte metaalsoort
|
|
|
Guus_91
Gast
|
ja maar tov epoxy vinnen is aluminium alsnog zwaar, ik heb zelf ook geprobeerd met me zelfbouw boardje, dat zagen is echt een kl*te werk, dat aluminium smelt de hele tijd en komt in het profiel van het zaagje te zitten waardoor je om de minuut weer een nieuw zaagje erop kan zetten.
|
|
|
globe
|
Zorg wel dat er kopervet of vaseline tussen je vin en je schroef zit! Anders kun je ze er afzagen.
|
|
|
panda kiter
Gast
|
als je hem laat coaten en je gaat een paar keer met je vin door het zand is de caoting eraf en dan gaat het oxideren beginnen
|
|
|
diederik.,
Gast
|
oxidatie bij aluminium maakt niets uit, het wordt er alleen minder mooi van! De geoxideerde laag vormt een beschermlaagje, je vinnen zullen nooit helemaal doorrotten wat wel bij andere metaalsoorten gebeurt. je kan ze natuurlijk ook insmeren met verdikte epoxy...maar of het er mooier van wordt????
|
|
|
diederik
|
hmmmm... bij nader inzien; epoxy pakt niet op aluminium!
|
|
|
Elevation
|
het gaat meer om de boutjes, vinnen oxideren, dus er komt oork water tuseen boutjes en schroefdraad.. dus tzt als je ooit eens je vinen eraf wil voor als je op vakantie gaat of zo..
|
|
|
Lex
|
je hebt toch ook aluminium vinnen van pro limit?
|
|
|
globe
|
Klopt. Deze blijven redelijk OK, slaan wel dof uit uiteindelijk.
|
|
|
Arnie26736
|
K vindt ze der wel lauw uit zien , En als je ze verchroomt, hoe zit het dan met oxideren ?
|
|
|
FlyGirl
Geen avatar
|
Aluminium heeft geen glans omdat het al geoxideert is. Als Alu in aanraking komt met zzursof wordt het accuut dof. Dat is dus de oxidatie (zoals bij ijzer "roest"). Alleen is de oxidatie bij aluminium zeer fijn van structuur en heeft nagenoeg dezelfde kleur, daarom valt het haast niet op. Bij ijzer is de structuur een stuk grover en is rood van kleur.(roest dus). Ze zullen er in zout water niet mooier op worden maar verder heb je geen last.
|
|
|
|
Morres
|
Ik zeg het je, aluminium gaat kapot in zout water. kijk naar de tricolore, dat schip had allemal wagens aan boord met alu. moter er in. Officieel is dit net bekend gemaakt, maar ik ken een medewerkder van de berger....er zaten geen motoren meer in...alleen maar alu. stof
|
|
|
|
Mitchel_12000
|
hahaha. leuk voor het gewicht davidov :-P
|
|
|
Henning
|
Aluminum vergaat sneller in zout water omdat er een redox-reactie optreed. Dan moet er wel in de buurt een andere metaal zijn...
@ boorplatformen etc. worden vaak grote klopen alu bevestigd omdat alu een "zwakker" metaal is dan staal en daardoor het alu "wegroest" en het staal niet...
Voor het presiese hoe en wat verzoek ik maar google te misbruiken.
|
|
|