|
Wimt
|
Ja, maar de impregnatie is na een tijd wel uitgewerkt. Bij nao valt het water letterlijk van het doek, je hebt het ook i.p.v. ruitenwissers.
|
|
|
|
-christian-
|
bij anwb hebben ze dat voor autoruiten maar ik weet niet hoe duur het is... het werkt wel goed bij een auto
|
|
|
Bossie
|
misschien zelfde spray als waar je een tent mee waterdicht spuit.
|
|
|
Wimt
|
Die Kitedemon weet me altijd weer te irriteren met zijn o.a. zoekfunctie gezeur. Maar ik ben wel de eerste met een nano-kite....na na nana na.. Halfords heeft het met X-rain, en Verharen; deze was qua prijs gelijk; 250 cc in spuitbus, er 4 opgesprayed opbeidekanten, van een 17 m dus, kost 4 bussen, samen 30 euro, en volgens de nano-bus doet het bij schoenen bij dagelijks gebruik, maanden mee, dus bij mijn kite moet het ook wel effe meegaan, hou u op de hoogte.
|
|
|
ARC-Rider
|
Dus ik hoef je niet meer met de waterscooter op te komen halen???
Ik dacht al, ik ken dat board, die pinda had ik hier al eens gezien!
Maar goed, Wim, je was niet de enige die dag, heb er nog 3 uitgehaald!
|
|
|
Wimt
|
Dus ik hoef je niet meer met de waterscooter op te komen halen???
Ik dacht al, ik ken dat board, die pinda had ik hier al eens gezien!
Maar goed, Wim, je was niet de enige die dag, heb er nog 3 uitgehaald!
Nog bedankt daarvoor, ARC-rider. Ik heb nu 4 busjes erop gespoten, water en zand vallen er zo af. Officieel moet je er geloof ik 10 busjes op spuiten, maar zo gaat het ook, nu nog kijken hoelang dit werkt, maar volgens diverse nano-fabrikanten, blijt dat spul, bijv. Rain-X, maandenlang in weer en wind en ruitewissers, plakken, dus dat moet zeker goed gaan.
|
|
|
mightymark
Geen avatar
|
ik ken het spul alleen van doekjes maar het werkt wel! ik had het op mn vizier van mn motorhelm gesmeerd en ik was tijden een regenrace op het circuit de enige die nog wat zag en kon mede daarom als 5e eindigen terwijl ik als 13e gestart was! Ook hoefde ik bij mijn auto de ruitenwissers niet meer te gebruiken bij weinig regen en boven de 70km per uur. Daaronder zag je niks en opeens verdween alles als je sneller ging rijden, we hebben het toen maar Mozes-doekjes genoemd.... na een paar maanden was het wel van mn autoruit en vizier verdwenen en geloof best dat zout water niet echt meewerkt.
|
|
|
Wimt
|
Zout water is geen zoutzuur, dus ik denk dat dat wel meevalt. Bovendien wordt het opgenomen in het doekvezel, dus daar blijft het makkelijker zitten dan op een helmvizier, met directe UV erop.
|
|
|
McBridges
|
Zelf gebruik ik af en toe Sailcoat Mclube voor mijn katrollen op m'n Bow, werkt perfect. Wordt verder in de zeilsport veel gebruikt. Mogelijkheid bestaat ook om het voor je kite te gebruiken, verkrijgbaar in spuitbus maar ook gewoon vloeibaar. http://www.888teammclube.com/frames/sailkote/index.htmlMcBridges
|
|
|
Wimt
|
Goede tip, Mc Brides, ik vraag nu op hoeveel het kost, en of het o.b.v. naon-tech is, het schijnt in ieder geval erg duurzaam te zijn, heb jij daar ervaring mee?
|
|
|
Wimt
|
Heb nu nog goedkopere Nano gevonden van Turtle Wax; als ie er maar niet schildpad-achtig langzaam van wordt; 9 euro voor 500 ml, goedkoopste tot nu toe. Dus effe waxe.
|
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
Zelf gebruik ik af en toe Sailcoat Mclube voor mijn katrollen op m'n Bow, werkt perfect. Wordt verder in de zeilsport veel gebruikt. Mogelijkheid bestaat ook om het voor je kite te gebruiken, verkrijgbaar in spuitbus maar ook gewoon vloeibaar. https://www.888teammclube.com/frames/sailkote/index.htmlMcBridges Dit is een smeermiddel. Wim vraagt iets om zijn kite waterafstotend te maken.
|
|
|
Wimt
|
Was toch een goede tip, Globe, ik heb hen de prijs gevraagd, nog geen antwoord. Zij zeggen ook, dat het doek veel flexibeler wordt, en dat voelt inderdaad zo. En het rendement van het zeil hoger wordt, wegens minder weerstand, wat ik ook geloof. En de zandkorrels vallen, evenals het water, er zo af. En de levensduur neemt, wat ik ook geloof. Ik geloof in de heilige Nano.
Nano wordt trouwens de hype van deze eeuw, computech is er niets bij. Amen.
|
|
|
Wimt
|
Op strand mocht ik van een paar Serviers powerkiten, een 1,5m Ozone. Ontzettend veel power hebben die dingen, snel en enorm hoogtelopen. Vanwege de waterherstartbaarheid heeben we Flysurfer, maar veel minder rendement. Als de herstartbaarheid in water beter wordt, door waterabsorptie tegen te gaan d.m.v. nano, dan is er veel te winnen.
|
|
|
Moradius
|
Hee Wim ik ben n.a.v. jouw topic ook geïntrigeerd geraakt door dat Nano spul. Via Google kwam ik deze link tegen: http://www.vliegerforum.nl/blog/ad_branger/index.php?cat=30 Daarin wordt het volgende gezegd over de SealnGlide coating waar Globe het over had: "De gladheid maakt de stof zo goed als onbewerkbaar. Naaien, logo's of (reparatie-) tape aanbrengen is nauwelijks tot niet meer mogelijk. Dit is een belangrijke reden dat deze, op het oog vrij eenvoudige, techniek bij praktisch geen enkele stof vooraf toegepast wordt. Er zijn maar weinig zeilmakers die er mee willen of kunnen werken."Dus volgens deze ite ben je wel gelijk zuur wanneer je een gaatje in je doek krijgt.
|
|
|
Wimt
|
Heb je gelijk aan, doek wordt erg glad, dus moeilijk te naaien. Nou valt er ook niet veel te naaien aan een Speed, maar bij Tubes zou ik het inderdaad niet doen.
|
|
|