Jeroen Oomen
|
Heb je wel ervaring met andere kites te waterstarten?
5th naar je toe trekken tot de kite op zn kop ligt, dan de bovenste tip naar je toetrekken, even wachten tot hij naar het eind van het windvenster drijft, dan wat harder de bovenste tip trekken, kite komt omhoog, tegensturen, en je kite gaat zo de lucht weer in. Ik denk niet dat dat anders is bij jou kite...
|
|
|
MAC. Clarijs
Geen avatar
|
Ik heb inderdaad weinig ervaring met kites waterstarten, alleen met de bow kite van Cabrinha tijdens de les. dit ging super makkelijk. Ik zal je tip uitproberen, dat moet lukken.
bedankt voor die tip.
|
|
|
|
Jeroen Oomen
|
Dat is ook eigenlijk wat ik bedoelde, maar niet helemaal goed uitgelegd...
|
|
|
MAC. Clarijs
Geen avatar
|
Jullie hartelijk bedankt voor je uitleg, even resume. 5de lijn aantrekken tot de kite achteroverkanteld, een stuurlijn aantrekken. Kite loopt dan naar einde van het windvenster en komt dan omhoog, dan tegensturen en dan herstart hij. Heb ik dan wellicht met te weinig wind geoefend, windkracht 2 a 3 kite is 12 meter. De kite leek ook over me heen te vliegen, klopt mijn conclusie.
|
|
|
Formula1
|
Als hij over je heen vliegt dan waait het meestal te zacht
|
|
|
Morres
|
kracht 2 is sowieso te zacht, met 3 ook, 3,5 zou net kunnen denk ik..ook afhankelijk van je gewicht
|
|
|
Hattori Hanzo
|
heb zelf ook een gaastra vision 12 meter. omdat de LE zo ontzettend lang is kun je het echt wel vergeten deze kite te herstarten onder de 12/13 knopen.
als je hierboven komt gaat het wel vrij gemakkelijk... als de kite (gedeeltelijk ) op zijn kop ligt gewoon 1 stuurlijn aantrekken en hij loopt vanzelf naar de zijkant van het windvenster....
|
|
|
Morres
|
+het feit dat de vision gewoon een bout-kite is 2006model kan ik trouwens niks over zeggen, niet in handen gehad, en niet gezien.
|
|
|
MAC. Clarijs
Geen avatar
|
waarom vind je het een bout kite Morres, en wat is wel een goede kite voor een beginner
|
|
|
Hattori Hanzo
|
bout kite is echt onzin.. de kite die ik heb (2005) is echt goed afgewerkt, absoluut geen slechte kwaliteit
misschien niet echt een een van de betere beginnerskites, heeft niet echt veel depower. Ik kan hem maar varen in een kleine windrange (13/16 knopen).
Verder is het gewoon een goede kite..
|
|
|
Morres
|
Het is een ontzettende jellyfish kite( geen stijve constructie), dit merk je als je beginner bent niet, omdat het waarsch. toch je enige kite is, maar als je een goede kite gewend bent, merk je het DIRECT. Tevens is de depower van de vision 2005 echt ..hm..wel, ontbrekende.
afwerking is trouwens niks mis mee, gewoon stevige kite.
|
|
|