El Gouna Camera nat !!

Snowman

November 25, 2007, 01:30:15
edit2Rapporteer  
Zit hier al een kleine week in El Gouna Egypte eindelijk eens wind en ruimte om beginner af te worden.

Vandaag was ik in rustig gedeelte kniediep water maat aan het filmen met JVC cameraatje.
Aangezien hij een eind uit de buurt was maakte ik shot van een andere kiter.
Die zag dat en kwam recht op mij af, op zich geen probleem  alleen gaat die gek vlak voor me vol in de rem en spuit mij + camera compleet nat. Gevolg camera kapot!!. Misschien een tijd drogen dat ie dan wel weer doet??!

Heb figuur (Engelsman) later aangesproken maar dat leidde alleen maar tot meer ergenis. Speel met gedachte om zijn plankje dan maar mee te nemen op dag dat we terugvliegen maar dat is natuurlijk not-done (mezelf verlagen). Maar ben wel gewoon pissig had zoiets doms niet verwacht. Hijzelf denkt grappig te zijn.
Lekker dan wel weer 400 euro naar de K. en zal van meleven nooit meer spontaan kiters filmen.

Theo
roeb
Gast
Antwoord #1 November 25, 2007, 01:40:18
edit2Rapporteer  
ik had zn board meegenomen of gesloopt (je laatste dag) als die gozer tenminste niets vergoed, smerige ****
Vinni

Antwoord #2 November 25, 2007, 01:47:48
edit2Rapporteer  
Als je hem een jaar in een hoekje laat liggen doet hij het misschien wel weer.
Mijn mobiel heeft ook 5 seconden onder water gelegen, en deed niets meer. Een paar maanden geleden pakte ik hem weer eens uit de kast, leg hem aan de lader, en doet hij het weer, dus wie weet Roll Eyes

Maar het is natuurlijk ook niet slim om met een camera die er niet tegen kan in het water te gaan staan loser
michiel v geel

Antwoord #3 November 25, 2007, 01:58:22
edit2Rapporteer  
klinkt heel lullig ik weet het

maar als jij in het water gaat staan met je camera neem je en risico en ik kan er bijna niet bij dat hij het nog steeds had gedaan als hij de gevolgen kon overzien
Snowman

Antwoord #4 November 25, 2007, 02:06:17
edit2Rapporteer  
Citaat
maar als jij in het water gaat staan met je camera neem je en risico en ik kan er bijna niet bij dat hij het nog steeds had gedaan als hij de gevolgen kon overzien
Jep dat is de hamvraag !!.
Let op het was maar kniediep (laag tij) en gelijk alsof je aan kant staat
Maar goed misschien komt het goed met camera en laat ik shot hier wel zien.
Lex

Antwoord #5 November 25, 2007, 02:09:11
edit2Rapporteer  
Had je kunnen verwachten toch? Ik zal zelf het risico niet nemen om iemand die met een camera in kniediep water staat nat te sprayen, maar als je in het water gaat filmen zal ik denken dat die camera in ieder geval (spat)water dicht is. Dus ik vind het jammer voor jou maar zeker niet de schuld van die kiter.
LOEN

Antwoord #6 November 25, 2007, 02:18:45
edit2Rapporteer  
Nou ik zou dat ook niet verwachten.
Dat er iemand per ongeluk je camera (+jou) nat sprayt of hoe dan ook, oke dat is jou risico...
Als iemand een sicke sprong inzet en dat gaat niet helemaal goed en je camera nat, sja pech.
maar om expres ff te gaan testen of zijn camera wel waterdicht ik vind is echt beetje een sneuhe aktie!
Lex

Antwoord #7 November 25, 2007, 02:22:01
edit2Rapporteer  
Nee ik bedoel niet dat iemand je express nat gaat sprayen, maar als je gaat filmen in het water denk ik dat je snapt dat je camera nat kan worden.
Frank77

Antwoord #8 November 25, 2007, 04:49:41
edit2Rapporteer  
Dubieus, die vent had net zo makkelijk niet kunnen sprayen. Dus eigenlijk aansprakelijk stellen. Dus kunt allicht proberen. NAW gegevens krijgen. En via Reisverzekering of rechtsbijstand als je die hebt????
Matjas the scissor-kid

Antwoord #9 November 25, 2007, 05:55:08
edit2Rapporteer  
Gewoon een klote streek..oke kan een ongeluk zijn dat nat maken maar overleg dan op een fatsoenlijke manier en vergoedt dan de schade  ThumpsUp ThumpDown ThumpDown

Klote actie van die gozer dus...echter hem terug naaien is inderdaad ook niet tof..(steek dan gewoon ze banden lek  loser)

Citaat
Als je hem een jaar in een hoekje laat liggen doet hij het misschien wel weer.
Mijn mobiel heeft ook 5 seconden onder water gelegen, en deed niets meer. Een paar maanden geleden pakte ik hem weer eens uit de kast, leg hem aan de lader, en doet hij het weer, dus wie weet

leg eens uit...hoe kwam die tel nat  loser loser schater schater schater Je was zekker wel PISSIG daarna ofniet  loser
Vinni

Antwoord #10 November 25, 2007, 17:07:48
edit2Rapporteer  
Ja ja ja, ik liet hem in de plee vallen... Roll Eyes
terrorwally
Gast
Antwoord #11 November 25, 2007, 17:24:54
edit2Rapporteer  
als je gelijk de accu eruit had gehaald had je een kans. Je hebt nu kans dat er een kortsluiting is geweest

Je moet hem dan uitelkaar schroeven en alle onderdelen eerst schoon spoelen en dan laten drogen dichtbij een kachel.

Enige wat je vaak kan weggooien zijn dingen zoals microfoon enz.
chico

Antwoord #12 November 25, 2007, 18:05:00
edit2Rapporteer  
Idd. gelijk uit elkaar. Droogmaken en daar waar mogelijk ''afspoelen". Zoutwater is killing. Je krijgt corrosie. Chips ed zijn waterdicht. PCB (Printer circuits boards) contacten gaan snel corroderen.
Suc6
Wesje

Antwoord #13 November 25, 2007, 19:35:35
edit2Rapporteer  
Uit elkaar schroeven en alles spoelen met gedemineraliseerd water.
Daarna alles laten drogen.

Zeker niet aanleggen als hij nat is, of je beschadigd de electronica
horstie

Antwoord #14 November 25, 2007, 22:34:04
edit2Rapporteer  
ik vind het dus super dom van je zelf . sorry zo zie ik het.
in het water heb je een water camera nodig. als je foto`s maakt van kiter dan wil je als kiter er ook een beetje knap op staan  en dat ziet er toch met spray vetter uit dus als ik je tegen gekomen had dan had ik je ook nat gespoten en daarna mn mail adres gegeven voor die te gekke foto`s
sorry dude zo zie ik het, ik heb een body gekocht voor mn camera duzzzzz die van mij blijft het gewoon doen
Tycho

Geen avatar

Antwoord #15 November 25, 2007, 22:57:24
edit2Rapporteer  
Als iemand met een camera in het water staat, zou ik inderdaad ook verwachten dat hij waterdicht is. Misschien zou ik het eerst even checken, maar hij blijkbaar niet.

Mijn ervaring met reisverzekeringen is echter dat ze dit gewoon vergoeden. Ik zou me er niet al te druk om maken, zonde van je vakantie.
Snowman

Antwoord #16 November 28, 2007, 14:54:18
edit2Rapporteer  
Ok even een update. Ben weer terug in Nederland.
Heb laatste dagen heerlijk gevaren (eindelijk na 2 jaar geklooi in Nederland)

In de camera komt steeds meer leven dus lijkt erop dat de schade meevalt.
Heb het aparaat opengedraaid, schoongemaakt en laat het een tijd verder drogen.
Het is me wel al gelukt om opnames van de harddisk te halen!!
Zal zsm betreffende shot even monteren en in video deel zetten.

Heb van voorval melding gemaakt bij de uitbaters eigen kitestrand (Kitepower, Mangroovy-beach).
De Engelse gasten zaten strandje hoger/noordelijker (Kiteboardclub). Ze hadden dag ervoor al iets anders uitgehaald (wangedrag) en hebben voor beide voorvallen een officiele waarschuwing gekregen en op het Kitepower-deel een geheel verbod.

Het had niet veel gescheeld of ik had hem toch echt "teruggepakt" (jij grappig ik ook grappig). Heb me echt moeten beheersen en hij heeft geluk gehad dat het lekker waaide laatste dagen zodat ik me energie kwijt kon.

Mocht camera kuren blijven vertonen zal ik reisverzekering aanspreken.
Bedankt voor de tips en de eerlijke reacties.

Theo
globe

Antwoord #17 November 28, 2007, 21:33:14
edit2Rapporteer  
Hey Theo.

Lloten van je camera! Maareh, het kiten heb je nu wel onder de knie hoop ik?
spoetnik

Antwoord #18 November 28, 2007, 22:03:43
edit2Rapporteer  
Als ik jou was zou ik zo spoedig mogelijk je reisverzekering op de hoogte brengen. Dan weten ze er alvast vanaf.
Snowman

Antwoord #19 November 28, 2007, 23:16:28
edit2Rapporteer  
Citaat
Maareh, het kiten heb je nu wel onder de knie hoop ik?
Yep kan nu heen en weer varen en hoogtelopen. Heb naast camera nog meer domme materiaal pech gehad. Ik zal daar later apart over posten. Ben nu video op youtube aan het zetten.....
Mark-Fizzer

Antwoord #20 November 29, 2007, 13:26:37
edit2Rapporteer  
@Sneeuwman, wat voor JVC Cam heb je?
Ik krijg vd week m'n GZ-MG275 binnen. Heb er vd week al ff mee gespeeld. Wel mooi compact speeltje. Ben erg bennieuwd naar de beeldkwalitewit straks.
leeany

Antwoord #21 November 30, 2007, 00:27:56
edit2Rapporteer  
als je gelijk de accu eruit had gehaald had je een kans. Je hebt nu kans dat er een kortsluiting is geweest

Je moet hem dan uitelkaar schroeven en alle onderdelen eerst schoon spoelen en dan laten drogen dichtbij een kachel.

Enige wat je vaak kan weggooien zijn dingen zoals microfoon enz.

ga maar lekker aan de accu lopen klote als er mogelijk kortsluiting is.. niet echt prettig.
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Antwoord #22 November 30, 2007, 00:38:13
edit2Rapporteer  
zoutwater en camera's gaan niet samen....
kun je laten drogen wat je wil maar als die het nog gaat doen vreet ik m op!!!
lullig maar idd....je gaat er natuurlijk wel zelf mee in het water staan!!\
(begrijp me niet verkeerd)ik had z'n kop er af getrokken!!!!
klote maar ja!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.