Verzekeren kite-uitrusting bij Funsportpolis

[Pepper]

Februari 12, 2008, 17:32:32
edit2Rapporteer  
Aloha !
Weer terug uit verre zonnige oorden of uit de sneeuw? Het komende kite seizoen wordt weer magistraal!

Vanaf nu kan je bij Funsportpolis.nl,  je eigen kite-uitrusting verzekeren tegen verlies, diefstal  en beschadiging.  Als NKV lid ontvang je korting op de premies van de kitesurfpolis en doorlopende reisverzekering.

Kitesurf
Verzeker nu eindelijk je complete  kitesurf gear tegen verlies, diefstal én beschadiging. Je kunt kiezen uit het dekkingsgebied: Nederland (!), Europa en wereldwijd. Extra korting op kitereparaties.

Travel
Deze speciaal ontwikkelde doorlopende reisverzekering dekt wél het ongevallenrisico en bijkomende kosten bij "extreme" sporten (zoals kitesurfen)  die bij gewone reisverzekeringen wordt uitgesloten. Al je vakanties en trips zijn voortaan automatisch het gehele jaar verzekerd.

Funsportkrediet
Je nieuwe kiteset kopen is nu nog dichterbij met het funsportkrediet. Een financieringsregeling zonder gedoe,  maar wel met een lage rente. Per maand betaal je 2% van het bedrag wat je nodig hebt en als je meer wilt aflossen dan kan dat op ieder moment zonder probleem.  Je nieuwe kite is automatisch verzekerd. 

Check zelf waarom de Nederlandse Kitesurf Vereniging heeft gekozen voor Funsportpolis.

(Bron: nieuwsbrief Funsportpolis)
kitaholic

Antwoord #1 Februari 12, 2008, 18:20:06
edit2Rapporteer  
Per maand 2% rente. Dus 24% per jaar? Dat mag je denk ik geen lage rente noemen.

Sowieso niet echt slim om kitespullen met geleend geld te kopen lijkt me.
Wouter

Antwoord #2 Februari 12, 2008, 18:26:26
edit2Rapporteer  
Effectief per jaar zonder aflossing is 1,02 tot de macht 12 = 1,268. dus 26,8% rente. Dit is echter zonder aflossing natuurlijk. Als je nog een beetje aflost dan zal het een stuk minder zijn.

Toch mooi dat ze het aanbieden. Als je even krap zit en je moet toch onmiddelijk iets nieuws hebben dan kan dit. Als je dan binnen een paar maanden aflost dan betaal je maar een gering percentage. Al is gewoon rood staan volgens mij goedkoper idd
Slis

Antwoord #3 Februari 12, 2008, 20:03:46
edit2Rapporteer  
Snap niet hoe ik dit bericht in me e-mail krijg
de NKV zou geen info naar 3de toesturen
ik vind dit schending van privacy...

Ben helemaal niet blij om dit soort mailtjes te krijgen

hoop dus dat het niet via de NKV komt...
Morres

Antwoord #4 Februari 12, 2008, 20:07:47
edit2Rapporteer  
Sterker nog, het is schending van privacywet.

Vorig jaar ben ik trouwens lid geworden in mei ofzo, toen had ik volle pond betaald voor een JAAR lidmaatschap.
Nu zijn in september de statuten veranderd, en is het zo geworden dat je alleen betaald voor de rest van het lopende jaar. Ik heb dus voor 5maanden teveel betaald, want in januari werd er gewoon 30euro afgeschreven.

Deze beide zaken hebben me doen besluiten om mn lidmaatschap maar op te zeggen.
Na dit jaar zie ik wel of ze profi zijn geworden..
Matjas the scissor-kid

Antwoord #5 Februari 13, 2008, 02:20:35
edit2Rapporteer  
maaruh ben je niet via NKV gewoon verzekerd dan...of is dit alleen maar WA?

nja ik vaar zulke oude kites ben goedkoper uit om een nieuw setje te kopen dan om te gaan verzekeren  loser
guiri

Antwoord #6 Februari 13, 2008, 02:48:35
edit2Rapporteer  
@ morres, bedankt voor je altijd zo subtiele reacties...
Maar wil t wel weer even uitleggen hoor...
Vanaf de aanvang van de NKV was het zo dat een lidmaatschap per kalenderjaar werd afgesloten. Dus als je in mei lid werd betaalde je het volledige bedrag (toen nog 27,50) voor het lidmaatschap tot en met december. Het huidige bestuur vond dat dat veranderd moest worden en dat hebben we dan ook gedaan. Als je nu lid wordt kun je een volledig jaar profiteren van je lidmaatschap. Hoe profi is dat...

@ Matjas: inderdaad, je NKV lidmaatschap geeft je recht op een secundaire WA verzekering van Funsportpolis
Morres

Antwoord #7 Februari 13, 2008, 03:11:53
edit2Rapporteer  
nou nou wat profi.
Geen dank voor mn subtiliteit hoor, zit wel goed.

Geen reactie op het gebruiken van jullie adressenbestand door derden?...
Idefixe

Antwoord #8 Februari 13, 2008, 03:17:16
edit2Rapporteer  
@ Morres: toen je dus vorig jaar je lidmaatschap bij de NKV aanging was je daar zelf bij. Als je er op dat moment niet eens was met de toen geldende voorwaarden had je dus op dat moment bezwaar aan moeten tekenen of geen lid moeten worden.
Bij het aangaan van het NKV lidmaatschap behoort een WA dekking. Deze WA dekking wordt niet door de NKV verzorgd maar gaat dus via een verzekeringsmaatschappij. Om nu direct vast te stellen dat de NKV de privacy wet schendt ( misschien gaat er bij de verzekeringsmaatschappij in deze wat fout???) is m.i.  erg kort door de bocht.
Je had in deze misschien eerst even een mailtje kunnen sturen naar de NKV waarin je om opheldering vraagt voordat je conclusies trekt.
Ik doe je hierbij het volgende voorstel: Ik betaal jouw je lidmaatschap van vorig jaar terug daarbij ga jij dan niet meer kiten op de locaties waar het kitesurfen zonder inzet van de NKV niet mogelijk was geweest / is...................
[Pepper]

Antwoord #9 Februari 13, 2008, 03:25:45
edit2Rapporteer  
@ Morres: toen je dus vorig jaar je lidmaatschap bij de NKV aanging was je daar zelf bij. Als je er op dat moment niet eens was met de toen geldende voorwaarden had je dus op dat moment bezwaar aan moeten tekenen of geen lid moeten worden.
Bij het aangaan van het NKV lidmaatschap behoort een WA dekking. Deze WA dekking wordt niet door de NKV verzorgd maar gaat dus via een verzekeringsmaatschappij. Om nu direct vast te stellen dat de NKV de privacy wet schendt ( misschien gaat er bij de verzekeringsmaatschappij in deze wat fout???) is m.i.  erg kort door de bocht.
Je had in deze misschien eerst even een mailtje kunnen sturen naar de NKV waarin je om opheldering vraagt voordat je conclusies trekt.
Ik doe je hierbij het volgende voorstel: Ik betaal jouw je lidmaatschap van vorig jaar terug daarbij ga jij dan niet meer kiten op de locaties waar het kitesurfen zonder inzet van de NKV niet mogelijk was geweest / is...................

En daarmee is alles gezegd! ThumpsUp
Morres

Antwoord #10 Februari 13, 2008, 03:31:48
edit2Rapporteer  
pff, lol, wat is dat nou voor onzin, ik kite nu ook waar het niet toegestaan is (buiten periode)

Bovendien betaal je voor een jaar lidmaatschap, want als het voor minder dan een jaar was, was de bijdrage wel lager.

Overigens: De aarde was er eerder dan het NKV, ik trek me niets aan van een verbod van de overheid. Vogelgebieden daarbuiten gelaten, dat respecteer ik wel.

Ik heb wel met NKV gemaild over die jaarbijdrage.. Die zeggen: Pech gehad(komt het op neer)

Ik snap overigens niet waarom jullie je zomaar neerleggen bij het feit dat je gegevens worden misbruikt. Het mag dan wel of niet zo zijn dat je al bekend bent bij funsportpolis. Je hebt nergens getekend dat je gegevens die je aan het NKV hebt verspreid gebruikt mogen worden door derden en ook funsportpolis is een derde.
kobrin

Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #11 Februari 13, 2008, 06:44:41
edit2Rapporteer  
Citaat
Ik snap overigens niet waarom jullie je zomaar neerleggen bij het feit dat je gegevens worden misbruikt. Het mag dan wel of niet zo zijn dat je al bekend bent bij funsportpolis. Je hebt nergens getekend dat je gegevens die je aan het NKV hebt verspreid gebruikt mogen worden door derden en ook funsportpolis is een derde.

Daar heb je zeker gelijk Morres, zomaar iedereen aanschrijven dat gaat niet op, er is al meer dan genoeg spam.

Als ze je gegevens kunnen doormailen dan kunnen ze ook eerst vragen aan de leden of er interesse is.
Spikey

Antwoord #12 Februari 13, 2008, 17:24:31
edit2Rapporteer  
Funsportpolis heeft zowieso een "bijzondere" postitie in het geheel..

Ik heb trouwens geen mail gehad van ze dus denk niet dat ze het adressen bestand van nkv hebben gebruikt
Morres

Antwoord #13 Februari 13, 2008, 17:29:02
edit2Rapporteer  
Funsportpolis heeft zowieso een "bijzondere" postitie in het geheel..

Ik heb trouwens geen mail gehad van ze dus denk niet dat ze het adressen bestand van nkv hebben gebruikt
Ik weet het wel zeker van wel, ik heb een speciaal adres aangemaakt die ik tot nu toe nog nergens voor heb gebruikt. Check je spam-inbox even, daar stond ie bij mij in.
funsportpolis

Geen avatar

Antwoord #14 Februari 13, 2008, 19:14:02
edit2Rapporteer  
Hierbij een reactie van Funsportpolis.nl op dit topic.

De nieuwsbrief is 100% op initiatief van Funsportpolis.nl verzonden aan de verzekerden van de NKV aansprakelijkheidsverzekering. We begrijpen de mogelijke verwarring, daarom een toelichting.

In dit topic staat niet de volledige tekst van de mailing vermeld. Hier staat nl. ook in vermeld dat de NKV aansprakelijkheidsverzekering verbonden is met het NKV lidmaatschap én dat de polis is ondergebracht bij Funsportpolis.nl. Dit wordt ook bij het NKV lidmaatschap vermeld.

Bij deze verzekering wordt de "kring der verzekerden" geadministreerd in verband met de dekking en informatievoorziening. Funsportpolis.nl respecteert de privacy en de informatievoorziening van haar klanten en de NKV. De speciale nieuwsbrief informeert over de overeengekomen NKV aansprakelijkheidsverzekering én de NKV leden-voordelen op de speciale kitesurf gerelateerde produkten. 

Het is dus niet zo dat de NKV de gegevens heeft weggeven voor een mailing. De nieuwsbrief is verzonden uit hoofde van de verzekeringsovereenkomst aan haar verzekerden.  De NKV heeft nav dit topic met ons contact opgenomen, met het verzoek voor deze toelichting. Wij zullen met het NKV bekijken hoe dit topic duidelijker kan worden gecommuniceerd bij het (aangaan) van het  lidmaatschap.
 Als je vragen hebt over het voorgaande: bel of mail ons dan.

@ kiteholic en Wouter:
Ik wil op dit forum niet te diep in gaan over het funsportkrediet: Maar even een correctie: je betaalt geen 2% rente per maand, maar je maandlast is 2%. (deels aflossing en deels rente). Dus een krediet van 2500,- : dan is je maandlast 50,- per maand. Info over de rente kan je rechtstreeks bij ons opvragen.

Groeten, Guido Wüner.
joepje

Antwoord #15 Februari 13, 2008, 19:41:22
edit2Rapporteer  
Ik heb mijn zooi wel verzekerd bij funpolis. Vorig jaar alles nieuw gekocht en het idee is dan wel fijn. Reeds diverse keren gehad dat bij het vliegen mijn gear er niet bij was en dan voelt het toch erg prettig!!
Morres

Antwoord #16 Februari 13, 2008, 22:44:10
edit2Rapporteer  
Hierbij een reactie van Funsportpolis.nl op dit topic.

De nieuwsbrief is 100% op initiatief van Funsportpolis.nl verzonden aan de verzekerden van de NKV aansprakelijkheidsverzekering. We begrijpen de mogelijke verwarring, daarom een toelichting.
Geen initiatief van NKV dus, toch gebruiken jullie het mailbestand van het NKV.

Citaat
In dit topic staat niet de volledige tekst van de mailing vermeld. Hier staat nl. ook in vermeld dat de NKV aansprakelijkheidsverzekering verbonden is met het NKV lidmaatschap én dat de polis is ondergebracht bij Funsportpolis.nl. Dit wordt ook bij het NKV lidmaatschap vermeld.

Bij deze verzekering wordt de "kring der verzekerden" geadministreerd in verband met de dekking en informatievoorziening. Funsportpolis.nl respecteert de privacy en de informatievoorziening van haar klanten en de NKV.
Nee, jullie respecteren dat niet, jullie hebben ongewild mail verstuurd aan ons als leden.
Wij hebben nergens aangegeven (of aan kúnnen geven) dat wij een nieuwsbrief o.i.d willen ontvangen, noch hebben we aangegeven (of aan kúnnen geven) dat derden onze gegvens mogen gebruiken.
Citaat
De speciale nieuwsbrief informeert over de overeengekomen NKV aansprakelijkheidsverzekering én de NKV leden-voordelen op de speciale kitesurf gerelateerde produkten.
M.A.W: Reclame..
Citaat
Het is dus niet zo dat de NKV de gegevens heeft weggeven voor een mailing. De nieuwsbrief is verzonden uit hoofde van de verzekeringsovereenkomst aan haar verzekerden. De NKV heeft nav dit topic met ons contact opgenomen, met het verzoek voor deze toelichting. Wij zullen met het NKV bekijken hoe dit topic duidelijker kan worden gecommuniceerd bij het (aangaan) van het lidmaatschap.
Lijkt me goed idee, ook al is het te laat..
Citaat
Als je vragen hebt over het voorgaande: bel of mail ons dan.

Groeten, Guido Wüner.
Groeten en kusjes,
Morres
[Pepper]

Antwoord #17 Februari 13, 2008, 23:57:17
edit2Rapporteer  
@ Morres:

Citaat
Nee, jullie respecteren dat niet, jullie hebben ongewild mail verstuurd aan ons als leden.
Wij hebben nergens aangegeven (of aan kúnnen geven) dat wij een nieuwsbrief o.i.d willen ontvangen, noch hebben we aangegeven (of aan kúnnen geven) dat derden onze gegvens mogen gebruiken.

Speak for yourself!!!

Jij moet wel een heerlijk onbezorgd leventje hebben, anders neem je namelijk niet de moeite om je om dit soort kleinigheden druk te maken!! Ik krijg uit bovenstaande de indruk dat je gewoon je gelijk wilt halen en dat je het laatste woord wilt hebben.
Zoals Idefixe ook al heeft gezegd: je was er zelf bij toen je lid werd van de NKV en je wist ook dat er een verzekering van Funsportpolis bij inbegrepen was. Heb je je toen niet even afgevraagd hoe Funsportpolis je kan verzekeren zonder dat ze je gegevens hebben????

Doe me een lol: sluit het topic! (zonder eerst nogmaals het laatste woord te willen hebben....)
Morres

Antwoord #18 Februari 14, 2008, 00:09:01
edit2Rapporteer  
Jij begrijpt het duidelijk echt niet, het gaat niet erom dat ik mn gelijk wil hebben.
En ik weet ook heus wel dat ze gegevens nodig hebben om je te kunnen verzekeren.

privacywetten schrijven voor dat men niet zomaar een mail mag sturen zonder dat daar toestemming voor gegeven is.

Snap overigens niet dat je uit mijn verhaal afleiden kan dat ik een onbezorgd leven zou hebben.

Je zegt trouwens 'speak for yourself' maar dat gaat niet opt, tenzij jij blijkbaar wonderbaarlijk hebt kunnen aangeven o pde NKV-site dat je wel aangeschreven wilt worden...
andy
Moderator

Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #19 Februari 14, 2008, 00:16:29
edit2Rapporteer  
Morres heeft wel gelijk wat dat betreft. Die wet heette toch iets van opt-in / opt-out wet, je moet dan aanvinken dat je mails wilt ontvangen.
GlennVegas
Gast
Antwoord #20 Februari 14, 2008, 02:08:02
edit2Rapporteer  
Morres heeft gelijk..... Maar als je je druk moet gaan maken over alles... pfff... daar wordt je toch lamlendig van  ThumpsUp.......

Dus ik denk dat het duidelijk is in deze topic... dus slotje erop  ThumpsUp

Peace
Matjas the scissor-kid

Antwoord #21 Februari 14, 2008, 05:23:32
edit2Rapporteer  
@ guiri thnxs  ThumpsUp

en morres dat wat je extra betaald heb is een sponsoring voor NKV om de kitespots open te houden zo dat jij weer lekker kan knallen waar je maar wilt  ThumpsUp Kiss ThumpsUp
kootsie

Antwoord #22 Februari 14, 2008, 07:06:39
edit2Rapporteer  
Ik begrijp die Morres zeker wel. Hij maakt er geen zaak van maar legt het wel even uit. Ik kan me een paar jaar geleden herinneren toen er een surfshop in Noordwijk opende. Kreeg ik ineens allerlei mail van ...vet irritant. Weet bijna zeker waar het vandaan kwam, maar niet helemaal 100%. Dus ik zeg niks.

Maar verder is funsport trouwens echt top ThumpsUp
Wilcoos

Geen avatar

Antwoord #23 Februari 14, 2008, 15:39:55
edit2Rapporteer  
Ik wil niet ingaan op bovenstaand gejammer, maar heb een andere vraag omtrent de funsport polissen.

Ik ben (nog) geen lid van de NKV, en mijn vriendin ook niet. Beide kitesurfen wij sinds kort. Nu gaan we in april weer naar Egypte en neem dit jaar voor het eerst mijn eigen gear mee. Niet alles hiervan is nieuw. We hebben beide een doorlopende reisverzekering, wel een uitgebreide maar kitesurfen zit daar natuurlijk weer niet bij.

Wat is wijsheid nu? Welke verzekering is voor mij dan het beste? Of is het niet echt nodig?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
GlennVegas
Gast
Antwoord #24 Februari 15, 2008, 06:38:34
edit2Rapporteer  
Ik wil niet ingaan op bovenstaand gejammer, maar heb een andere vraag omtrent de funsport polissen.

Ik ben (nog) geen lid van de NKV, en mijn vriendin ook niet. Beide kitesurfen wij sinds kort. Nu gaan we in april weer naar Egypte en neem dit jaar voor het eerst mijn eigen gear mee. Niet alles hiervan is nieuw. We hebben beide een doorlopende reisverzekering, wel een uitgebreide maar kitesurfen zit daar natuurlijk weer niet bij.

Wat is wijsheid nu? Welke verzekering is voor mij dan het beste? Of is het niet echt nodig?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Goede vraag.... ik vraag me dat ook af... mijn huidige doorlopende (postbank) sluiten en een doorlopende nemen van funsportpolis... of is dat niet voldoende?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.