nieuwe serie bandits

kiteloopertje

Berichten: 32
Februari 19, 2008, 03:51:30
edit2Rapporteer  
Ik heb vorige week mijn bandit binnen gekregen besteld uit duitsland.
nu kwam ik er dit weekend achter dat deze nog van de eerste partij bandits was
met maar 1 versteviging (band)van de strud naar de leading edge,
en de oude dunne v-bridle met kunstof katrol.
Ik heb begrepen dat deze allebei snel kapot gaan.
Nu had ik gisterren een mailtje gestuurd naar de shop in duitsland en kreeg
ik vandaag een mail terrug met de mededeling dat ik naar f-one in frankrijk kon bellen
omdat ze in duitsland nog niet wisten waneer ze een nieuwe lichting bandits binnen
zouden krijgen en er leveringsproblemen zouden zijn.
toen ik thuis kwam van mn werk heb ik gelijk gebeld naar f-one maar er werd daar niet meer opgenomen.
 Zal morgen nog eens bellen.
Weet er hier iemand meer van, en moet ik de kite daar zo om kunnen ruilen?
LOEN

Berichten: 767
Antwoord #1 Februari 19, 2008, 03:56:11
edit2Rapporteer  
Dat ze die bij F-one uberhaubt niet al lang terug gehaald hebben uit alle shops is al een schande!
Ze weten daar toch dat er fabricage fouten in de eerste oplage zat.

Kunnen ze zich wel druk gaan maken over particulieren verkoop blabla (lees ander topic)
Beter steken ze hier eerst hun energie in!
 ThumpDown

florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #2 Februari 19, 2008, 04:01:21
edit2Rapporteer  
ik heb mijn bandit al vanaf oktober. geen enkel probleem mee tot nu toe!
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #3 Februari 19, 2008, 04:02:23
edit2Rapporteer  
is trouwens ook de eerste keer dat ik hoor dat er bij een bandit iets stuk gaat.
LOEN

Berichten: 767
Antwoord #4 Februari 19, 2008, 04:16:41
edit2Rapporteer  
Ze zullen bij Fone niet voor niets metalen katrollen/vervangbare bridle inserts en belangrijker nog de bevestiging van de struts aan de LE verstevigen in nieuwe versie als er niets mis mee was.

Als je hem al gekocht heb moeten ze dat op kunnen lossen als er iets mee gebeurd,
maar nog steeds vanuit een shop deze serie laten verkopen vind ik niet helemaal netjes.

Citaat van El rudo uit ander topic ter verduidelijking
Citaat
Re: Iemand ervaring met kopen F-one Bandits bij Maarten?
« Antwoord #66 Gepost op: Februari 17, 2008, 13:38:09 »
Ik zie het probleem ook niet zo, je kan net zo goed bij deze maarten kopen als op marktplaats, alleen moet je je bij die Bandits wel even vergewissen dat je niet de eerste revisies hebt.

De nieuwste Bandits herken je aan metalen katrollen, vervangbare stukjes bridle-insert die door de katrollen lopen, en de bevestiging van de struts aande LE is met 3 banden verstevigd. Geen twee, en zeker geen één. Als de kite dat niet heeft loop je een flink risico dat 'ie na een paar sessie kapot is...


El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #5 Februari 19, 2008, 04:20:23
edit2Rapporteer  
http://www.kiteboardshop.com/kitecenter/Nieuws/view/fone_bandit_nu_op_voorraad_en_no.html
deze shop zet het er nog eens voor de duidelijkheid bij: de 3de serie. Dat zal niet voor niets zijn lijkt me.
Maar Floriszvw, dat is toch mooi dat dat de jouwe heel blijft, ik zou het wel goed in gaten houden!
ik vind het trouwens een top kite, ik heb de 9 mogen proberen, echt lekker!
kiteloopertje

Berichten: 32
Antwoord #6 Februari 19, 2008, 04:22:15
edit2Rapporteer  
Ik denk niet dat je de vorige topics over de bandit gelezen hebt maar de verbinding van strud naar leading edge schijnt bij de eerste serie kapot te gaan, (bij mij zit er 1 verstevigingsband van strud naar leading edge moeten er nu 3 zijn)
 en de v-bridle eerste serie schijnt snel kapot te gaan kunstof katrol en of lijn schijnt te breken.
nieuwe serie moet dikkerre lijnen en stalen katrol hebben.
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #7 Februari 19, 2008, 04:28:44
edit2Rapporteer  
het Schijnt dus allemaal... maar goed ze zullen het inderdaad niet voor niks doen.

over die lijnen en die katrollen, dat slijt inderdaad. bij mij slijt het ook en was ook bang dat het zou breken.

f-one gemaild en het verteld hoe het zat. Aangezien in binnen een paar dagen op kitevakantie zou gaan moesten ze erg snel nieuwe leveren. Ze hebben ze persoonlijk afgeleverd omdat ze mijn vakantie niet wilden verpesten.
Dat noem ik service

ik heb trouwens nog steeds de nieuwe lijnen er niet op gezet omdat het nog prima werkt.


wat ik wil zeggen:
- Ze zullen niet voor niks de nieuwe leveren en ik snap heel goed dat je de nieuwe levering wilt.
- de eerste serie heb ik nooit problemen over gehoord en dat kan jij ook niet bevestigen.
- De service van fone nederland is erg goed!

Verder wens ik je veel succes met je nieuwe kite! ik kan je vertellen, hij is echt onwijs lekker!
kiteloopertje

Berichten: 32
Antwoord #8 Februari 19, 2008, 04:34:09
edit2Rapporteer  
Heb jij ook maar 1 band (versteviging van strud naar leading edge  i.p.v 3?)
en hoe vaak heb je nu gevaren met je bandit?
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #9 Februari 19, 2008, 04:37:33
edit2Rapporteer  
Klopt van die 3 versies, sprak een gast op Kaap verdie die zn bandit had gescheurd bij een strut.
Hij had het over 3 versies.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #10 Februari 19, 2008, 04:38:12
edit2Rapporteer  
precies Floriszjvw, ik heb toevallig 1 geval gezien waar het fout ging vandaar dat ik er, in verband met dat verhitte kofferbakhandel-topic, even melding van maakte.
Het is vast niet zo dat bandits allemaal in stukken gescheurd uit de lucht vallen ("it's raining Bandits, halleloojah"), en dat heb ik ook nooit beweerd. Over de service van fone heb ik geen uitstpraken gedaan, wat jij verteld klinkt iig goed.
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #11 Februari 19, 2008, 04:42:00
edit2Rapporteer  
hoevaak ik gevaren heb? heel erg vaak al... laten we even zeggen dat ik heb gemiddeld wel 2 keer pr week heb gebruikt..

dus aardig wat al
diederik

Berichten: 908
Antwoord #12 Februari 19, 2008, 04:44:02
edit2Rapporteer  
pfffff lijkt wel of alle merken vroeg of laat in de fout gaan...iig zou je daar als consument niet de dupe van hoeven worden, idefixe heeft wel eens iets gepost over de rechten en plichten van koper/verkoper.

De verkoper behoort jou een degelijk product te verkopen en jou te vertellen over eventuele productiefouten, indien niet het geval behorrt hij op te treden tussen producent (fone) en jou (koper). Wijs hem hierop en laat hem het uitzoeken met fone!
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #13 Februari 19, 2008, 04:48:20
edit2Rapporteer  
lees dit toevallig  Grin . Zolang er niets aan de hand is, is het prima toch?
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #14 Februari 19, 2008, 04:49:21
edit2Rapporteer  
blijkbaar heb ik ze erop gewezen door de melden dat de ijn met de katrol slijt. en brengen ze dus persoonlijk een nieuwe.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #15 Februari 19, 2008, 04:52:44
edit2Rapporteer  
Er is een duidelijk verschil tussen kitemerken die op een dynamische manier met hun klanten omgaan, en andere, die waarschijnlijk op last van hun jurist, helemaal niet direct naar buiten komen met verbeteringen of fouten.
Positieve voorbeelden vind ik Best en Ocean Rodeo, die structureel in contact blijven met hun klanten, en ze via mailings en forums bijpraten over de ontwikkelingen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #16 Februari 19, 2008, 05:22:30
edit2Rapporteer  
Niet alle Bandits van de eerste en tweede generatie hebben dit probleem, het doet zich voor bij maar bij een aantal kites. Als het zich al voordoet dan alleen bij de kleinere maten 9 en 7.5m2 omdat hier de krachten het grootst op de constructie zijn.

Mensen die er al een tijdje eentje hebben hoeven zich niet zoveel zorgen maken als de kite nog in orde is. Hier op het forum zijn mensen die al maanden kleine maten Bandits uit de eerste en tweede generatie hebben, die geen enkel probleem vertonen.

Ook F-one weet niet precies waarom het bij de ene kite wel optreedt, en bij de ander niet. Feit is dat ze om meer problemen te voorkomen de constructie bij de nieuwere lichtingen hebben aangepast.

Je moet goed opletten onder de vastgestikte band tussen LE en de 2e, 3e en 4e struts (de kite heeft er 5 in totaal). Als je al problemen zou krijgen dan begint het dacron van de strut weg te scheuren onder deze verbindingsband.


Overigens was het probleem in Duitsland al een tijdje bekend: Oase.com > kitesurfen > F-One Bandit Probleme
Dat je Duitse shop je doorverwijst naar het F-one hoofdkantoor klinkt mij wat vreemd in de oren, zeker als je de hele discussie hier over die aanbieder van Bandits op marktplaats hebt gevolgd: Iemand ervaring met kopen F-one Bandits bij Maarten?
Kitesurfschool.nl

Geen avatar

Berichten: 66
Antwoord #17 Februari 19, 2008, 05:30:44
edit2Rapporteer  
Hi,

altijd beter een nieuwe kite in de winkel in Nederland kopen dan.....

Jij zal nooit problemen krijgen!

Succes.

Ciao
Harry
diesel oo7

Berichten: 515
Antwoord #18 Februari 19, 2008, 16:54:42
edit2Rapporteer  
ik vaar zelf al vanaf oktober met de 9 en de 13m bandit heb nog totaal geen problemen gehad met de katrollen en de lijnen.
wel gehad dat de vastgestikte band aan de le los kwam.
netjes gemeld bij f-one nl en die hebben ze naar kiterepair nl opgestuurd en beide kites laten verstevigen.
dit noem ik top service
thanks f-one
KK

Berichten: 29
Antwoord #19 Februari 19, 2008, 17:19:20
edit2Rapporteer  
Wat ik niet begrijp is dat F-One niet met officieel bericht komt. Wat is er nou makkelijker dan een bericht vanuit F-One te posten en vragen (eerlijk) te beantwoorden als:
 - wat is het probleem precies?
 - wanneer/hoe vaak komt het voor?
 - hoe kan het opgelost worden? Welke rol speelt de verkoper hierbij en welke rol F-One?
 - kan er aan het bevestigingsprobleem strut-LE preventief iets gedaan worden (niemand, ook F One niet, zit te wachten op kite-ongelukken door materiaalschade die je had kunnen zien aankomen)
   enz. enz.

Ik vind dat F-One hier haar verantwoordelijkheid in moet nemen, openheid en duidelijkheid moet verschaffen en, als er echt problemen zijn, met oplossingen moet komen. Kan anders echt serieuze imago-schade gaan opleveren! Aan de andere kant, als je openheid, duidelijkheid en oplossingen biedt zal dit je imago van kwaliteitsmerk alleen maar versterken!
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #20 Februari 19, 2008, 17:29:38
edit2Rapporteer  
Oh ik  begrijp dat wel. Daar heb je juristen voor, en als die het niet zeggen heb je de financial controllers nog.
Een onderneming kijkt normaliter eerst naar "what's in it for me", niet alleen in geld maar ook in risico.
Harm

Berichten: 865
Antwoord #21 Februari 20, 2008, 02:38:06
edit2Rapporteer  
Het schijnt zo te zijn dan niet alle bandit’s er last van hebben. Als je er met je bandit wel problemen mee hebt is F-one hier heel duidelijk in dan krijg je direct een nieuwe bridel. Zo heeft F-one en de NL shops deze lijnen gewoon op voorraad zodat ze dit direct kunnen vervangen als het nodig is. Het komt alleen voor als de katrol vast zit dan slijt de lijn heel snel door.

Mocht je echt problemen hebben dan kan je mij ff mailen of PMen dan zal ik kijken wat is kan doen.

Wat betreft de modificaties aan de kites, dat komt altijd en bij alle merken voor vaak heb je het niet in de gaten maar er zitten altijd kleine veranderingen in de diverse producties. Een verandering is vaak een verbetering dus is dit alleen maar goed! aan het einde van het seizoen heb je vaak de beste kite! Zelfde als met auto’s de eerste serie’s zijn ook vaak de minste.
jaapd

Berichten: 609
Antwoord #22 Februari 20, 2008, 05:11:06
edit2Rapporteer  
Het blijft zo bij F-one dat er niks op de site staat en dat je geen antwoord krijgt op mailtjes. Maar als je Harm of Buur mailt (waarvan ik geen idee heb welke functie ze hebben) dan krijg je wel goede service.

Misschien tijd voor een professionaliserings slag?
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #23 Februari 20, 2008, 05:26:17
edit2Rapporteer  

Misschien een stomme vraag maar waarom over van kunststof - naar stalen katrollen.  Huh
Ook al zullen het wel roestvrijstalen katrollen zijn het zoute zeewater vreet dit volgens mij toch aan.

Op Flysurfer zitten oa ranston katrollen van kunststof en die doen het perfect althans ik heb er de afgelopen twee jaar geen problemen mee gehad.
Benjooh

Berichten: 572
Antwoord #24 Februari 20, 2008, 06:34:41
edit2Rapporteer  
Citaat
Misschien een stomme vraag maar waarom over van kunststof - naar stalen katrollen.  Undecided
Ook al zullen het wel roestvrijstalen katrollen zijn het zoute zeewater vreet dit volgens mij toch aan.

Op Flysurfer zitten oa ranston katrollen van kunststof en die doen het perfect althans ik heb er de afgelopen twee jaar geen problemen mee gehad.
Inderdaad dat vroeg ik me dus ook al af! bij mijn FS werken ze ook prima. K'heb wel een keer gehad dat het randje van een katrol weg was gesleten waardoor de toomlijn tussen het wieltje en de behuizing klem kwam te zitten. Verder werkt het prima idd! Wel zorgen dat het wieletje blijft draaien natuurlijk maar ik neem aan dat een stalen katrolletje hier evengevoelig voor is als een kunststof katrolletje.

Ik las hier: http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?f=1&t=2343884&st=0&sk=t&sd=a&sid=19bb4f5efc3b99712028a596a8e26c87&start=20 dat er ruimte kan onstaaan tussen de struts en de LE wanneer je ze niet te hard genoeg oppompt en er zodoende scheuren kunnen ontsnaan. Bij keihard oppompen is dit probleem er niet/is het kleiner. Kan het mis hebben, zo sterk is mn engels niet.  loser
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.