Alferink
Berichten: 1730
|
Gewoon zoals je het nu doet, en dan proberen steeds minder ver terug het water in te zakken.
Op een gegeven moment raak je het water niet eens meer met je aars en spring je naar tooside om met een vette carve bocht de andere kant weer op te varen.
Wat je wle kan proberen is niet teveel af te remmen, maar vaart te houden, dan net als bij snowboarden je board te draaien (achterste voet naar voren icm downwind varen) en je kite naar 12 uur te sturen en woepserdefloeps, even doorsturen en met je board doordraaien en weer druk op je achterste been. Hoppakeee
|
|
|
sjembek
Berichten: 984
|
..Ik zag dat sommigen heel behendig, richting de kite draaien, om vervolgens met de hakken richting de kite uit te komen.... Zoals Alf zegt; vaart houden. Wanneer je wilt draaien, je plank zoveel mogelijk upwind cranken terwijl je je kite rustig naar de andere kant stuurt. Wanneer de kite voorbij 12u is en gericht naar de kant waar je naartoe wilt draaien, poweren. Je krijgt dan pull van je kite en omdat je max upwind bent gegaan de andere kant op komt je board op dit moment in een downwind positie waardoor je dus snel vaart krijgt en rustig de andere kant op vaart.. Tenminste, zo doe ik het.. Zullen vast wel weer pro'tjes zijn die het allemaal beter weten hier..
|
|
|
Roderick
Geen avatar
Berichten: 217
|
ook mooi: Met de manier hoe je het nu doet zit de sleutel tot niet nat worden hem waarschijnlijk in de besturing van je kite. Probeer eens je kite redelijk rustig (NET niet helemaal langs de rand van het windvenster) (van 10 uur) naar 12 uur te sturen, daar bijna je boardsnelheid kwijt te zijn, en dan je kite vol naar beneden door de powerone sturen (naar 2 uur) Dan zak je niet weg. Als je dit bij meer wind doet kom je los, maar da's alleen maar mooi. (Tenzij je koste wat het kost geen hoogte wil verliezen, dan moet je hem iets minder lomp doorstuen...) heb je e gelijk een nieuwe trick bij... Als je hem als sprong doet is het extra belangrijk dat je rustig begint met sturen (en hem daarna hard afmaakt). Op deze manier springen gaat aleen als rustig insturen al lift geeft. (ovepowered dus.) Als je dit onder de knie hebt wen je aan het gevoel van het overgangsmoment. Daarna kun je ook op die manier je board omdraaien (zonder iets met je kite te doen en oefenen met toe side varen. (voorste hand los van de bar!) Dan kun je toside ankomen, op boven bescheven manier je kite naar de andee kant sturen (wel iets minder extreem) en met je board achter je kite aan sturen. Voor dat toe side varen zie: http://www.kitefilm.com/video/riding_toeside.wmv Op http://www.kitefilm.com/eng/weeklytrick.asp staan trouwens nog meer van dat soort filmpjes.. veel succes!
|
|
|
pindakaas
Berichten: 112
|
ok, thnx. samenvattend: kite rustig naar 12 uur en daarna weer insturen. Had ik kunnen bedenken. Lijkt erop dat het weer een kwestie van timing en feeling is. Dat toeside(weer een nieuwe term geleerd) wil ik ook graag onder de knie krijgen ziet er mooi uit.
|
|
|
Stanley
Berichten: 1039
|
En mocht je beginnen met toeside varen meteen alle twee de kanten oefenen. Anders hou je echt een zwaar choclolade kantje over.
|
|
|
Joystick
Berichten: 251
|
ok, thnx. samenvattend: kite rustig naar 12 uur en daarna weer insturen. Had ik kunnen bedenken. Lijkt erop dat het weer een kwestie van timing en feeling is. Dat toeside(weer een nieuwe term geleerd) wil ik ook graag onder de knie krijgen ziet er mooi uit. Het aankanten niet vergeten, dus met de snelheid die je zelf hebt proberen zoveel mogelijk upwind sturen. Het opnieuw insturen doen wanneer je bijna geen vaart meer hebt. Dan ff wennen hoe je eigenlijk vanuit een staande positie start. Succes!
|
|
|
|
El Rudo
Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
|
zoals hierboven wordt gezegd idd: timing van je kite is alles, als je altijd op commando power kan genereren dan vind je vanzelf het instuurmoment. De volgorde van leren: 1. sliding turn, dus idd board in de wind sturen en op het moment dat je keert even "opzij" varen zodat je niet zinkt. Als je comfortabel met één hand los kan varen kan je dit gaan proberen: 2. toeside > heelside carven, hier draai je je board naar toeside voor je bocht in gaat, door steeds langer te wachten met de bocht maken kan je toeside onder de knie krijgen 3. heelside > toeside carven, nu kom je de bocht uit in toeside positie, hier geldt juist dat je steeds langer moet wachten met je board te switchen, tot je uiteindelijk in staat door te varen in toeside (this is reaaly good style...). Bij deze turn moet je je kite veel later insturen dan je in eerste plaats zou denken, pas als je door de wind bent gedraaid kite er in. Het gekke is dat al deze turns makkelijker gaan met veel POWER, en ze zijn super lekker om te doen, cker als je een golfje meepakt! succes
|
|
|
pindakaas
Berichten: 112
|
Kijk eens aan, ik kan bijna niet wachten om het uit te proberen. Het is erg leuk om er steeds iets bij te leren. Dit is toch wel DE sport! Dus als jullie van de week iemand bij elke bocht zien vallen, heb je grote kans dat ik wat aan het uitproberen ben. dit moet wel te leren zijn. ook dat toeside keren moet kunnen. Bedankt voor de tips, heel bruikbaar.
|
|
|
El Rudo
Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
|
oh ja nog 1 ding: die carve turns zijn bij weinig wind bijna niet te doen omdat je op een zeker moment sneller downwind kan gaan dan je kite (tenzij iemand me hier op corrigeert!) en dan verlies je druk. Je moet dan iig een heel kort bochtje draaien. regel>meer wind, makkelijker carven
|
|
|
Fly like hell
Berichten: 842
Logs: 0 | 33 uur
|
Hoi Danny, Gewoon met mij afspreken, want het keren zonder het water te raken heb ik redelijk onder de knie en dan kan jij mij leren hoe ik beter hoogte kan lopen. See you soon, Patrick
|
|
|
pindakaas
Berichten: 112
|
Goed. gaan we heel snel weer doen Patrick. Zo brengen we elkaar naar een hoger niveau(letterlijk )
|
|
|
|
snah.siub
Berichten: 142
|
Kijk, interessante informatie, ik wilde al zelf een topic starten hoe bochten te draaien, maar hier staat genoeg informatie in, tnx ook van mij
|
|
|