blaren bij varen met vingers naast powerlijnen

Stetman

Juni 24, 2008, 01:21:14
edit2Rapporteer  
Vraagje: Als ik met 1 hand aan mijn bar vaar om hoogte te lopen, of 1 arm te laten rusten, houd ik mijn powerlijn tussen ringvinger en pink om zo de kite op dezelfde hoogte te houden. Dat levert me wel flinke schaafwonden op aan mijn vingers door het poweren/depoweren.
 Huh
Hebben jullie hier ook last van of moet ik iets anders doen ?

El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #1 Juni 24, 2008, 01:58:50
edit2Rapporteer  
daar moet je een beetje aan wennen, na een tijdje ontwikkel je zelf wel een manier. Overigens lijkt me tussen wijs- en middelvinger logischer, ik neem aan de je hand boven het depowerkoord houd en iets laat zakken om de balans te vinden - bij mij komt dan eerst de wijsvinger...
wat voor kite heb je?
Stetman

Antwoord #2 Juni 24, 2008, 02:21:59
edit2Rapporteer  
Bedankt voor je reactie. Ik vaar met een 2007 rebel en heb mijn hand idd boven de powerlijn, alleen heb ik mijn hand omgekeerd. Nooit bij nagedacht eigelijk, doe ik kennelijk automatisch.
FlyingBee

Geen avatar

Antwoord #3 Juni 24, 2008, 02:39:01
edit2Rapporteer  
mooie kite haha weet niet je kan volgende keer je vingers intapen heb je er in iedergeval niet zo'n last van Wink tijdelijke oplossing in iedergeval
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #4 Juni 24, 2008, 05:26:15
edit2Rapporteer  
Bedankt voor je reactie. Ik vaar met een 2007 rebel en heb mijn hand idd boven de powerlijn, alleen heb ik mijn hand omgekeerd. Nooit bij nagedacht eigelijk, doe ik kennelijk automatisch.
wha! ooit bij m'n eerste en enige kite-les is mij op het hart gedrukt dat ik "knuckles" up moest varen, ik weet niet meer waarom, maar als ik er zo over nadenk hou ik al m'n sturen zo vast. Als je je hand omdraait heb je wel meer kracht om vanuit je pols te sturen, en heb je wat meer keuze om je vingers rondom het bargat te draperen.
drifter

Antwoord #5 Juni 24, 2008, 05:44:45
edit2Rapporteer  
Ik vaar zelf een Cabrinha bar, daar zit een slang over de depowerlijn. Dat is natuurlijk wel vriendelijk en ideaal om de lijn tussen je vingers te pakken.

misschien kun je een plastic tube in het gat van de bar duwen, waar je depowerlijn doorheen loopt.

lody

Antwoord #6 Juni 24, 2008, 21:10:08
edit2Rapporteer  
Als je een 2007 of 2008 bar hebt en je lijnen zijn goed afgesteld (evenlang), moet de slider voldoende weerstand hebben om met 1 hand aan de bar te varen en hoef je de (de)powerlijn niet vast te houden.

TtHoM@s

Antwoord #7 Juni 24, 2008, 22:45:54
edit2Rapporteer  
ja ik heb het ook,
maar ik doe het aleen bij uitgehaakte tricks waarbij je even 1 hand aan de bar heb.

als je ingehaakt bent zie ik geen reden om je vingers om het koort te doen,
want als je normaal vaart ("knuckles" up)
kan je de kite gewoon omhoog en omlaag sturen met 1 hand
MCdrijver1

Antwoord #8 Juni 25, 2008, 03:11:25
edit2Rapporteer  
ik heb zoown verziekte cabrinha crossbow bar, ook altijd blaren.

remede: handschoentjes, ik had ze eerst van mystics, deze waren zoo versleten, daarna een setje van 2 tientjes van de decathlon, deze doen het prima
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.