Ik heb het zelfde probleem gehad! Ben er ook nooit achter gekomen wat het probleem was. 1. Me lijnen hadden gelijke lengtes ook als er er hard aan trok. 2. Ik had geen water ergens in een strut. 3. Pigtails waren even lang. 4. Geen uitgescheurde naden of iets in het doek.
Mijn kite trok naarechts en stuurde naar links ook een minder snel. Maar ik vernoed dat het iets met het doek te maken heeft gehad, zou het anders ook niet weten!
Of je voor (vlieg) lijnen van verschillende lengte. Dat veroorzaakt dit nl. ook. Anders misschien is je doek gerekt aan een kant wat ik me niet voor kan stellen. Check je voorlijnen dus. Al 2cm verschil kan enorm veel uitmaken
Ik heb dit ook mijn best yarga uit 2005 en ook bij mijn waroo 2007. Beide kites zijn onder een golf gekomen en daarna trokken ze naar 1 kant. Bij de yarga lag het zeker niet aan de lijnen want dezelfde bar gebruikte ik ook voor een andere kite.
Bij de 2007 waroo heb ik de bridle en lijnen gecontroleerd en kon zo op het oog geen lengte verschil tussen links en rechts vinden. Ik zet nu de lijnen links en rechts op verschillende knopen en dan vliegt ie weer goed ;-) Ik vermoed dat in beide gevallen het doek van de kite zelf opgerekt is maar er is zo op het eerste gezicht niks mis met beide kites....
De zogenaamde Wilders-kite, bij surf-babes ook wel bekend als de Rita-kte.
En nu even zonder gein... heb je het al met een andere bar geprobeerd. Bij mij bleek het aan de rek in de lijnen te liggen... de ene lijn had meer rek dan de andere.
In mijn geval was het aan de linker kant.... een SP-kite
Als de lijnen gelijk zijn en de hoofd tube er goed in zit dan ligt het aan je kite. Als dit gebeurd met een nieuwe kite dan gelijk terugparkeren naar de shop, koop je hem zo 2e hands dan ben je genaaid. Het kan dat er onzichtbaar aan de ééne kant van de vlieger een paneel net iets korter is als aan de andere kant van de vlieger. Naish heeft dit probleem ook gehad en heb hier persoonlijk wel eens over gesproken met Kubus waar mij verteld werd dat de Chinezen soms net wat te krap snijden/knippen. Maat van mij heeft een Raven gehad die naar 1 kant trok, waarbij dit het probleem was. Hij heeft keurig een nieuwe gekregen.