Ik had gisteren tijdens het varen steeds het probleem dat ik na een 50 meter varen weer op mijn muil ging
Het waterstarten is nu niet meer zo'n probleem, ik rag die kite er gewoon in en sta dan op mijn board.
Tijdens het varen gaat het allemaal wat erg hard en ongecontroleerd.
De snelheid komt echt doordat ik niet goed aankant met mijn board.
Er zijn zelfs momenten tussen dat mijn board zowat onder water vaart
Ik stuur mijn kite dan vaak iets hoger, krijg dan een beetje lift en schiet dan weer als een komeet weg.
Ik merk zelf dat ik echt een beetje in poephouding op board sta, waarbij mijn haak van mijn zitrapeze vrijwel recht boven het board zit.
Ik probeer dus ook steeds om meer te gaan hangen en mijn rug recht te houden, maar dat wil dus steeds niet lukken. Wat er dan vaak gebeurd, is dat ik met mijn board dwars op de vaarrichting, dus met de kite mee over het water stuiter. Verlies daardoor gigantisch veel hoogte en lig dan ook na enkele meter al op mijn plaat.
Even later probeerde ik iets schuiner te gaan hangen, maar dan floept het board in de vaarrichting onder me vandaan.
Iemand tips hoe ik een board echt goed moet aankanten waardaar de snelheid ook wat controleerbaarder blijft?
Wat kan zijn is dat ik mijn bindingen van mijn board nog iets strakker moet zetten.
Misschien komt het door de zittrapeze.
Maar vermoedelijk kan ik gewoon niet varen