Als je All Inclusive leuk vind is de Viva wel een van de betere AI hotels ja.
Toch blijf ik erbij dat als je AI gaat ten eerste het land niet meemaakt, ten tweede de kitesfeer totaal mist (downwinders etc.) en ten derde de trips die ze aanbieden het net niet zijn. Ik heb al eens eerder een stuk geschreven over het verschil tussen AI en een accomodatie zoals de onze.
Er zijn megaveel restaurants in Cabarete waar je onwijs goed en goedkoop kan eten. Kom je ook nog eens ergens anders bij hetzelfde buffetje. Als je een beetje de juiste wegen weet, ga ook eens de Dominicaanse wijken in om daar gewoon wat rond te lopen en je dag af te sluiten met een goed Dominicaans maal.
Voorbeeld van de trips die ze aanbieden is bv de 27 watervallen. Een onwijs leuke trip als je ze allemaal doet tenminste. De touroperators doen er maar 7 wat onngeveer een half uurtje duurd. de rest van de dag ga je langs sigarenfabrieken en souveniershops waar de gidsen weer commissie over krijgen. Leuker is om de alle 27 te doen en daar de hele dag te klimmen en te springen.
Laatst moest ik toevallig nog even in het Viva zijn, ik zag dat ze een of andere stoelendans aan het doen waren :-) Tsja...
Ik zou lekker een accomodatie zoeken buiten het AI gebeuren. Als je de juiste tips krijgt van mensen die hier wonen kun je een zoveel leukere tijd hebben lijkt me.
Als je toch AI wilt gaan zou ik idd het Viva boeken...