Hardboard Sharm El Sheikh movie UPDATE

Tycho

Geen avatar

Mei 03, 2009, 14:49:05
edit2Rapporteer  
In de zomer van 2008 zijn we met vijf leden van Hardboard uit Enschede afgereisd naar Sharm El Sheikh in Egypte. We hebben daar drie weken gekite bij Colona Watersports en nu is de film klaar.

Als je puur het kitesurfen wil zien, kijk dan de eerste 5 minuten, als je ook de onderwaterwereld, waar je altijd overheen vaart, wil zien, kijk hem dan gewoon helemaal. Je krijgt dan ook nog een stukje wakeboarden met een zelfbouwlier.

Hoewel het op de film lijkt alsof het vrij veel waait, raden we toch iedereen af om in de zomer naar Sharm El Sheikh te gaan. Het was een topvakantie, maar het waaide erg weinig en als het dan waaide, dan was het voor 11 uur 's ochtends. Vroeg opstaan dus.

Je kunt de film bekijken via HBTV. Daar kun je hem ook in Full HD 1080p downloaden.

btw, weet iemand hoe ik hem hier kan embedden?

edit: op dit moment is er een grote storing in de serverruimte van de Universiteit Twente, we zijn daarom tijdelijk offline.
Lex

Antwoord #1 Mei 03, 2009, 17:53:42
edit2Rapporteer  
Mooi filmpje!
(HJ) MINI-ME

Antwoord #2 Mei 03, 2009, 21:22:45
edit2Rapporteer  
Als ik de link aanklik zegt de site dat de website niet kan worden geopend.
Tycho

Geen avatar

Antwoord #3 Mei 03, 2009, 21:39:04
edit2Rapporteer  
Mja, op dit moment is er een grote storing in de serverruimte van de Universiteit Twente, we zijn daarom tijdelijk offline. Ik hoop dat het vanavond nog gefixt wordt.
Tycho

Geen avatar

Antwoord #4 Mei 03, 2009, 22:17:02
edit2Rapporteer  
Hij werkt weer!
(HJ) MINI-ME

Antwoord #5 Mei 03, 2009, 22:46:51
edit2Rapporteer  
Erg mooi in elkaar gezet.
Zoooo wat een zeeegels!!!!

Zo te zien niet veel wind gehad.

Het grote voordeel van de nog onbekende kitespot "Sharm El Sheikh"  is dat je meer ruimte hebt dan bijvoorbeeld in El Gouna.

Kon je met laag water nog varen of lag het dan helemaal droog?
Wat was de naam van jullie Hotel?
Tycho

Geen avatar

Antwoord #6 Mei 03, 2009, 23:06:01
edit2Rapporteer  
Ja, die zee-egels vormen echt een mijnenveld. We gingen even snorkelen, maar dan moet je er dus overheen zwemmen. Dat is letterlijk een kwestie van je adem inhouden om wat hoger te drijven, anders raak je ze.

Helaas erg weinig wind inderdaad. We zijn er 21 dagen geweest waarvan het 15 dagen een paar uur gewaaid heeft. Probleem is dan ook nog dat het alleen 's ochtends waait, dus het was elke ochtend om 7 uur de taxi pakken en dan maar hopen dat je geluk hebt. Ik had me mijn vakantie wel iets anders voorgesteld eigenlijk. Als het dan waaide, waaide het meestal ook niet eens hard. Voor de zomer is Sharm El Sheikh dus echt een afrader. In de winter schijnt het wel beter te zijn.

Met laag water kon je nog wel kiten, maar dan was het water max 40cm diep. Er was echter downwind wel een dieper stuk waar je gewoon je tricks kon doen.

De naam van ons hotel was Creative Grand Sharm Apt. Dat is 20 minuten met de taxi vanaf de kitespot. Het hotel zit in Old Sharm. Die dude die je bij de Egyptian Experience ziet in de film, was onze privé taxichauffeur. We konden hem gewoon elk moment van de dag bellen om ons ergens heen te brengen zonder extra kosten. We betaalden gewoon een vast bedrag voor drie weken.
dahtimstah

Antwoord #7 Mei 04, 2009, 08:43:48
edit2Rapporteer  
NICE
Molliebollie

Antwoord #8 Mei 05, 2009, 00:33:49
edit2Rapporteer  
Mooi filmpje! Mooi dat jullie t 'aangedurfd' hebben naar zo'n 'onbekende' spot te gaan. Ben zelf meestal zo van; eerst eens kijken waar vaak andere mensen naar toe zijn gegaan, wat reviewtjes, zodat ik weet wat ik kan verwachten.
Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #9 Mei 05, 2009, 22:41:40
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp ziet er goed uit
Tycho

Geen avatar

Antwoord #10 Mei 06, 2009, 17:53:46
edit2Rapporteer  
Bedankt voor alle complimenten.

Op zich is Sharm El Sheikh niet zo'n heel onbekende spot, maar je moet er gewoon niet zijn in de zomer. Dat bleek helaas pas afgelopen jaar omdat toen pas voor het eerst echte winddata verzameld werd. De rest van het jaar schijnt wel beter te zijn.

Los van het probleem met de wind is het wel een erg mooie spot en ook echt een top kitecenter. Ze doen echt alles voor je. Dragen je kite, rollen je lijnen uit etc. Van mij had het niet per sé gehoeven, maar na een week ben je er aan gewend en is het toch wel relaxed. In het begin is het een beetje onwennig om ze alles voor je te laten doen.
Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #11 Mei 06, 2009, 19:59:48
edit2Rapporteer  
Bedankt voor alle complimenten.

Ze doen echt alles voor je. Dragen je kite, rollen je lijnen uit etc. Van mij had het niet per sé gehoeven, maar na een week ben je er aan gewend en is het toch wel relaxed. In het begin is het een beetje onwennig om ze alles voor je te laten doen.

Alleen daarom zou ik er al heen gaan! Fantastisch!
Tim!

Antwoord #12 Mei 06, 2009, 20:07:16
edit2Rapporteer  
mooi filmpje jongens!
dk23

Antwoord #13 Mei 07, 2009, 18:03:21
edit2Rapporteer  
Wie is die David toch?
rickclaus

Antwoord #14 Mei 19, 2009, 17:30:45
edit2Rapporteer  
Dat is toch die Amateur uit doetinchem?
Hard2Handle

Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #15 Mei 24, 2009, 19:47:12
edit2Rapporteer  
Filmpje ziet er goed dude!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.