Marijtje
Geen avatar
|
Heren, vandaag n topdag gehad op t water en idd leuk gezelschap is ook niet onbelangrijk @faxie,balen dat je geen kleinere kite had! Hebben jij en marco nog kunnen varen aan t eind vd dag? Hoop jullie allemaal snel weer te zien op t water met goede wind
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Later op de dag was ook niks helaas. De wind nam maar niet af, en ik had m'n kite zo ver gedepowered dat er bijna niet meer mee te sturen viel....
Verder schoot m'n chicken loop d'r uit na de eerste launch, en mocht ik na het ophalen van m'n kite een half uur knopen ontwarren. Toen eindelijk op het water, en de kite stuurde dus niet terug nadat ik 'm omlaag liet gaan. Dus de kite crashed en de leading edge was niet heel hard meer en klapte een lijn om m'n kite en ging ie spinnen en trekken, dus maar safety getrokken en de boel weer ingehaald, en daarna zeker 40 meter met m'n board en de kite in m'n handen naar de kant kunnen ploeteren, waarna ik de lijnen weer kon ontwarren.
Toen maar opgehouden....
|
|
|
Marco'72
Logs: 0 | 14 uur
|
Het was super vandaag Heerlijk de 7m kunnen testen en vandaag de hoogste en langste sprong gemaakt. Nou weet ik alleen nog niet of de sweetspot van die dos echt zo veel beter is of dat het gewoon de straffe wind van vandaag was die me weg blies? Binnenkort maar snel weer verder 'testen' In de avond nog lekker gevaren, maar ja hè, twee biertjes en het duurde wel een half uur voordst ik op het water door had dat ik mijn zonnebril nog op had Vermoedelijk ook mijn peuken nog onder mijn trapeze gehad want die waren ook verdwenen, met daarin nog 20 euri's, dat is dan wel weer jammer Maar goed, het was een prachtige dag, tot de volgende He Rob, lambal, kom ff gedag zeggen toch Tot laterrrr @faxie: jammer dat het vandaag niet goed ging maar toch in ieder geval ervaring op gedaan, Je moet het positief benaderen he . De volgende gaat vast beter!
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Ach ik heb nu aardig wat ervaring met te weinig wind en te veel wind. 't Is wachten op die ervaring er tussenin
|
|
|
paul56
Logs: 0 | 299 uur
|
zoals het er nu uit ziet, ga ik voor een avondsessie in Krabbendijke. Relatief dichtbij, wel laag water, dus een eindje lopen over het wad. Maar prima wind en vlak ondiep water Weer eens wat anders dan de klotsbak van de Dam Gaan we het springen oefenen: load & pop!!!
|
|
|
|
|
Marco'72
|
Ik moet nog even kijken of ik morgen met ga. Ik ben vandaag de hele dag op de dam geweest en ga zo naar huis rijden. Echt wederom een topdag, een flinke wind en de hele dag zon, geen buitje gevallen, lekker met de 7m gevaren.
Helaas hoorde ik zojuist iets knappen bij de laatste sprong en waar ik al een beetje bang voor was gebeurde. Mijn powerlijn brak dus einde oefening. Ik heb gelukkig gisteren al een nieuwe besteld hopelijk is die er rond het eind van de week anders moet ik zelf maar iets knutselen voor een paar sessies.
Tot laterrrr
|
|
|
Davy
Geen avatar
|
Je had je vrije dag niet beter kunnen besteden Marco Morgenavond ben ik ook van de partij!
|
|
|
Marijtje
Geen avatar
|
Marco top man, jaloers ...... Veel plezier morgen, krabbedijke en playa is helaas te ver voor mij door de weeks, k ga morgen miss nog ff naar strand horst Have fun guys
|
|
|
|
Jeroen Vermeulen
Geen avatar
|
Hallo beste bredanaars en omgeving!!! Altijd fijn om Breda ergens te zien staan. Ik zal me even voorstellen: Ik heet Jeroen Vermeulen en woon dus in Breda ( Ijpelaar ) en ben een beginner qua kiten. De eerste lessen heb ik genomen bij Karim in Oostvoorne. Op dit moment kan ik een waterstart maken en van links naar rechts en andersom. Moet nog wel steeds met mijn billen eerst in het water om de andere kant op te gaan. Ik zou het erg fijn vinden om iemand te leren kennen om samen te kiten. Mijn hoofd zit nog vol met ??. Ik lees me suf op forums ed. Laat dus even weten of we eens samen iets kunnen ondernemen. Lijkt me echt top!! mail anders ff: vermeulen72(at)hotmail.com Met sportieve groet, Jeroen Vermeulen Jeroen, ik heb eventjes de apestaart van je mailadres gehaald, om spam tegen te gaan.
|
|
|
paul56
|
Hallo Jeroen, WELKOM Grappig, Jeroen en ik hebben ook bij Karim gelest. Om met de deur in huis te vallen. Vanavond is het plan om een avondsessie in Krabbendijke te doen. Mits de wind ons niet in de steek laat. Krabbendijke is ook een ideale beginnerspot. Vlak en ondiep water. Op de navigatie is het Noordschans te Krabbendijke. Als je dat op google maps opzoekt, dan kan het niet missen. Hou nog even dit forum in de gaten om te zien of Krabbendijke doorgaat of dat het iets anders gaat worden.
|
|
|
Thierry
Logs: 0 | 28 uur
|
Paul, check de wind op krabbendijke. Is niet ideaal!! Dan zit ik liever op oostvoorne
|
|
|
Davy
Geen avatar
|
Mijn voorkeur gaat ook uit naar Oostvoorne. De wind bij Krabbendijke valt inderdaad volledig weg vanavond..
|
|
|
paul56
|
Playa met NW is vlagerig. Kunnen we beter Ouddorp nemen. Wat vinden jullie ervan?
|
|
|
Davy
Geen avatar
|
Vooral ver rijden.. Heb net ff met Thierry gebeld en denk dat we naar Oostvoorne gaan.. Wat jij Paul?
|
|
|
paul56
|
OK, OOstvoorne it is Ik hoorde net van Thierry dat jullie om 1800 gaan rijden. Ik denk dat ik wat eerder ben. Maar ik neem de brabantvlag mee. Dus het herkenningspunt is er. @ Jeroen Vermeulen; kom je ook naar Oostvoornse strand??
|
|
|
|
|
Marco'72
|
Ok, het is wat maar ik rij nu ook nog even naar Krabbedijke. Was vanochtend al op de dam en de wind is nog steeds prima. Wellicht zie ik enkele van jullie zo, Laterrr
|
|
|
Charin
Geen avatar
|
Hey allemaal ! Ik had al een topic geplaatst een aantal dagen terug onder beginners, maari k zal me hier ook even kort introduceren. Mijn naam is Natasja ben 22 jaar ( sinds 7 aug ) en ik kom uit Breda ( Haagse Beemden) Heb vandaag mn eerste les gehad bij natural high morgen dag 2 van de cursus. Zodra ik mn cursus af heb ga ik op zoek naar een geschikte kite voor mij en dan hoop ik een aantal keren mee op pad te kunnen dus jullie horen nog van me ! groetjes
|
|
|
Marco'72
|
Gezellig, hoe meer zielen hoe meer vreugd. I was vanochtend ook op de dam. Wel wat lastige beginners condities, een flinke aanlandige wind en behoorlijke golven. Ik hop dat het allemaal gelukt is. Wellicht tot binnenkort, hou het forum maar in de gaten dan kan je een keer aansluiten
|
|
|
Davidov
Logs: 0 | 27 uur
|
Zooo! Was lekker op Krabbendijke. Op het laatste trok nog even die wind aan! Hoezo wind ging afzwakken? Goeie spot, ook veeeeeel ruimte / stabiele wind. Snel vervolg!
|
|
|