paul56
Logs: 0 | 299 uur
|
Morgen gaan Jeroen en ik naar het snow-kite event in Rijpwetering Nog meer kiters uit de omgeving Breda??
|
|
|
helium
|
Zou er sneeuw liggen?
|
|
|
|
|
|
Bularoo
|
Zaterdag wil ik wel gaan.. als ik me goed genoeg voel.. is wel carnaval hee Vandaag ook geweest en was niet koud zolang je een goed pak hebt. Had koude voeten, maar mijn schoentjes zijn dan ook zo lek als wat.
|
|
|
helium
|
Ik wil zeker gaan vh weekend!! Al weer veel te lang geleden, wilde je zaterdag of zondag gaan? en waar ?
|
|
|
|
helium
|
Het ziet er naar uit dat ik zaterdag een paar uurtjes moet werken. Morgen maar wat harder werken denk ik.
Anders zondag, lijkt ook ok te worden!
|
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Ik weet het nog niet.... als ik ga, ga ik zaterdag, maar wil nog even de neerslag afwachten. De Dam lijkt me iets te hard voor m'n 8, en iets te veel zuid ook.... Jammer dat Rilland geen optie is Borssele ga ik niet, daar komt toch geen hond. Misschien toch maar de Dam.
|
|
|
Faxie
|
Gaat er nog iemand zaterdag richting Rilland?
Hoog water.... helaas.
|
|
|
Danny-aua
Geen avatar
|
Hoog water.... helaas. Check ik zag het net. Dan word het Dam. Nu effe afwachten hoe hard het gaat waaien, mischien teveel voor mijn 9
|
|
|
Faxie
|
Hoog water.... helaas. Check ik zag het net. Dan word het Dam. Nu effe afwachten hoe hard het gaat waaien, mischien teveel voor mijn 9 Ik weet niet hoeveel je weegt? .. Naar mijn ervaring kan ik met mijn 8 (high end 30 knopen) en 80 kilo tot net boven de 35 knopen, alleen comfortabel is het dan niet meer....
|
|
|
Danny-aua
Geen avatar
|
Ik weet niet hoeveel je weegt? ..
Naar mijn ervaring kan ik met mijn 8 (high end 30 knopen) en 80 kilo tot net boven de 35 knopen, alleen comfortabel is het dan niet meer....
Ik heb precies hetzelfde, rond de 35 word het net te veel en niet echt meer te depoweren. mijn kite geeft ook aan windrange 19-35
|
|
|
paul56
|
Gijs en ik hebben besloten om naar Playa te gaan.
Voor de Dam is het precies side-shore en als je dan in de problemen komt drijf je helemaal af naar de surfersspot.
|
|
|
paul56
|
Check ik zag het net. Dan word het Dam. Nu effe afwachten hoe hard het gaat waaien, mischien teveel voor mijn 9 [/quote]
Danny, op zaterdag zou ik het niet doen met je 9. Te harde vlagen! Kan je beter voor de zondag kiezen.
|
|
|
Jeffro
Logs: 0 | 724 uur
|
Vanaf welke periode is het mogelijk om als beginnende kiter het water op te gaan? Ik heb een 5/3 wetsuit, 5mm schoentjes, 2mm handschoentjes en 'n cap!
|
|
|
paul56
|
Luchttemp >5gr. kan je het water op gaan. Alleen het omkleden is ff frisjes Let alleen op dat de wind (incl. vlagen) niet te hard voor je is.
|
|
|
Faxie
|
Grevelingendam zou misschien ook nog een leuke optie kunnen zijn voor morgen?
Zuidzijde is gedoogd.... afgelopen zomer waren daar ook volop scholen bezig.
En als dat niks is kan ik altijd nog doorrijden naar de Playa of Rock.
Misschien is Borssele ook een optie, maar dan wil ik wel zeker weten dat daar anderen zijn...
|
|
|
Danny-aua
Geen avatar
|
Check ik zag het net. Dan word het Dam. Nu effe afwachten hoe hard het gaat waaien, mischien teveel voor mijn 9
Danny, op zaterdag zou ik het niet doen met je 9. Te harde vlagen! Kan je beter voor de zondag kiezen. [/quote] Het word voor mij te gek, zal zondag wel worden mischien
|
|
|
gijs1234
|
Morgen Playa! Zondag Zandmotor als ik niet teveel spierpijn heb Als je nog niet goed heen en weer kan varen zou ik nog ff wachten tot het water weer wat warmer wordt, je koelt heeeeel snel af, omdat je veel in het water ligt!! Luchttemp >5gr. kan je het water op gaan. Alleen het omkleden is ff frisjes Let alleen op dat de wind (incl. vlagen) niet te hard voor je is. Vanaf welke periode is het mogelijk om als beginnende kiter het water op te gaan? Ik heb een 5/3 wetsuit, 5mm schoentjes, 2mm handschoentjes en 'n cap!
|
|
|
pivo
Geen avatar
Logs: 0 | 6 uur
|
Zeker als je net begint dan is watertemperatuur belangrijker dan luchttemperatuur gezien je veel in het water ligt. Zou met jouw setje niet lager gaan den 5 graden. Voor de actuele watertemperatuur bij jou in de buurt kun je kijken op:" http://www.rijkswaterstaat.nl/geotool/watertemperatuur.aspxOok actuele windsnelheden kun je vinden op die site. ga als beginner liever niet met wind harder dan 10 m/s het water op
|
|
|
geloof68
|
@Jeffro, los van het feit of het verstandig is voor een beginner om met relatief koud water (< 10 graden) het water op (of in) te gaan, kun je je ook afvragen of het leuk en leerzaam is. Met iets warmer water leer je relatief sneller en kun je meer tijd op het water doorbrengen. Tenslotte is er veel kwaliteitsverschil in wetsuits, dus 5mm zegt mij nog niet zo veel.
|
|
|