|
kitebart
|
Helix heeft wel een wreed slechte low end he. Dat wil dus zeggen dat het minstens 20 knopen moet waaien om een beetje fun te hebben....
|
|
|
@LaurenS
|
Vraag het dan niet ,als je dat al weet
|
|
|
Eagle-Jan
Logs: 0 | 2 uur
|
hey dude... ik kom pas mijn bed uit als het 20 kts waait... ander blijf ik liever liggen... wat jij?
|
|
|
kitebart
|
Ik heb gewoon geen idee van de wind die ik kan verwachten...
|
|
|
Eagle-Jan
|
wat ik nog wel weet van die spot,of het wind kwam pal uit he westen of pal uit het oosten... geen noord of zuid... of het was net aan niet genoeg, of er stond een haardroger volpot in je gezicht te janken...
dus alles of niks. enjoy mareh april mei juni niet echt super periode om te gaan
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Tarifa is inderdaad alles of niks, dus wees niet verbaasd als je 7m nog een aantal maten te groot gaat zijn als het er 60kn gaat waaien. Je kan natuurlijk altijd geluk hebben dat het net wel normaal waait maar ik weet wel dat ik niet heel veel trek heb ik 60kn.
|
|
|
Eagle-Jan
|
Tarifa is inderdaad alles of niks, dus wees niet verbaasd als je 7m nog een aantal maten te groot gaat zijn als het er 60kn gaat waaien. Je kan natuurlijk altijd geluk hebben dat het net wel normaal waait maar ik weet wel dat ik niet heel veel trek heb ik 60kn.
Evan je doet me verbaast staan kijken ... heb je een keer de mogelijkheid om echt te vliegen, doe je het niet.
|
|
|
mbetz
|
Hey, de Helix 9m heeft ook 4m lijnen set, hiermee kom je met minder dan 20kn wel weg. Ik zou Bandit 7m en Helix 9m meenemen, kom je tussen 18kn en 40kn weg. Bij 60Kn zou ik lekker gaan koffie drinken.....
|
|
|
|
Eagle-Jan
|
gewoon 7m, ff door twee man jezelf naar de waterkant laten sleuren en rambamshabamswooshswooshtaaats. en btw de wind is idd daar iets warmer...dus zal de luchtdichtheid wel iets mee vallen btw Evan is sardinië niet iets voor jou?... ff in een dikke mistraal rammen ook sardinië vaak alles of niks btw... heb van het voorjaar daar net de storm of the century mis gelopen... volgens mij in maart of zo... volgens mijn ma zo hard dat onze de zeilboot (45ft) van de stijger los getrokken werd door de wind.. en veel schade had opgelopen.
|
|
|
kitebart
|
OK bedankt iedereen! morgen Finale beslissing ;-)
|
|
|
|
kitebart
|
Vandaag toegekomen in Dos Mares, 7m windje
|
|
|
|
kitebart
|
Los Caños de Meca Super! 9m Fuse
|
|
|
Haring High Richardt
|
Los Caños de Meca Super! 9m Fuse
Welke accomodatie zit je ??? Kan je daarvandaan naar het strand lopen of heb je een huur auto ??
|
|
|
kitebart
|
Ik ben in hotel dos mares Tarifa, met de auto een uurtje van Los Caños de Meca, Echt een aanrader bij Levante, gewoon niet twijfelen en naar daar rijden. Wel redelijk druk, vergelijk met brouwersdam. Vanaf morgen zou de wind hier poniente worden en kan je hier voor het hotel kiten, grts
|
|
|
Gj
|
je moet je 7 en de 9 meenemen in deze tijd heb je veel Lefante. check ook men blog ook even blog voor movie van tarifa. www.mgjtelkamp.wordpress.com
|
|
|
kitebart
|
ben al ff terug maar voor de geïnteresseerden
Had ammobag gekocht zodat ik toch drie kites kon meenemen. 7-9-12
dag 1 Levante +- 30-35 knopen 7m Bandit gekite voor Dos mares gedurende 1/2 uur,nadat ik zowat 1 op de 3 met de zodiac naar de kant had zien brengen, ben ik maar gestopt. Ik vind het ook een vreemd gevoel met aflandige wind kiten...
dag 2-3 Levante : naar Canos de meca: superspot, moet je gewoon naar toe met Levante, wind is daar aanlandig 25 knopen 9m Dag 4 weinig wind, draaide naar poniente, komt dan op tegen de avond. Toch nog ff gekite met 12 m 's avonds
dag 4-9 Poniente, elke dag 15-20 knopen. elke dag gekite met 12 m
Dus neem toch maar een grotere maat mee voor de poniente, je kan wel redeneren onder de twintig knopen kom ik m'n bed niet uit maar als je dan +- honderd man op het water ziet is het wel balen denk ik.
grts Bart
|
|
|