Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
en helaas is een prent wel zwart op wit... maar de gene die ze schrijft denken ook zo... Gelukkig niet, je hebt altijd het recht om in beroep te gaan tegen een sanctie! Nogmaals raad ik iedereen aan om dat ook te doen als je het gevoel hebt dat het niet terecht of eerlijk is.
|
|
|
Eagle-Jan
Logs: 0 | 2 uur
|
ja ok maar het gaat dan als nog ten kosten van je tijd... tijd is geld!!!!!!
helemaal als je vrij moet nemen om meneer de rechter aan te horen... kost je een vrije dag als je vrij moet nemen van je werk... dus ook geld. als het nou zo was dat je daar boete betalen mee kon voorkomen en gelede schade kan verhalen dan had ik de ene na de ander voor laten komen!
dus wat ik zeg: ze kosten geld en blijven meer geld kosten... iets voor de burger terug doen homaar!
|
|
|
joggli
|
Een ballenlijn is inderdaad de beste oplossing. Zoals veel mensen al aangegeven hebben letten beginners niet op de zonering. Zeker de mensen die geen les hebben gehad op oostvoorne weten hier niets vanaf. Verder is het bord bij de opgang van de parkeerplaats al 2 weken geleden vernieuwd! Dit bord is zeker wel duidelijk. Ik denk alleen dat het goed is als er zo'n zelfde bord aan het begin van het zandpad komt te staan. En ja jongens.. waarom is het wel terecht als een jongen van 16 die al 2 jaar vaart een bekeuring krijgt en als het een meisje van 15 betreft is dit niet terecht? Als ze op de stoep zou fietsen zou ze toch ook een boete krijgen? Maar jetski's op oostvoorne, of zelfs in het vogelgebied is NOT DONE!! Ook het argument van iemand hier dat deze toch al klaar stonden voor het afgelaste CaS gaat niet op, want Cas was vrijdag en zaterdag, dus op zondag hadden die dingen dan allang weer op de trailer in het politiewagenpark moeten staan. Ik vind het verder een goede zaak dat mensen in overtreding bekeurd worden, (overtreding is overtreding) maar ik weet ook een paar voorbeelden van afgelopen dagen dat de boswachters veel te ver zijn gegaan; Er voer iemand ANDERHALVE! meter het vogelgebied in omdat hij niet om kon draaien doordat iemand achter hem voer. Toen hij terugvoer werdt hij door de boswachter gewenkt. Hij had ook kunnen doen alsof hij niks zag en naar Rockanje varen maar hij dacht, ik ga het gewoon ff uitleggen en dan snappen ze het wel. Maar niets was minder waar. Toen hij aankwam bij de boswachters werd hem gelijk meegedeeld dat hij een dikke boete kreeg en er geen discussie mogelijk was. Hij heeft alsnog geprobeerd het uit te leggen maar hij werd gewoon afgeblaft door de desbetreffende boswachter. Kom op, als je tegenwoordig niet eens je verhaal meer mag doen als je bekeurd wordt........ Nog maar een voorbeeld dan; Ik begon net met mijn les toen er een boswachter aan kwam rijden. Hij sprak mij aan en we hadden even een praatje. Daarna trok ik mijn lycra aan en ging het water op met mijn cursisten. Iemand anders was lekker zelf aant varen, maar moest zich 3 minuten later melden bij de boswachter omdat hij hetzelfde wetsuit had als mij! Wat bleek later, de boswachter beschuldigde diegene van illegaal lesgeven (terwijl hij een heel stuk upwind van de scholen aan het VAREN was) omdat hij toevallig hetzelfde pak heeft als mij....!!! Ik kan het dan ook zeer goed begrijpen dat mensen na dergelijke gevallen geen begrip meer kunnen opbrengen voor de controlerende instanties! En als verder iedereen op dit forum op het strand ook gewoon mensen (vooral beginners en niet-locals) verteld dat we niet in het vogelgebied mogen komen, denk ik dat we daarmee al aardig wat op kunnen lossen! Have fun mensen! Morgen waait het weer!
|
|
|
Hard2Handle
Logs: 0 | 432 uur
|
Tttsss een ballelijn "dude's grow up" hoe moeilijk kan het zijn om een denkbeeldige lijn te trekken tussen twee boeien???
Ik kan me best voorstellen dat beginners hier moeite mee hebben, die zijn met totaal andere dingen bezig dan naar 2 boeien kijken die op 100 m afstand van elkaar liggen laatstaan daar nog eens een denkbeeldige lijn trekken. Ook al liggen de boeien achter je, voor je staan er een hele rij palen die je echt niet kan missen, als daar geen denkbeeldige lijn bij kan trekken ben je wel erg simpel. Verder ben ik het Michiel eens. Waarom word er niets gedaan aan de scholen die les staan te geven in de weg vaar zone?Doordat ze daar staan is het erg lastig om uit die hoek weg te komen met bepaalde windrichtingen voor beginners/intermediates.
|
|
|
Karel79
Logs: 0 | 2 uur
|
Verder ben ik het Michiel eens. Waarom word er niets gedaan aan de scholen die les staan te geven in de weg vaar zone?Doordat ze daar staan is het erg lastig om uit die hoek weg te komen met bepaalde windrichtingen voor beginners/intermediates.
Dat is een makkelijke vraag. Wie moet dat doen dan? Juist... niemand, daarom niet dus.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Dat is een makkelijke vraag. Wie moet dat doen dan? Juist... niemand, daarom niet dus. Ik begreep, en heb zelf ook gezien dat Ko met z'n kornuiten erg veel aanwezig is daar de afgelopen tijd. Dus die kan dat mooi doen. En anders vergunning van die scholen intrekken... ...Verder is het bord bij de opgang van de parkeerplaats al 2 weken geleden vernieuwd! Dit bord is zeker wel duidelijk. Ik denk alleen dat het goed is als er zo'n zelfde bord aan het begin van het zandpad komt te staan. Toen ik zondag terugliep was het grijze bord helemaal leeg. Alleen waar het asfalt overgaat in het zandpad staat een groen bord met de kaart erin. Nogmaals, met laag water, westenwind + grauw/grijs weer is de palenrij + boei helemaal niet duidelijk. Verder concludeer ik uit het verhaal van Joggli + eerdere verhalen over de boswachters dat het zinvol is om bezwaar te maken tegen de bekeuringen. Dat gezegd, niemand hier op het forum heeft een bekeuring gehad, want iedereen weet hier dat je er niet mag kiten. Het gaat om de overige mensen die internetschuw zijn. Die blijken dus echt te bestaan...
|
|
|
surfkite
Gast
|
Jammer van al die vervuilende diesel 4 weel drive's op het strand om over gemotoriseerd water verkeer maar te zwijgen. Een opmerking van een echte natuur liefhebber die al surfend geheel wind angedreven (hoe groen wil je watersport bedrijven) geniet van de natuur van de Slikken van Voorne Ter lering en de vermaak.. vergeet niet dat je board van polyestr is en dat er totaan je lijnen toe olie in verwerkt zit
|
|
|
Dennuzzz
|
Ik keur deze actie niet goed, maar op deze manier wordt iedereen er wel even goed op gewezen dat dit gebied niet alleen voor ons is(ook al is het bizar dat pernis naast een beschermd vogelgebied zit!) Minimaal 2 extra gele boeien en geen palen meer. Dat is lijkt mij gewoon de beste optie. Geel zie je goed ook bij regen/mist en idd als je dan die denkbeeldige lijn nog niet kan trekken kan je beter niet meer kiten want dan ben je wss ook binnen 3 tellen vergeten welke kant nu precies upwind is
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Jongens, de discussie over de natuur is hier niet het onderwerp. Wel de manier hoe er gehandhaafd wordt, hoe de zoneringen is, en hoe goed dit aangegeven staat.
Maak gerust een nieuw topic aan of het wel of niet een natuurgebied is, wat is slecht voor het milieu, etc
|
|
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
Jongens, het doel is bereikt, er wordt nu al 3 dagen en 4 pagina's over geluld. zelfs in het AD.
IK ZEG , VOORLOPIG DE MAAND JULI EN AUGUSTUS ELKE ZATERDAG/ZONDAG ZO'N ACTIE.
|
|
|
|
rickslick
Geen avatar
|
Hallo allen,
Meestal lees ik alleen wat op deze site, maar nu kan ik het toch niet laten om hier even op te reageren. :-) Allereerst wil ik aangeven dat ik weet dat er een vogelgebied is waar niet gevaren mag worden. Deze informatie heb ik echter wel van dit forum vernomen en is mij nog nooit opgevallen adv signaleringen. Zelfs nadat ik het hier heb gelezen heb ik er opgelet en is het voor mij nog niet 100% duidelijk. Ik zie ergens wat boeien liggen en ga ervan uit dat dat ongeveer de grens is. Van mensen die nooit hier of op andere lezen kan absoluut niet verwacht worden dat zij deze strikte regels naleven.
Op het autostrand zijn er in een relatief klein gebied 2 erg verschillende belangen die elkaar bijten. Om deze belangen naast elkaar te laten bestaan moet er goed en duidelijk gecommuniceerd worden tussen de 2 partijen. Het NKV kan dit namens de kitesurfers doen.
De boswachter geeft aan dat Natura2000 doelen heeft gesteld voor oa het rustgebied Slikken van Voorne en dat er wel eens kans is dat die niet behaald gaan worden. Wordt dit gemeten aan het aantal kitesurfers die door het vogelgebied varen? Of aan het aantal uitgeschreven bekeuringen? De boswachter geeft aan dat wanneer er bekeurd word het eigenlijk al te laat is en dat de rust reeds verstoord is . Als zoiets vaak voorkomt zou ik mij als boswachter afvragen waarom dit zo is en wellicht in overleg treden met het NKV hierover. Mijns inziens zou je dan tot de conclusie kunnen komen dat het 3 oorzaken zou kunnen hebben:
1. Wist het niet; leest niet op fora, heeft daar geen les gehad, of komt uit het buitenland. Een vrij grote groep lijkt mij. 2. Is beginner en heeft slechte controle; ook een zeer grote groep aangezien het autostrand met name geschikt is voor beginnners. 3. Weet het wel, maar kan het niet schelen; de hork, de kleinste groep (hoop ik ;-)
Ad1. Lijkt mij echt het makkelijkst op te lossen, door de eerder genoemde ballenlijn (lijkt mij veel geschikter en minder gevaarlijk dan paaltjes), duidelijke infoborden (eventueel ook op de parkeerplaats en eventueel alleen het zomerseizoen.) Ad2. Is minder makkelijk op te lossen. Zeker omdat er geen marge tussen het vogelgebied en het kitegebied zit. Ook wordt je bij ZW wind het vogelgebied in geblazen. Twee weken geleden nog lagen er twee kiters in het water waarvan hun kites uit de lucht waren gevallen. Zij werden dwars door het verboden gebied geblazen. Net toen ze aan de kant kwamen kwam er toevallig iemand van bosbeheer aanrijden. Hoe dit precies afgelopen is weet ik niet (wel bekeuring of niet) Ad3. Deze groep wil je bekeuren.
De boswachter geeft aan liever niet reactief te handelen (want dan is het te laat). Dan zal er proactief het eea gedaan moeten worden, want dat is momenteel echt veel te weinig.
De vraag is natuurlijk hoe graag willen beide partijen dat het echt opgelost word?
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
1. Wist het niet; leest niet op fora, heeft daar geen les gehad, of komt uit het buitenland. Een vrij grote groep lijkt mij. 2. Is beginner en heeft slechte controle; ook een zeer grote groep aangezien het autostrand met name geschikt is voor beginnners. 3. Weet het wel, maar kan het niet schelen; de hork, de kleinste groep (hoop ik ;-)
Kijk, emphatie wordt getoond Mee eens, lijkt me heel plausibel. De toetsing van de doelen voor N2000 lijkt me eerlijk gezegd een fabeltje. Gewoon een manier om te "rechtvaardigen" dat ze gaan bekeuren.
|
|
|
Robin73
Logs: 0 | 176 uur
|
Was vandaag ook op playa en heb er eens goed op gelet. Maar het bord loop je zo voorbij. Lijkt meer op een bord waar wat info over hetgebied staat ipv waar je wel en niet mag kiten. Oke als ik ergens voor het eerst bent lees ik natuurlijk zo'n bord maar een hoop mensne doen dat volgens mij niet. Verder zie je inderdaad wat palen en twee gele boeien. Op de palen in het water staat niets aangegeven dus het doel is niet duidelijk als je het niet weet.
Vandaag ook weer wat mensen in het gebied gezien en het bleken Franstalige te zijn die zich er dus duidelijk niet in hadden verdiept.
Zelf denk ik ook dat een lijn met boeien het duidelijkst is. In veel gebieden over de hele werled worden gebieden zo afgezet en iedereen weet dan dat je er niet overheen moet.
|
|
|
Fly like hell
Logs: 0 | 33 uur
|
Kunnen ze niet een "mini" zandmotor tussen de kitezone en het vogelgebied maken. Paar borden erop dat je niet voorbij de zandplaat mag varen en een vogelaarshuisje om vogels te spotten. Iedereen blij.
Zandplaat wel een beetje breed maken anders wil iedereen er overheen springen.
|
|
|
Ondabeach
|
Jammer van al die vervuilende diesel 4 weel drive's op het strand om over gemotoriseerd water verkeer maar te zwijgen. Een opmerking van een echte natuur liefhebber die al surfend geheel wind angedreven (hoe groen wil je watersport bedrijven) geniet van de natuur van de Slikken van Voorne Ter lering en de vermaak.. vergeet niet dat je board van polyestr is en dat er totaan je lijnen toe olie in verwerkt zit
|
|
|
Hard2Handle
Logs: 0 | 432 uur
|
Kunnen we er niet beter een badmeester neerzetten die op een fluitje blaast als je door de denkbeeldige lijn gaat...
|
|
|
Dude1
Geen avatar
|
@Hard2handle, nee met zo"n badmeester let ik nog maar op 1 ding
|
|
|
Dennuzzz
|
Als die dame gaat fluiten ben ik bang dat het tegengestelde doel wordt bereikt idd
|
|
|
|
|
leeany
|
Ook vandaag wederom Politie auto, en een boot (kwam niet al te dichtbij) Heb niemand bekeurt zien worden, maar denk dat het toch wel aan houdt een beetje. En terecht, want ook vandaag erg veel kiters op de verkeerde plekken.
|
|
|