HELP! waar is de ingang van de zandmotor...??

ireen00

Geen avatar

Augustus 28, 2012, 16:16:02
edit2Rapporteer  
Beste mede-kiters....!!!

Het heeft mij vanochtend drie uur.....afgekloven nagels....zweet op het voorhoofd....en een hoop frustraties gekost om de ingang van de zandmotor te vinden...
ik ben op de tom tom naar kijkduin gereden....echter tom tom stuurde mij dwars door den haag centrum, maar vergat dat daar nog wel eens een paaltje in het wegdek zit...ik heb toen gezocht op molenslag Monster....daar aangekomen autootje geparkeerd....tien minuutjes lopen naar het strand....heel in de verte zag ik een paar kiters....meisje van de strandtent vertelde me dat het zeker wel een uur lopen was vanaf hier naar de kite spot....dat ik beter naar kijkduin kon rijden....
owkee...naar kijkduin gereden....autootje langs de weg....schulpenpad op...eerste eens even kijken of dit de spot is....kwartiertje lopen...jahoor...tien kiters daar....kwartiertje teruglopen....spullen gepakt....kwartiertje weer naar het strand....kom ik halverwege politie tegen die bonnen aan het uitdelen is...we mogen daar niet staan met de auto...owkee...auto weggehaald....naar de vuurtoren gereden...autootje geparkeerd....spullen geparkeerd....naar de vuurtoren gelopen....komt een hele vriendelijke meneer vertellen dat je via de vuurtoren niet het strand op kan...is een afgesloten bedrijven terrein....AAAAAHHHHH......drie uur later....ik was het zat!!!! morgenavond schijnt wel aardig kite weer te worden....maar om herhaling te voorkomen....waar kan ik mij auto neer zetten en makkelijk bij de zandmotor komen???!!!!!!

xx ireen
jantjuuh

Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #1 Augustus 28, 2012, 16:21:13
edit2Rapporteer  
Einde van de 'Machiel Vrijenhoeklaan, Loosduinen, Den Haag' parkeren, duinen over en lekker lopen Smiley
Als het meezit kun je met NW wind naar de spot varen.

ben geen local, maar zo heb ik het een keer gedaan Grin

http://www.flickr.com/photos/zandmotor/7609466116/in/photostream/
Op deze foto kun je dat laatste lusje van de Machiel Vrijenhoeklaan zien liggen.

De ZM is trouwens gigantisch veranderd sinds de laatste keer (december 2011) er was  Lips Sealed
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #2 Augustus 28, 2012, 16:32:28
edit2Rapporteer  
waarom zou je naar de zandmotor gaan? lagune is verboden... Ik ga er alleen hhen als er grote golven voorspeld staan
Kemperman

Antwoord #3 Augustus 28, 2012, 16:33:43
edit2Rapporteer  
Veranderd in de zin van dat het een stuk kleiner is geworden?
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #4 Augustus 28, 2012, 17:15:50
edit2Rapporteer  
Als je dan toch graag de tijd neemt....rij door naar Oostvoorne...altijd goed...

Lijkt in de namiddag/avond genoeg wind te komen...
JdBn

Geen avatar

Antwoord #5 Augustus 28, 2012, 17:20:48
edit2Rapporteer  
waarom zou je naar de zandmotor gaan? lagune is verboden... Ik ga er alleen hhen als er grote golven voorspeld staan

M'n eerste keren vond ik het een prima spot vanwege het gebrek aan golven, verbod of niet. Laatste tijd ga ik gewoon bij de officiele spot bij Kijkduin, ondertussen maken die golven het wel interessanter wat mij betreft. En het is iets minder druk, hoewel het de vorige keer toch ook daar irritant druk was.

Maar verder wat Jantjuuh zegt: naar het einde van de Machiel Vrijenhoeklaan rijden, duinen over en dan ligt een eindje zuiderlijker de Zandmotor. Het is hoe dan ook wel een flink eind lopen, dus zorg dat je niets vergeet want dan ben je weer een half uur kwijt.. Roll Eyes
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Augustus 28, 2012, 19:14:08
edit2Rapporteer  
Nogmaals, de lagune is verboden!
En mensen die geen ervaring hebben op zee met golven en stroming hebben er niets te zoeken!
ireen00

Geen avatar

Antwoord #7 Augustus 28, 2012, 19:30:56
edit2Rapporteer  
de lagune...??? ik zag vanmiddag een stukje lijkend op een meertje....is dat de lagune...?? er waren namelijk verschillende mensen aant kiten...
kan ik als beginner beter een andere spot nemen dan in de buurt van rdam....
Boudewijn

Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #8 Augustus 28, 2012, 19:43:58
edit2Rapporteer  
Op welke site zien jullie dan voldoende wind? Ik zie helemaal nergens in Nederland genoeg wind Sad (Kom zelf uit Amsterdam en zie niets bij schellinkhout bijv en ook op oostvoorne niet bij windguru)
Ocean-Limbo

Antwoord #9 Augustus 28, 2012, 19:55:22
edit2Rapporteer  
de lagune...??? ik zag vanmiddag een stukje lijkend op een meertje....is dat de lagune...?? er waren namelijk verschillende mensen aant kiten...

jaaaaaaaaaa .......... autostrand, oostvoorne ...... topspot om te oefenen ........
Ed.

Antwoord #10 Augustus 28, 2012, 19:59:47
edit2Rapporteer  

Oostvoorne autostrand, super gezellig, en vlak water zo ver het oog reikt

Morgenavond een lekker windje maar waarschijnlijk wel met een ietwat aflandige richting
Jeffro

Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #11 Augustus 28, 2012, 20:06:17
edit2Rapporteer  
Oostvoorne is alleen een pokke-eind lopen! Helemaal als je van die kitescholen af wilt komen...dan moet je nog ff een stukje doorlopen, maar dat is zeker de moeite waard! Voor de rest zoals de heren aangeven...heel vlak water en ideale beginnersspot! Morgenmiddag, dond middag & vrijdagmiddag ziet er goed uit voor beginners...
Ed.

Antwoord #12 Augustus 28, 2012, 20:14:28
edit2Rapporteer  
Helemaal als je van die kitescholen af wilt komen...

Komen we weer uit op het dragen van de juiste uitrusting Wink
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #13 Augustus 28, 2012, 22:03:28
edit2Rapporteer  
Autostrand is de bom... van daar uit meerdere kitespots al varend bereikbaar...
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #14 Augustus 28, 2012, 22:19:32
edit2Rapporteer  
Alle plasjes op de ZM zijn niet 150m uit de kust en dus niet toegestaan.
Verder kun je nergens staan erin, wat niet handig is voor een beginner.

Oostvoorne biedt die ruimte, veiligheid en sta diepte wel!
ireen00

Geen avatar

Antwoord #15 Augustus 28, 2012, 22:23:42
edit2Rapporteer  
Oostvoorne lijkt me top, maar morgenavond niet haalbaar vanuit mn werk....what about zuiderstrand bij den h....k heb btw al.n week gekited op fuerta dus egt beginner kank niet zeggen....
Nanou

Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #16 Augustus 28, 2012, 22:31:53
edit2Rapporteer  
Wow een week. Ireen ik kite al anderhalf jaar hele winter door en ik ben zelfs nog een beginnert Wink

Edit: Niet dat ik niet kan kiten kan het wel degelijk doe ook al inmiddels springen en nog het 1 en ander maar still a beginner
wazzaah

Antwoord #17 Augustus 29, 2012, 10:26:03
edit2Rapporteer  
Er is een hele mooie internet gadget die ze google maps/bing maps noemen Grin

http://binged.it/QwjlWE
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.