Nieuwe kite spot: Hellevoetsluis (zeekant, beginners welkom)

Robert R&S Team

Geen avatar

November 05, 2012, 20:54:41
edit2Rapporteer  
Na veel discussie bellen en brieven hebben we gemeente hellevoetsluis bereid gevonden het strand naast de dam zoute kant tussen de dam en rockanje open te stellen voor kiten surfen buggyen en landboarden.
Wij zijn er zoizo elke zondag wel als het weer het toe laat. En in de zomerperioden ook vaak savonds. Als je parralel aan de N57 bij boelies parkeerd en via het tunneltje naar het strand loopt zie je bij oploop van strand ook het nieuwe bord staan waar op staat aangegeven dat kiten er is toegestaan dus no worries voor boetes. Is een leuke spot voor beginners ( let wel op staan naast de dam wat palen in water maar prima te ontwijken) bij ons zijn ook vaak beginners. Wij zijn er geregeld aan het landboarden en buggyen of surfen. Hoop jullie ook is te zien gezellig groetjes
Langbeest

Antwoord #1 November 05, 2012, 20:57:16
edit2Rapporteer  
Goed bezig, en nu alles netjes houden
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 November 05, 2012, 21:03:20
edit2Rapporteer  
Bedoel je deze locatie?
Bauke

Geen avatar

Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #3 November 05, 2012, 21:03:31
edit2Rapporteer  
Super. met welke windrichtingen is er goed te varen? (beetje de zelfde hoek al oostvoorne?)
Evan
Administrator

Antwoord #4 November 05, 2012, 21:06:24
edit2Rapporteer  
Afgaande op het plaatje kun je er met ZZO-NW varen maar de wind zal pas met WNW-NW stabiel zijn. Het is hetzelfde strand als dat van Rockanje alleen dan met iets vlagerigere wind maar wel met gratis parkeerplaats en langer ondiep water.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 November 05, 2012, 21:12:06
edit2Rapporteer  
Mijn ervaring is ook hoe dichter bij de dam hoe minder krachtig en vlageriger de wind.
Op 1e slag is het natuurlijk niet voor niets altijd een stuk rustiger.

Wel top dat er tenminste weer een spot bij is gekomen, zeker nu de Slufter über und Schliess is...
mvbtje

Geen avatar

Antwoord #6 November 05, 2012, 21:15:28
edit2Rapporteer  
Oke dat is niet verkeerd. Hoewel het idd wel vlagerig zal zijn als de wind van Flakkee / het haringvliet komt omdat de sluizen en windmolens wel erg dichtbij zijn. Wie weet tot daar. 
robbepop

Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #7 November 05, 2012, 21:16:43
edit2Rapporteer  
  ListenToMe NIEUWE SPOT MENSEN!!!! DICHTBIJ PARKEREN, GEEN HOGE DUINEN OPKLIMMEN.

Daar gaat de secret spot..........
Robert R&S Team

Geen avatar

Antwoord #8 November 05, 2012, 21:18:00
edit2Rapporteer  
Met west zuidwest prima voor buggy en landboarden en langs de kust surfen en met noord kun je vanaf strand richting overkant en vrienden van me zijn met noorder wind keer naar oudorp heen en weer geweest
Evan
Administrator

Antwoord #9 November 05, 2012, 21:19:18
edit2Rapporteer  
Met west zuidwest prima voor buggy en landboarden en langs de kust surfen en met noord kun je vanaf strand richting overkant en vrienden van me zijn met noorder wind keer naar oudorp heen en weer geweest

De overkant is alleen wel zwaar verboden gebied. je weet wel: natuurgebied, vogeltjes, zeehonden enzo....

Maar goed, als je het zo graag zelf verpest door mensen uit te nodigen om in het natuurgebied te gaan varen ga gerust je gang.
Robert R&S Team

Geen avatar

Antwoord #10 November 05, 2012, 21:26:14
edit2Rapporteer  
Was niet secret hoor haha. Je ben er idd erg wind afhankelijk en als het water net afgaat blijft het wel even drassig op de vloedlijn maar is zeker voor beginnende kiters en surfers die het tussen de ervaren nog te druk vinden of ze in de weg varen of nog op strand willen oefenen met kites een prima plek. En we organiseren er zondags vaak introductie test dagen dan kan je peter lynn kites proberen enzo dus is wel echt meer op de beginners gefocust dat die ook een plek hebben zonder de rest in de weg te zitten
mvbtje

Geen avatar

Antwoord #11 November 05, 2012, 21:27:19
edit2Rapporteer  

Kaartje met kompas erbij.

Overkant is idd not done om daar heen te gaan (kwade hoek)  Boetes zijn niet lullig ook.
Robert R&S Team

Geen avatar

Antwoord #12 November 05, 2012, 21:30:56
edit2Rapporteer  
Neem aan dat dat gewoon kwestie van gezond verstand is en je heb er ook niks te zoeken dus blijf gewoon aan de goede kant dan is er niks aan de hand wij zitten er al ruim een jaar nooit problemen gehad of bekeuringen.
mvbtje

Geen avatar

Antwoord #13 November 05, 2012, 21:33:19
edit2Rapporteer  
Ja ik weet dat wel, maar je stelt zelf in je eerdere posting dat je richting overkant kunt en zelfs naar Ouddorp bij Noord.
Robert R&S Team

Geen avatar

Antwoord #14 November 05, 2012, 21:45:37
edit2Rapporteer  
Ja richting zee als je schuin vaart. Maar was meer om de windrichting aan te geven tis er niet super groot en amper golven dus een echte ervare surfer zal het er snel saai vinden maar voor een beginner om het starten en 1e rakjes te maken erg leuk en die gaan niet naar de overkant haha
Iw@n

Antwoord #15 November 05, 2012, 22:48:58
edit2Rapporteer  
Ik zou alleen door die palen het niet voor beginners aanprijzen

Robert R&S Team

Geen avatar

Antwoord #16 November 05, 2012, 23:15:06
edit2Rapporteer  
Die staan echt in het hoekje tegen de dam daar ik ben met surfen ook een beginner doe meestal landboarden of buggyen heb pas paar keer beetje kunnen varen en sturen valt nog nie mee en nooit last van gehad valt echt mee maar von het wel nodig om te melden dat ze er langs de dam zelf wel staan
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #17 November 05, 2012, 23:31:33
edit2Rapporteer  
Überhaupt is Rukkanje niet geschikt voor beginners. Veel obstakels op de kant met hoog, en snel diep. Hoogstens met laag en veel gezond verstand...
rdeheld

Antwoord #18 November 06, 2012, 00:13:36
edit2Rapporteer  
Nu de binnekant nog!
rdeheld

Antwoord #19 November 06, 2012, 10:21:14
edit2Rapporteer  
Is daar vandaag nog iemand?
KiteFEEL

Antwoord #20 November 06, 2012, 16:32:35
edit2Rapporteer  
Top,

Goed bezig mannen!
Laat iedereen er AUB netjes mee omgaan.

Tot op het water.
mvbtje

Geen avatar

Antwoord #21 November 23, 2012, 00:14:06
edit2Rapporteer  
Hey, ik ben er vanmiddag geweest. Had alleen een 6m bij me dus het was met moeite laffe rakjes varen. Was echt absolute low end sessie dus. Behalve tegen kwart voor vijf, toen trok de wind weer wat meer aan en kon ik wat hoogte lopen ipv half de wind, maar toen moest ik stoppen vanwege de schemering.
Omdat de dam toch wel wat wind wegsnoepte aan het begin van mijn sessie ( vanaf half 3 ongeveer) ben ik een stuk richting rockanje gelopen.
Het was laag water en ik ben bijna voorbij alle palen (die in het water staan) gelopen. (minuut of 5 lopen op het strand - vanaf de auto ruim 10 minuten - warming up zullen we maar zeggen) Als beginner is het wel verstandig voorbij deze palen pas het water in te gaan. Als je je kite in die palen parkeert is dat niet echt relaxte lijkt me. Zelf ben ik tot hier gelopen omdat de dam dus nog wel wat wind wegpakte. Je kon dat ook duidelijk zien ook aan het stuiven van het zand. Het eerste stukje amper stuivend zand. Als je wat verder liep ging het meer en meer stuiven. Gelukkig maar want ik was al bang dat ik voor niets was gekomen.
Verder wel aardige spot als het zuid is en je vanaf zeeland komt.
rdeheld

Antwoord #22 November 23, 2012, 10:50:07
edit2Rapporteer  
Hi Ik ga er binnenkort ook eens kijken, misschien als het net een beetje meer ZW is heb je minder last van de dam. Waren er nog meer mensen aan  kiten daar?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.