2 kites, maar welke maat?

markde3

Geen avatar

April 21, 2013, 18:21:36
edit2Rapporteer  
Op dit moment vaar ik een kahoona 9,5, maar zou graag een upgrade willen doen.

Mijn oog is gevallen op de bandit 6, maar ik zit te twijfelen welke maat ik moet nemen. Ik wil voor 2 kites gaan. ik zat te denken aan een 12 en een 9 of een 10 en 7/8.

Ik weeg 75 kg. In hoeverre moet je uit gaan van de specificaties die gegeven worden op de websites?

bij een 10m wordt een windrange van 12 t/m 28 knopen gegeven en bij de 12 een windrange van 10 t/m 22 knopen. Als ik puur daar naar kijk zou een 10m dus genoeg moeten zijn als mijn grootste maat.

groet,

Mark
wasbeer

Antwoord #1 April 21, 2013, 19:57:39
edit2Rapporteer  
Ik zou 12/8 doen eerlijk gezegd. Die cijfers zijn volgens mij eerder gebaseerd op combinatie met waveboardje erbij, 10 knopen varen haal je nooit met een 12, tenzij je 50kg weegt ofzo.
geloof68

Antwoord #2 April 21, 2013, 20:02:24
edit2Rapporteer  
Vind je de low-end van de Kahoona 9,5m OK voor you? Als dat zo is, dan is inderdaad een 10m B6 groot genoeg en kun je die goed combineren met een 7m B6.
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #3 April 21, 2013, 20:08:15
edit2Rapporteer  
Qua maten ga ik met Andre mee, een 7m en een 10m is prima met jou gewicht. Mag ik vragen waarom je voor een Bandit 6 kiest?
Monkh

Logs: 0 | 403 uur
Antwoord #4 April 21, 2013, 20:10:59
edit2Rapporteer  
Verschil tussen 12 en 10 is in de low end niet zo groot maar je kan die 10 langer doorvaren en hij is sneller dan de 12. Ik heb zelf een 10m en 7m Evo en vaar dan ook 70% met mn 10m (80kg). Met een skim kan ik met 13 knopen varen met 4 meter lijn extensies. TT vanaf 15 knopen.

Dus 10m en 7m voor een 2 kite quiver is ook mijn advies met 75kg. Succes!
markde3

Geen avatar

Antwoord #5 April 21, 2013, 21:28:42
edit2Rapporteer  
bedankt voor de reacties zover.

de reden dat ik voor de bandit 6 wil gaan, is omdat ik een allround kite zoek. De naish park is ook een optie denk ik.

Bovendien zijn de reacties op internet over de bandit 6 aardig positief. Ook zou de low end beter moeten zijn als de kahoona.
Ocean-Limbo

Antwoord #6 April 21, 2013, 21:35:00
edit2Rapporteer  
Hoewel ik alleen maar Dosjes heb zijn dit mijn (82 kg) bevindingen:

12m: totaal overbodig, trekzak die misschien 3 of 3 knoopjes eerder losgaat dan de 10 m.
10m: prima lichtweer kite. Als anderen met de 12 meter varen, kan ik al met de 10 mter varen. Hij is ook sneller dan de 12 meter en daarmee maakt hij goed wat hij aan meters mist.
9m: eigenlijk mijn lievelings maat. Snel, goede lowend en highend. Bij een one-quiver de beste keus.
7m: dit is mijn 28+ knopen kite. Snel maar wel wat nerveus.

Kortom:Marc en Monkh geven een prima advies. Dus 10 - 7 combi.  Misschien is een 10 - 6 combi ook te overwegen want Bandits hebben een goede lowend.

Veel succes met je keus.
Marc_87
Moderator

Antwoord #7 April 21, 2013, 21:39:38
edit2Rapporteer  
bedankt voor de reacties zover.

de reden dat ik voor de bandit 6 wil gaan, is omdat ik een allround kite zoek. De naish park is ook een optie denk ik.

Bovendien zijn de reacties op internet over de bandit 6 aardig positief. Ook zou de low end beter moeten zijn als de kahoona.

Dan zou ik eerst beide kites testen want in het allround gebied zijn nog veel meer andere kites te vinden.
berttt

Antwoord #8 April 21, 2013, 22:16:04
edit2Rapporteer  
En bandit en park zijn nu wel 2 niks kites haha. Bandit kwa afwerking vaareigenschappen zijn wel goed. En ja naish...
mvbtje

Geen avatar

Antwoord #9 April 21, 2013, 22:39:11
edit2Rapporteer  
Ik weeg iets minder dan jij en heb een 10m rpm en een 6m park. Er komt dit jaar een 8 tje bij voor toch wat meer sweet-spot. 10 en 7 is voor jouw gewicht ideaal. Kun je altijd nog een 5 je erbij kopen voor de echte woeidagen. Even wat testen zou ik zeggen, het blijft toch allemaal heel persoonlijk qua wat je fijn zal vinden aan kite-eigenschappen Wink
Morres

Antwoord #10 April 22, 2013, 00:51:46
edit2Rapporteer  
Ga kites testen, Kahoona is TOTAAL wat anders dan een bandit 6, eveneens als de andere kites die hier genoemd worden. Het is ook nog eens 1 van de duurste kites, maar dat is een persoonlijke keuze(net als de kite).

Van die honderen super reviews moet je niet zoveel aantrekken, als je een magazine opentrekt is het eerste wat je vaak ziet een ad. van f-one/ss/north. Laat je er door informeren wat voor soort kite het is maar laat je er niet door lijden. Stel een budget vast en je wensen en ga testen!
wasbeer

Antwoord #11 April 22, 2013, 06:53:36
edit2Rapporteer  
Ik heb de B6 getest en ik vond het echt een superkite. Hij was zo easy alsof ik hem al jaren had. Heb dit jaar geen fijnere allround kite in mijn handen gehad. De nieuwe evo is ook leuk maar als ik moet kiezen zal ik toch voor de Bandit gaan (zoek zelf geen allround kite dus heb dat probleem niet hoor Tongue) En Bertt, als je de afwerking zo slecht vind, wat dan precies? De bar is gewoon goed en de kite was op het eerste zicht niet slecht afgewerkt, ok niet zoals Ozone, nieuwe Best of Cabrinha, maar dat zijn in mijn ogen de toppers qua afwerking. Ik denk niet dat ze moeten onder doen voor veel andere merken
markde3

Geen avatar

Antwoord #12 April 22, 2013, 13:51:40
edit2Rapporteer  
Zit er overigens veel verschil tussen de Bandit 5 en de Bandit 6?

En bandit en park zijn nu wel 2 niks kites haha. Bandit kwa afwerking vaareigenschappen zijn wel goed. En ja naish...

Wat is er precies mis met Naish? ik begrijp dat er uiteraard persoonlijke voorkeur is, maar is dit ook te onderbouwen?

berttt

Antwoord #13 April 22, 2013, 14:32:27
edit2Rapporteer  
Zit er overigens veel verschil tussen de Bandit 5 en de Bandit 6?

Wat is er precies mis met Naish? ik begrijp dat er uiteraard persoonlijke voorkeur is, maar is dit ook te onderbouwen?

Gewoon de park is echt een nikskite degene waar ik mee ga kiten vaart een park en heb er een paar jeer aangehongen en ja was echt niks. Miss is dit wel wat voorkeur maar heb voor best met cabrinha gevarenen heb nu nnog een xbow en daar ben ik wel tevreden over. Dusja het blijft altijd jouw kite en jij moet hem goed vinden maar ik zou nooit een park of bandit kopen zelfs niet als ik hem bijna gratis krijg
Peer

Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #14 April 22, 2013, 15:20:45
edit2Rapporteer  

De afwerking zie je alleen wanneer je kite op de grond ligt.. Niet in de lucht.... Of heb ik het mis Berttt?
Marc_87
Moderator

Antwoord #15 April 22, 2013, 17:40:51
edit2Rapporteer  
Aangezien je kan varen ga dan aub testen, een Bandit is een erg aparte kite en dan hebben we het niet eens over de kwaliteit gehad. Zelfde geld min of meer voor de Park. Moet ik wel bij vermelden dat ik de 2013 als enige Park nog niet gevaren heb.

Andere allround kites om te proberen:
- Cabrinha Switchblade
- Slingshot Rally
- Ozone Catalyst
- Best TS
- Core XR2
- Gin Guru
- Zeekoei Notus
- North Evo
- en vast nog wel meer.
nick1212

Logs: 0 | 74 uur
Antwoord #16 April 22, 2013, 17:48:52
edit2Rapporteer  
niet te vergeten de kite switch elements Smiley, kon het niet laten
berttt

Antwoord #17 April 22, 2013, 17:58:47
edit2Rapporteer  

De afwerking zie je alleen wanneer je kite op de grond ligt.. Niet in de lucht.... Of heb ik het mis Berttt?

Ja idd. Maar ik heb al meer mannen op mijn spot af het water zien gaan met materiaal schaden met f-one kites dan met Best,Cabrinha kites Smiley donderdag zelfs nog
markde3

Geen avatar

Antwoord #18 April 22, 2013, 17:59:20
edit2Rapporteer  
Aangezien je kan varen ga dan aub testen, een Bandit is een erg aparte kite en dan hebben we het niet eens over de kwaliteit gehad. Zelfde geld min of meer voor de Park. Moet ik wel bij vermelden dat ik de 2013 als enige Park nog niet gevaren heb.

- Cabrinha Switchblade
- Slingshot Rally
- Ozone Catalyst
- Best TS
- Core XR2
- Gin Guru
- Zeekoei Notus
- North Evo
- en vast nog wel meer.

wat bedoel je precies met aparte kite?
Marc_87
Moderator

Antwoord #19 April 22, 2013, 18:03:52
edit2Rapporteer  
niet te vergeten de kite switch elements Smiley, kon het niet laten

Heb je helemaal goed. Wink Daarom zei ik ook vast nog meer.

- Cabrinha Switchblade
- Slingshot Rally
- Ozone Catalyst
- Best TS
- Core XR2
- Gin Guru
- Zeekoei Notus
- North Evo
- en vast nog wel meer.

wat bedoel je precies met aparte kite?

Een Bandit vaart gewoon heel apart, je moet er van houden. Ik dus totaal niet! Plus dat die een paar negatieve eigenschappen heeft waar andere merken geen last of veel minder last van hebben. Maar daar gaat het nu niet over. Ik zou het gewoon eens testen.

Ik weet niet waar je normaal kite maar op de Brouwersdam kan je bijna alle merken testen.
markde3

Geen avatar

Antwoord #20 April 22, 2013, 19:01:21
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de reacties!

Ik ben in ieder geval een stuk wijzer geworden.

een 12m is waarschijnlijk overbodig voor mijn gewicht.

Ik moet inderdaad eens even gaan testen.Er is te veel keus Grin

Ik moet zeggen dat ik de Core kites er ook wel erg goed uit vind zien, maar de looks zijn natuurlijk niet het belangrijkste Tongue
Ocean-Limbo

Antwoord #21 April 22, 2013, 21:06:51
edit2Rapporteer  
@Marc_87

fijne en zakelijke manier van advies geven ........ ThumpsUp
Marc_87
Moderator

Antwoord #22 April 22, 2013, 21:14:39
edit2Rapporteer  
@Marc_87

fijne en zakelijke manier van advies geven ........ ThumpsUp

Tnx, zal het voortaan zo proberen te houden.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #23 April 22, 2013, 21:37:43
edit2Rapporteer  
Helaas kun je niet zeggen dat de ene 10m gelijk is aan windrange van een ander merk en type, en zelfs bouwjaar. Neem bijvoorbeeld de Park1 10m en Park2. De laatste heeft meer low-end.

Windranges op de website zijn slechts een indicatie. Je gewicht is wel de standaard, dus globaal zou het aardig kloppen.

Testen is erg goed, dat is echt het beste advies wat hier gegeven wordt
Morres

Antwoord #24 April 22, 2013, 23:44:06
edit2Rapporteer  
je moet sowieso eerst naar het effectief opp. kijken, maar helaas vermelden niet veel merken dat nog (wij wel, naish vorig jaar ook nog volgens mij)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.