EddyC
Geen avatar
Logs: 0 | 4 uur
|
Knap - een Firewire Vanguard-Tomo / RRD Cotan shape (Cotan vanwege de grote rocker van 6cm - Firewire heeft mindere rocker van 3cm)
|
|
|
/-||_( )|-|/-|
Moderator
|
Adhv foto 3 ga ik ervan uit dat je de woorden 'rocker' en 'scoop' tov de maten hier met elkaar verwisseld hebt... Outline/bodem 1 op 1 een Vanguard en hoe je de channels verlijmd hebt ziet er goed uit
|
|
|
|
loze.vissertje
Geen avatar
|
ja idd hopelijk vaart hij goed ,vandaag tweede laag hout erop gelijmd,het hout is trouwens balsa . Foto's volgen
|
|
|
loze.vissertje
Geen avatar
|
ja hier nog enkele pics van de vooruit gang van mijn board , de lagen hout zitten erop nose en tail eraan en de rails al gelijmd .
|
|
|
|
|
Karel79
Logs: 0 | 2 uur
|
Waar heb je die balsa platen eigenlijk vandaan? Zijn dat de 'hobbytriplex' platen vd gamma waar men 't op hobby modelbouw forums over heeft? Verder vind ik alleen maar plankjes van 10cm breed..
|
|
|
loze.vissertje
Geen avatar
|
hoi karel dat zijn idd die plankjes die je overal kan kopen waar ik een grote plaat van gelijmd heb , alé heb twee platen van 40X&150 CM verlijmd is niet zoveel werk ze .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Karst71
|
Mooi Hoor! Leer graag van je hoe je die plaat balsa gemaakt hebt.
|
|
|
|
loze.vissertje
Geen avatar
|
thnx jeffro ;
Allerd, ja de uren heb ik niet opschreven man ,maar is idd wa werk aan ook veel droogtijd nodig ze.
karst de plaat maken doe echt niet zoveel in ze. Gewoon je plankjes halen die je wil in de doe het zelf of van grote planken zagen , je heb wel een vlakke tafel ndig ik doe dit op een oud keuken blad van 4cm dik is mooi glad . Dan je plankjes leggen hoe je ze wil in de kleuren of rangschikking die je zelf kiest mooi tegen elkaar leggen en vast plakken met plakband, als da gebeurd is de plaat omdraaien en dan kan je deze wa open plooien ,daar je hout lijm tussen iedere naad en opspannen op de keuken plaat in mijn geval (kan ook oude schilderdeur zijn bv)en dan laten drogen 24 UUR . Er wel voor zorgen dat u latjes mooi recht zijn en rechte hoeken hebben om de minste gleufjes te krijgen .
zie zo veel succes groetjes nico
|
|
|
Eagle-Jan
Logs: 0 | 2 uur
|
Heel vet!!! ik hoop eindelijk eind juli mijn nieuwe woning met 35m2 mans cave te kunnen betrekken, en zodra ik uitgeklust ben dan wil ik ook weer het shapen en bouwen weer oppakken... schijnt heel therapeutisch te zijn voor mensen met een winter depressie!
|
|
|
loze.vissertje
Geen avatar
|
ja jan zekers doen ,is leuke hobby erbij ;kan het zelf ook niet stoppen lol ,zal er paar moeten van de hand doen zegt moeder de vrouw wegens plaats gebrek .
|
|
|