Wouter
|
Hey Melvin, Prima te doen! Je hoeft niet eens perse wake-bindingen te hebben tenzij je gelijk de sliders op wil natuurlijk.
|
|
|
Kondor 11
|
Ja alleen is het gevaar met een kiteboard dat je teveel aankant sterk aanwezig. Je vaart dan snel tever naar de zijkant en haalt als het ware de boot of kabel in waardoor je lijn slap valt. Daarna komt hij weer vol op spanning en sta je inmiddels al tot je knieeen in het water, gevolg, een flinke snok plat op je plaat en zwemmen. Als je met je board gaat varen blijf dan wat in het midden van de baan of achter de boot en ga niet meteen als een halve gare versnellen door naar buiten de racen. Grzz
|
|
|
TtHoM@s
|
gaat prima Ja alleen is het gevaar met een kiteboard dat je teveel aankant sterk aanwezig. Je vaart dan snel tever naar de zijkant en haalt als het ware de boot of kabel in waardoor je lijn slap valt.
Ow dus dat licht dus aan het kite board Heb je niet zo heel veel last van hoor meer je moet er wel ff opletten ja. Springe gaat ook goed aleen moet je wel zorgen dat je goed in je bindingen staat. En als je valt gaat dat best hard en zou dat best wel een pijn kunnen doen En als je wel gaan springen vraag gewoon ff waar het het beste gaat en hoe het moet aan die gast die de kabels bedient die heeft er meer verstand van dan ons allemaal bij elkaar
|
|
|
Silver Surfer
|
De outline van een wakeboard is veel ronder. Achter een boot wil je kiteboard nog wel eens sneller in de hekgolf happen. Daarbij vind ik een wakeboard een stuk stijver en direkter. Die trap je ook lekker de bocht door. Maar wat maakt het ook allemaal uit. Als je maar lol hebt (grinnik_kitesmiley) Er is op dit forum al eerder eens over geschreven, meen ik.
|
|
|
Kondor 11
|
Bij een wakeboard heb je meestal slechts twee vinnen die in het midden geplaatst zijn, daardoor slide je meer door het water dan met een kiteboard. Als je de hielvinnen van je board afhaalt gaat het meestal wel wat makkelijker en wat meer wake gericht maar het beste blijft natuurlijk om gewoon een wakeboard te gebruiken. Heb het afgelopen zomer op het veerse meer ook een paar keer geprobeert bij de kabelbaan en ging aardig.
|
|
|
tom_beul
Gast
|
Ja! Veel beter dan zoon wakeboard
|
|
|
Molliebollie
|
Ja! Veel beter dan zoon wakeboard Waar is dit ?
|
|
|
guus91
Gast
|
Almere zo te zien
|
|
|
reinout
|
wil deze zomer ook wakeboarden met me kiteboard, die foto lijkt almere ja
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!
|
mooi! ik heb er al helemaal zin in. 25/30graden helaas wind stil maar dan toch lekker op je board staan. lekker bruin worden en vet hard op je plaat gaan op zo'n kabelbaan. laat de zomer maar komen.
|
|
|
michiel v geel
|
ik vind het lekkerder met kiteboard ik zet mijn wake bindingen of te strak (witte tenen voor 2uur erna) of te los dat ik niet lekker contact heb met board en dat aankanten is geen juist lekker en idd niet heel enthousiast naar binnen sturen maar doe je dat gecontroleerd dan gaat het top
|
|
|
hagaer
|
doe een een stukje binnenband van een fiets aan de twee kanten van de strap dan heb je een soort bandje rond je hielen kun je er niet zo heel snel uitschieten (op die foto is dat te zien denk ik) doe dit soms met kiten zit echt comfortabel vind ik en is erg lekker dat je nie snel uit je straps gaat met je voeten greets hagaer
|
|
|
tom_beul
Gast
|
Fietsbanden breken....
Ik heb gewoon een soort elastische band ... werkt veel en veel beter! (van me ouwe skibril!)
Maar als je een railey wilt doen voor de eerste keer .. what the fackkk, je komt waarschijnlijk nog niet eens los, je moet echt super lang aankanten!
Btw.... Almere (LIDO!)
|
|
|
Patrick..!
|
Ik wil het deze zomer ook gaan proberen achter onze boot. Met me Kiteboard, maar welke vinnen kan je dan het beste laten zitten? Alleen Hielvinnen eraf wat net al gezegd werd, of alles eraf, of gewoon laten zitten :-P
|
|
|
deltomaso
|
Ik ben vanuit het wakeboarden gaan kitesurfen en wat ons altijd aangeraden is bij het wakeboarden is om goede schoenen met hoge wreef te nemen. Wakeboardschoenen bieden behoorlijk wat steun en zitten zo strak dat je hier met glijmiddel in moet stappen. Als je namelijk over de golven gaat springen klap je behoorlijk op je wreef of hiel.
Ik zou niet te wild doen met een kiteboard achter de boot. Voor je het weet verdraai je gewoon je hele poot, daar is niet zo heel veel voor nodig als je een keer scheef terecht komt
|
|
|
tom_beul
Gast
|
Voet verdraaien kan ook met een wakeboard, maar je hebt gelijk dat je meer kans heb met een kitesurf board dat je je voet verdraait.
En over je vinnen, ik zou ze gewoon alle 4 laten zitten. Heb wel eens zonder vinnen gewakeboard (ik doe het trouwens altijd achter de kabel!) dat is echt een terrible! Je kan niks.
Kreeg ook een keer een wakeboard van 110, was tenminste niet zo heeeeeel zwaar, nou... ik kwam keihard aanvaren, snijde echt goed aan... maar kwam niet echt hoog. Naarmate je het vaker doet met een wakeboard gaat het wel beter, maar over het algemeen vind ik een kiteboard vele male beter!
Mimimimaaaaasooool!
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Wakeboard heeft veel meer rocker, zodat hij ietsje dieper in het water ligt, waardoor hij minder snel accelereert zoals bij een kiteboard. Dat verklaart het inhalen van de boot of kabel wanneer je snel naar buiten vaart. Dat is met een wakeboard wel anders.
Ik heb zelf een wakeboard, en ook diverse kiteboards (ook die met wakeboardingen gevaren)
Ligt eraan wat je van plan bent. Beetje ollie-en, switch rijden en carven -> kiteboard uitermate geschikt voor.
Maar wil je railey's of backrolls gaan oefenen, beter wakeboard nemen (maar het kan zeker wel met een kiteboard)
Tevens is de drukopbouw van een kiteboard veel aggresiever dan dat van een wakeboard. Wanneer je kant kun je met een wakeboard veel meer doseren dan met een kiteboard.
|
|
|
jurrr
|
kan makkelijk ik heb het ook wel eens gedaan op zee was echt relaxed
|
|
|
|
vindt het met een kiteboard ook 10x relaxter!! maar zal ook maar zijn waar je aan gewend bent
|
|
|
plaaggeest
|
Kiteboard gaat perfect..doe ik zelf ook altijd in de zomer enigste nadeel is dat je iets minder pop hebt. Dan met een wakeboard..railys enzovoords gaan prima met een kiteboard..Eerste paar keeer ga je echt hard op je muil..heel anders dan met een kite!
|
|
|