(HJ) MINI-ME
|
Welkom..... Ik wil niet gelijk lullig doen maar gebruik ff de zoekfunctie voor info want op deze manier gaat iedereen zijn oude rommel aan je proberen te slijten en ga je er waarschijnlijk ook dik voor betalen.... Dus eerst ff info op doen en lessen nemen en dan kijken wat je zou willen.. Succes
|
|
|
Dimma
Geen avatar
|
Welkom..... Ik wil niet gelijk lullig doen maar gebruik ff de zoekfunctie voor info want op deze manier gaat iedereen zijn oude rommel aan je proberen te slijten en ga je er waarschijnlijk ook dik voor betalen.... Dus eerst ff info op doen en lessen nemen en dan kijken wat je zou willen.. Succes ey bedankt voor je snelle reactie, ik heb idd al een beetje voorstudie gedaan. Ik ben niet geheel nieuw met kiten. Mn broer doet het namelijk ook en ik heb er zelf ook 1x aan gehangen. Dus tips e.d. vraag ik wel aan hem Maar alle kites die ik hier op 2e hands tegenkom dit ik opsom zegt hij dat het niet goed is om mee te beginnen. Ik noem als voorbeeld een AMP.
|
|
|
samurai
|
Hoi, ik heb nog 2 wipika kites te koop een 9m2 en een 11,8 m2 + bar uit 2004, tesamen voor €275. Bij intresse mag je me een pb'tje sturen
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Als ik jouw was dan zou ik samen met je broer ff doorsparen om iets goeds te kopen dat veilig is en veel windbereik heeft.....Een Vegas 06/Switchblade/Gaastra MAX/ enz. enz
|
|
|
Dimma
Geen avatar
|
Daar komt ruzie van haha dat weet ik nu al. Nee ik wil echt een leuke kite voor mezelf die ik gerust stuk kan maken zonder ruzie enzo
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Gewoon ff doorsparen want voor 300 a 400 euro koop je een nieuwe/goede kite... Denk aan 2006 Raven, Torch of de cabrinha Co2 2006 met veel de-power
Succes
|
|
|
jaapd
|
2005 fuels worden veel aangeboden en zijn daarom erg goedkoop...
@mini-me: Een raven is net zoals een amp toch geen beginnerskite? en voor minder dan 400 vind je niet snel een nieuwe 2006 RTF
|
|
|
Luko
|
een naish v4 14m2 is een beginnerskite kompleet 250euri en die is echt veiliger dan een raven in het begin, kweet niet hoe ie erbij komt voor 300 400 een nieuwe 2006 kompleet?
voor de zomer lijkt mij 14 een mooie maat.
|
|
|
Morres
|
die prijzen voor nieuwe 2006 voor 400 komt bij mij weg, en bij surfpirates.de ik heb aantal Caution's geimporteerd, en hebben verkoopprijs van 450-550 compleet,nieuw. En surfpirates heeft bijna altijd dat sort acties in begin van het jaar. zie www.surfpirates.de (betrouwbaar bedrijf, reacties soms wat bot, maar wel goede prijs)
|
|
|
Dimma
Geen avatar
|
ok thx allemaal.
Dus eigenlijk wat ik hieruit opmaak is of een Fuel of een Naish V6 14m... dan ga ik me daar maar eens op concentreren.
Oh ja 1 laatste vraag. Ik ben 1.85 en weeg dus 85 kilo. Zomer komt eraan en wil misschien in de na-zomer ook kiten en in de lente volgend jaar. Welke maat kite kan ik het beste pakken? de 14?
|
|
|
Morres
|
nee, fuel niet, dat ging over prijs, is geen beginners kite de fuel..zegt men
|
|
|
daan
|
ik heb nog een cabrinha nitro 12m2 uit 2004 te koop compleet met recon 1 bar voor 300eur best snelle kite dus misschien niet iedeaal maar ik heb het er ook mee geleerd gewoon oefenen
|
|
|
Marcel~
Logs: 0 | 281 uur
|
Amp geen goede kite om mee te beginnen ? Voor 85 kg zeker wel. Ik ben er nochthans mee begonnen (88 kg), heb er tot en met vorig jaar mee gevlogen en heb daar nooit spijt van gehad hoor. Raven2 is wel duidelijk/voelbaar beter. Een Airush Reactor heeft dan wat minder druk en is wat lastiger op gang te krijgen in het begin. Gaastra Stealth of Vision is ook aardig tegen relatief weinig geld. Check ook www.ebay.de !
|
|
|
Morres
|
das je eigen advertentie wouter-lul!!! hahaha geintje doed maarre, die nitro is ook ok kite om te leren, niet heel veel depower, maargoed, vroeger leerde het met met 2lijns anyway, die nitro kan nog wel 50Eur van af. Maatje heeft net zelfde kite, in nieuwstaat voor 225 verkocht. En anders heb ik altijd nog 2 nieuwe overjarige(2006) kites voor je liggen, 10+14) pm maar
|
|
|
Gertjan
|
Voor 250 euro compleet kom je toch bij een 2004-2005 kite uit. Denk aan een Naish V4 of Torch1, North Vegas, Cabrinha Co2, Slingshot Diesel. Dit zijn de bekende merken. Zou voor 5 lijns bar gaan ivm depower en herstart. Een 14 meter is een mooie maat, koop je er rond de herfst een 10 meter bij.
|
|
|
Morres
|
maatje van mij had idd ook een SS diesel, zijn goede beginners kites, waar je ook nog later veel plezier aan hebt, hij had een 13m² en weegt ook 85kg
|
|
|
slufterhufters.com
|
De Torch I, II of III en de Feul 2005 2006 of 2007 zijn de meest allround kites op dit moment.
Zeer toegankelijk voor beginners en voor vergevordeden.
De Torch heeft het 5e lijn systeem wat een zeer veilig systeem is, op de wat nieuwere Fuels zit ook het 5e lijn systeem.
Ik zou zeker voor een kite gaan waar het 5e lijn systeem op zit. Met jouw gewicht en de zomer op komst is een 13 of 14m een prima optie.
Kijk ook eens bij de NLse kiteshops, daar kan je prima deals maken als je onderhandelt, je krijgt garantie op 2e hands kites, en als er iets is met je kite dan is het erg makkelijk als je bij jou in de buurt met je kite terug kan.
|
|
|
Dimma
Geen avatar
|
De Torch I, II of III en de Feul 2005 2006 of 2007 zijn de meest allround kites op dit moment.
De Torch heeft het 5e lijn systeem wat een zeer veilig systeem is, op de wat nieuwere Fuels zit ook het 5e lijn systeem.
Ik zou zeker voor een kite gaan waar het 5e lijn systeem op zit. Met jouw gewicht en de zomer op komst is een 13 of 14m een prima optie.
Kijk ook eens bij de NLse kiteshops, daar kan je prima deals maken als je onderhandelt, je krijgt garantie op 2e hands kites, en als er iets is met je kite dan is het erg makkelijk als je bij jou in de buurt met je kite terug kan.
Ah kijk hier heb ik wat aan heb je ook aanraders welke shops ik het beste kan benaderen? en hebben ze een website? thx !
|
|
|
piede
|
Ah kijk hier heb ik wat aan heb je ook aanraders welke shops ik het beste kan benaderen? en hebben ze een website? thx ! Hier heb je zeker wat aan als je meer als 250 euro te besteden hebt. Bij een shop kom je zeker op 400 euro voor een compleet setje uit 2005 uit. Wil je toch voor 250 euro klaar zijn, koop dan mijn North Rhino 14m uit 2004, die ook gewoon met 5elijn gevlogen kan worden. Deze kun je voor 150 euro kopen. Vervolgens zorg je dat je een 5 de lijns bar op de kop tikt voor 100 euro. Dan heb je een superbeginners setje voor dat geld. Het zit namelijk zo: Een bar met het 5de-lijn systeem kun je op elke kite bevestigen waar een aanknopingspunt op zit die hiervoor geschikt is. Stel je bent student en hebt idd maar die 250 euro tot je beschikking. Dan kun jij met het setje dat ik net beschreven heb, het net zo goed leren als met een setje dat je 200 euro meer kost. Veel mensen hebben dit niet in de gaten en ik heb het idee dat iedere beginner maar 500 eu heeft liggen voor een kite zonder echt te weten of hij of zij de sport wel echt leuk vindt... Doe er je voordeel mee of stop je geld in iets relatief duurs wat erg snel in waarde zakt.
|
|
|
Azrael
Gast
|
Ik heb voor 250 euro een FONE M5 14m2 kite gekocht compleet uit 2005 dus het kan wel! Goed zoeken even!
|
|
|
daan
|
je mag me nitro voor 250 euro over nemen;) 50 euro korting zeg maar als je interesse hebt mag je komen kijken eventueel testen als je dat wilt stuur maar een mailtje of een pm als je interesse heb
|
|
|
slufterhufters.com
|
Dimma,
Laat je niet gek maken door al die posts.
Spaar iets door voor een goed product, zoals een Torch I of II. Je zal daar langer plezier van hebben en je leert het sneller.
Via de LINKS inde blauwe balk boven kan je bij winkels kijken voor een shop in de buurt bij jou.
Eurofun vd Berg Telstar
Dit zijn de serieuze kiteshops met ervaren kiters die er werken, die kunnen jouw goed adviseren en verder helpen.
|
|
|
Jarno
Geen avatar
|
Elk voordeel heb zn naadeel...
doorsparen = een iets betere, nieuwere kite en pas na de zomer beginnen kopen = een iets oudere, maar ook geen slechte kite en in de zomer varen
dat is een keuze die je gewoon moet maken..
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!
|
ik heb nog n naish ARX 13,5m voor je (voor weinig) die is echt oldschool!!!! echt 'n sleur beest! heb ik het ook mee geleerd!
|
|
|