kite advies gevraagd aub

Base/Hvh

Geen avatar

Juli 09, 2007, 04:31:28
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,

Ik zou graag jullie advies krijgen betreffende de keuze van "nieuwe" kite.

Ik ben een beginner van 73 kg. en heb nu alleen nog maar een Naish Boxer 14m² uit 2006. Ik kom regelmatig aan op het strand en dan blijkt het te hard waait voor mijn 14m². Ik zoek dus naar een 2de kite en zit te denken aan een 9m².

De kite moet makkelijk te herstarten zijn en beschikken over een goede Low/end met voldoende depower. Ik wil wel een kite met voldoende `doorgroeimogelijkheden´.

Opties zijn..

Slingshot Link 9m² 2007
Ozone Instinct 9m² 2006
Naish X1 SLE 9m² 2007 of wellicht op zoek naar een betaalbare Boxer SLE 9m²

Wat is het advies van de mensen die ervaring hebben met één of meerdere van deze kites?

Alvast bedankt ThumpsUp
Morres

Antwoord #1 Juli 09, 2007, 04:33:20
edit2Rapporteer  
allereerst, welkom
ten tweede, heb even je titel aangepast....
Davidov

Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #2 Juli 09, 2007, 04:59:57
edit2Rapporteer  
Ola,
Ik zou voor de instinct gaan. Ik vaar zelf met de 13m² maar ook gevaren met de 9m². Low end en high end te over! Weeg zelf ook 75kg en ben met deze kite begonnen en doe nu mijn kiteloops ermee. Ook waverider gaat er goed mee.

Depower heb je zeker heel veel. Daar mag je zeker van zijn. Verder zal die wel aansluiten op die 14m².

Met de Link en de Naish Sle heb ik geen ervaring.
Geronimo79

Antwoord #3 Juli 09, 2007, 06:04:19
edit2Rapporteer  
volgens mij heb ik nog nooit een x1 gezien...
Ik hoor wel heel veel hele goede verhalen over de ozone.. l
Nick van Kampen

Antwoord #4 Juli 09, 2007, 12:22:26
edit2Rapporteer  
Zou om te beginnen die boxer verkopen en overstappen op een 12-9 combinatie, en dan iets in de vorm van een gevorderde kite. Zoals een fuel of een torch of een rebel, iets in die richting. Ben zelf ook met de boxer begonnen was hem na 2 maanden zat. Het leek wel een juten zak op diesel zo traag dat die was.

Mocht je toch je 14m boxer willen houden zou ik als ik jou was voor de instinct gaan, heb deze zelf getest met rond de 22 knopen. Depower is uitstekend, springen/hangtime minder... verder snel genoeg voor kiteloops enz. Windrange is okè maar het kan beter...

Houdoe
Frank77

Antwoord #5 Juli 09, 2007, 12:53:41
edit2Rapporteer  
de boxer SLE vaar je in vlagerige/zware condites op 2:1 (dus katrol op de bar) voor volledige depower. Dan krijg je een grote bardruk. Zelf vind ik dat niet fijn.
Base/Hvh

Geen avatar

Antwoord #6 Juli 10, 2007, 00:58:24
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de reacties ThumpsUp,

Zo te zien is een Ozone instinct de beste keuze. De 14m² Boxer gaat ook met de tijd weg want deze is idd erg traag. Een 13m² Instinct lijkt mij dan een goede opvolger.

Heeft er niemand ervaring met de SLingshot Link? Op verschillende forums hoor ik slechte verhalen betreffende de bridles, deze zijn vervangen door zogenaamde red bridles welke wel goed zouden moeten zijn. Verder lees ik dat ie lastig is te herstarten en aan de zware kant is. Is er iemand die het tegendeel beweerd?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.