Reflex
Logs: 0 | 20 uur
|
morres+reflex, ik begrijp jullie wel maar je lijnen controleren voordat je het water op gaat lijkt me wel een must.
In principe zou je tijdens het oprollen van je lijnen de check op beschadiging kunnen doen zodat dit niet nodig is bij het uitlopen. En de lijnen kunnen niet door elkaar omdat je ze zo vanaf de kite op het tooltje bevestigd dus die zitten altijd goed. Maar het blijft niet handig dit tooltje omdat als ik mijn bar uitrol ik gewoon op de terugweg naar de kite mijn lijnen uitloop wat mij nog geen 2 min kost.
|
|
|
viris
|
Zelfs op windfinder wordt er reclame mee gemaakt... zo vond ik 'm
|
|
|
|
|
spruce
|
Typisch een product waar je over half jaar niks meer van hoort. Ik denk dat iedereen wel zoiets heeft van "die bouw ik wel even zelf"
Overigens denk ik dat de kans op fouten groter is dan dat je gewoon netjes je lijnen uitloopt. Kun je gelijk beschadigingen tijdig checken
|
|
|
gebruikersnaam
Geen avatar
|
Ha Morres, Gebruik je dat ding regelmatig, of is het niks? Ik begrijp dat ik de enige ben die toch regelmatig klooit met z'n lijnen. Het lijkt mij dus wel prima. Bovendien controleer je je lijnen met op- en afrollen toch ook?
|
|
|
Morres
|
ik gebruikt m nooit
|
|
|
Idefixe
|
Ha Morres, Gebruik je dat ding regelmatig, of is het niks? Ik begrijp dat ik de enige ben die toch regelmatig klooit met z'n lijnen. Het lijkt mij dus wel prima. Bovendien controleer je je lijnen met op- en afrollen toch ook?
Haal jij even zo'n oud rommeltopic omhoog Heb je soms commerciële binding met dit "product" ?
|
|
|
JorritPi
|
Mee eens....onzin ding voor onhandige mensen...het duurt net zo lang om je lijnen normaal uit te leggen dan extra lusje vast, lusje los te doen.
|
|
|
spruce
|
Je kan beter je lijnen oprollen terwijl ze nog vast zitten aan je kite. Vaak loop je ze de volgende keer in 1 keer uit
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
Je kan beter je lijnen oprollen terwijl ze nog vast zitten aan je kite. Vaak loop je ze de volgende keer in 1 keer uit
Kite landen, lijnen oprollen met chickenloop nog vast aan harnas, tot je bij de achterkant van de kite komt (dus nog 2-3 meter te rollen), stiekje om de lijnen, lijnen van kite los, stiekje los, laatste stukje op rollen, stiekje vast. CL en leash los. Bar en lijnen schoon, één keer gelopen. werkt perfect en snel > meer netto kite-tijd! zie voor het oprollen van de kite:
http://vimeo.com/5492101
Alles extra-gratis!
|
|
|
|
gebruikersnaam
Geen avatar
|
Goeie zet van me om m weer te openen. Heb een paar zeer handige tips binnengeharkt. Tnx El Rudo.
|
|
|
KiterHans
|
Heb ik ook geprobeerd om zo m,n kite op te vouwen, helaas kwam er achter dat ff niet zo lekker gaat met opblaasbare struts.
|
|
|
|
KiterHans
|
@ jac eerst de struts open zetten, moet kunnen.
@ El Rudo Heb een best kite en de struts moet je met een hulpstukkie leeg laten lopen , de LE loopt wel vanzelf leeg. Volgende kite maar een one-pomp system.
|
|
|
JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
Hahah! Geweldig!! Ik doe je dat niet na, maar ga het zeker proberen. Ik moet met mn Waroo wel eerst ff de struts lke prikken met dat stokkie, maar dat die ik toch altijd al eerst voor ik de LE leeg laat...
|
|
|
Reflex
|
Jac of gewoon naar spots gaan waar je de kite op het gras kan leggen om op te ruimen
|
|
|
KiterHans
|
Jac of gewoon naar spots gaan waar je de kite op het gras kan leggen om op te ruimen Reflex gras gaat het niet worden, verder vat ik deze ff niet
|
|
|
Reflex
|
Nou dat kite folding van el rudo is in principe meer verzonnen om zo minder zand in je kite te krijgen. Niet zozeer om het sneller te maken, tenminste zo stelde hij het in eerste instantie voor. Vandaar dat je ook gewoon een plek zonder zand kan zoeken
|
|
|
KiterHans
|
Nou dat kite folding van el rudo is in principe meer verzonnen om zo minder zand in je kite te krijgen. Niet zozeer om het sneller te maken, tenminste zo stelde hij het in eerste instantie voor. Vandaar dat je ook gewoon een plek zonder zand kan zoeken ok das duidelijk
|
|
|