Laat berichten zien
Pagina's: [1]
1  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Torch '07 12/9 of 10/8 voor 73 kilo Gepost op: Juni 24, 2008, 01:20:45
Vaar zelf de Torch 3 12-9-7 ben 90kg.

Zou zelf voor 12-9 of 10-7 gaan. 12-8 daar blijf je van balen omdat de verschillen net te groot zijn. Wel zal je een extreem windbereik afdekken met 2 kites...
2  Algemeen / Buitenland & Travel / Wie: Bar vergeten Schellinkhout 12-2-2008 Gepost op: Januari 13, 2008, 14:16:22
Ik heb sinds gisteren een mooie bar in mijn auto liggen, hij is alleen niet van mij...

Ik zal hem zondag weer meenemen naar Schellinkhout.
3  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Kite kopen in Duitsland? Gepost op: December 07, 2007, 17:42:01
Zelf heb ik de ervaring dat de garantie in DE net zo goed (soms zelfs beter) is in duitsland. De kruideniersmentaliteit hebben ze daar een stuk minder...

Daarnaats vindt ik de porto kosten tgeen enkel probleem (weegt niet op tegen de korting), ze zijn prima te bereiken, spreken desnoods engels etc,

Wel heb je ook in NL een paar discounters....
4  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Slingshot Lunacy Gepost op: November 13, 2007, 03:31:59
Denk dat het handig is even erbij te zetten hoe zwaar je bent, dat scheelt nl. nogal.
5  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Vraagje over lycra dragen onder je wetsuit Gepost op: November 13, 2007, 03:00:35
Je wetsuit af en toe uitspoelen doet ook wonderen, je wilt echt niet weten wat daar zoal in groeit.

Maar een Lycra onder je wetsuit is inderdaad kouder, maar wel comfortabeler.
6  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Verschil Naish shift systeem of double de-power sytem Gepost op: Oktober 09, 2007, 16:03:26
DD bar: Niet doen, bij mij was na 6 sessies de DD power doorgesleten. In theorie werkt het wel, maar ja shift bar heeft ook genoeg depower...
7  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: twee hands markt is hopelooos Gepost op: Oktober 06, 2007, 03:01:00
nou ik dacht dat een naish torch2 toch een graag gewilde kite was en zeker de 12m2
en 275 euro is ver beneden de normale prijs.
en ik ben er nog niet van af na een maand.

Mijn ervaring is dat bijna niemand zo'n kite zonder bar wil hebben. Je doelgroep is toch vaak mensen met wat minder ervaring en/of budget, deze zien de prijs voor een bar: 360.- dan houd het vaak op voor ze (niet wetende dat het kopen van een nieuwe bar verstandig is en vaak na zoeken voor 150-200 ook te koop is).

Mijn Torch2 10 en 14m met bar snel verkocht voor 750.- Zo;n set wil men wel hebben, want dan zijn ze in 1 keer klaar en hebben ze geen extra kosten: 275+360 is te veel voor 1 kite als je daar er ook 2 voor kan kopen.
8  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Iemand al een review/mening over de Thorn 2008 Gepost op: Oktober 03, 2007, 22:07:38
In de winkel had ik de indruk dat het board makkelijk tordeert, dat het stijve gedeelte dus vooral in het midden zit. Iemand hier een mending over?
9  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Help even mee aub Gepost op: September 28, 2007, 17:47:17
Mooi Smiley

Die kites zie zelf herstarten zijn vast fijn als je verstrikt zit in je draden...

Maar voor in het boekje:

- Je kan doodgaan aan kiten, dus hou je kop erbij.
- Kite op 10 uur, ook op het water. Op het land loopt dit bovendien prettiger (leg dit ook uit)
- Voorrangsregels
- De tip om eens expres je safety aan te trekken, zodat je weet hoe dat moet met je eigen kite.
- Niet starten voor de wind.
- Niet landen door de TE vast te pakken
- Hoe te herstarten met een 5de lijn (vaak weten ze dit niet => les gehad met een bow?) en natuurlijk hoe te herstarten met de andere systemen.
- Hoe je kite af te stellen, deze komen nl .niet altijd goed uit de fabriek, dus onderlijnen tov bovenlijnen en de lengte van de 5de lijn (knik in je kite is niet goed). Dit zie ik ook vaak mis gaan.
- Ga niet manliften
- Als de opgang naar het water beperkt is ga dan niet met z’n alleen daarvoor staan klooien, maar loop weg.
- Beton is hard, gras ook als je hard gaat.
- Als het te hard waait wees niet eigenwijs en probeer het niet toch stiekem, het gat er niet om of het wel redelijk gaat, het gaat erom wat er gebeurd als je je kite per ongeluk in een loop trekt.
- Wees erop bedacht dat het in noodsituaties lastig is je safety te vinden, dit is dus een probleem als je echt te groot op het water staat.
- enz.
10  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Help even mee aub Gepost op: September 28, 2007, 17:08:59
Het allerbelangrijkste vindt ik dat je instructeurs het goede voorbeeld geven:
Dus niet de kite in hun eentje laten landen, ook niet met weinig wind. Of nog erger de waterstart voordoen op het land.
Dat het bij de instructeur over het algemeen goed gaat geloof ik nog wel, maar je brengt een bepaalde laksheid tov de gevaren over naar je cursisten. Die die zaken dus ook proberen als ze zonder begeleiding bezig gaan. De voorbeelden van beginners op buivoorbeeld schellinkhout of muiderberg hoef ik er niet bij te halen neem ik aan, die hebben we allemaal wel gezien op de mooie zomerse zater- en zondagen.

Kortom: Gevoel voor verantwoordelijkheid en je hersens blijven gebruiken is het allerbelangrijkste en dat begint met een goed voorbeeld.
11  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Probleem naish torch3 12m Gepost op: September 27, 2007, 23:39:46
Nee mijn stuurlijnen staan goed, het gaat om de 5de lijn t.o.v. de hoofdlijnen.

Iemand enig idee?
12  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Probleem naish torch3 12m Gepost op: September 27, 2007, 01:29:35
Sinds een paar weken heb ik een nieuwe Torch3 12m en 9m. Ik vlieg ze op een double depower shift bar van 2007, zou goed moeten gaan en gaat ook goed met mijn 9m. In eerste instantie leek mijn 12m  kite te "open" te staan. 5th langzaam verlengt, tot totaal 30 cm (!). De kite staat redelijk in de lucht, ziet er in eerste instantie hetzelfde uit als de 9m, hij reageert echter nog steeds niet goed, misschien nog net even beter afstellen dacht ik. Shop gebelt, en verteld dat de 5de lijn ongeveer 30cm te kort is. Na nabellen etc. nog niets gehoort. Toen direct Kubus maar gebelt. En van kubus netjes een overzicht gekregen van de lijn lengtes, nagemeten, oude lengtes waren correct.... vreemd dus dat de kite daar niet normaal mee vliegt.

 

Iemand enig idee wat er mis kan zijn? Of kan ik beter de kite beter direct terug sturen?
Pagina's: [1]


© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.