[Pepper]

|
Eindelijk weer wat wind op komst zonder vervelende N er in!! Morgen en/of zaterdag eindelijk weer eens naar Mirns.
|
|
|
Baksteen

|
Hopen dat Super Forecast gelijk heeft. Dan ben ik morgen als alles volgens plan is aanwezig vanaf ongeveer een uur of 14.00.
Eindelijk weer hoogtelopen oefenen!
|
|
|
Idefixe

|
Eindelijk weer wat wind op komst zonder vervelende N er in!! Morgen en/of zaterdag eindelijk weer eens naar Mirns.
Ik hoop het
|
|
|
berry2607

|
Morgen zit ie 's middags een beetje tegen nw aan best lelijk.
|
|
|
|
naja

|
Op dit moment voorspelling as. zondag 27knt!!!!! Eerst maar even vrijdagmiddag m,n nieuwe 12m.proberen aub.
|
|
|
Baksteen

|
Windfinder Super Forecast geeft geen hoop meer voor in de ochtend. Knake zooi, vanaf een uur of 15.00 lijkt het pas te gaan waaien.
|
|
|
Idefixe

|
ppff zondag knalharde wind , regen en beetje noord in de wind. alle ingrediënten voor een flinke puinhoop @ Mirns 
|
|
|
Vinni

|
Ben er echt aan toe, 27 knopen!
|
|
|
Idefixe

|
Ben er echt aan toe, 27 knopen!
jij hebt toch wind zat daar op dat zure eiland 
|
|
|
|
berry2607

|
En weer weg is de wind, word er echt gek van!
|
|
|
|
berry2607

|
dat mss wel maar niet met 30 knoopjes helaas, maarja het kan natuurlijk weer net zo hard omslaan.
|
|
|
wibi
Gast
|
ik ben een weekje op vakantie in Mirns als het noorden wind is waar kan ik dan heen
ik hoor wel
|
|
|
KappuhH

|
ik ben een weekje op vakantie in Mirns als het noorden wind is waar kan ik dan heen
ik hoor wel
Workum kan nog net met N
|
|
|
wibi
Gast
|
Oke bedankt ik hoop op mirns dit weekend er zijn daar genoeg locals voor alle bijzonderheden
|
|
|
|
Baksteen

|
Zondag is ingezakt..
|
|
|
Idefixe

|
KNMI 16.45: Ook morgen overdag valt er zo nu en dan (buiige) regen, vooral in de middag is er in het binnenland kans op onweer. Het wordt beduidend minder warm dan vandaag, ongeveer 15 graden. De wind is aanvankelijk zuid tot zuidwest, matig, kracht 3 of 4, aan zee (vrij)krachtig, 5 tot 6 Bft en draait in de middag naar west tot noordwest en neemt in de avond aan zee toe tot krachtig of hard, 6 tot 7 Bft.
Zondag ( iedereen is vrij) waarschijnlijk toch wel een dikke wind. Buien en later op de dag een beetje noord erin. Kan allemaal heel goed op Mirns maar met een beetje pech wordt het een slagveld onder de beginners. bbrrrrrrrr
|
|
|
Langbeest

|
@Tom,
ligt de boei weer goed?? en staat het bordje mooi???
|
|
|
Idefixe

|
De boei lag al goed hoor. Dat is alleen een staaltje pure ambtenarij. Die dingen worden op GPS coördinaten gelegd. Wat ze dan vooral niet doen is even om zich heen kijken en beoordelen wat logisch is.... "de wind" heeft nu dat ding toevallig maar even in het verlengde van de andere boeien geblazen en het toeval wil dat er op het water nu een beetje logische lijn zichtbaar is.  Zit overigens wel een idioot zwaar betonblok aan nu. ppfffffff
|
|
|
Baksteen

|
Kan iemand mij vertellen, misschien Idefixe? Of het morgen nou veilig is voor de beginner? Ik kijk meestal naar Superforecast van Windfinder en Windguru en die zeggen allebei dat het morgen redelijk blijft.
Alleen het KNMI maakt me onzeker: 'aan zee (vrij)krachtig, 5 tot 6 Bft en draait in de middag naar west tot noordwest en neemt in de avond aan zee toe tot krachtig of hard, 6 tot 7 Bft.'
Iemand die mij kan helpen? Veiligheid voor alles.
|
|
|
Idefixe

|
Morgen is echt zo'n dag dat je a. goed naar teletekst 707 kijkt b. goed de lucht in de gaten houdt.
Verder is het altijd lastig om voor anderen te bepalen of het veilig is. D'r zit ( zoals nu verwacht) later op de dag ook noord in de wind. Dit maakt het voor Mirns vooral aan de kant erg tricky. Voor hetzelfde geld valt het allemaal wel mee. Gebruik je gezonde verstand is eigenlijk de beste tip voor dit soort verwachtingen.
|
|
|