kite advies gevraagd

*hoi*

Geen avatar

Antwoord #25 Augustus 15, 2007, 13:20:13
edit2Rapporteer  
Thanx voor alle tips!
Denk dat ik eerst nog even een ander board ga proberen voordat ik een nieuwe kite koop!
Tenzij iemand toevallig een tweedehands bow 6/7 meter verkoopt? hihi
Flyingtrunkie

Antwoord #26 Augustus 15, 2007, 13:39:25
edit2Rapporteer  
een 9 meter Switchblade moet je makkelijk kunnen houden in 20 knopen, ook al ben je maar 60 kilo! Het is waarschijnlijk in jouw geval onervarenheid, in combinatie met je board! Beter is om een goed, kleiner (2de hands) board te kopen en flink oefenen. (Vergeet niet dat een kleinere kite ook weer een stuk sneller wordt!)
FLAP

Antwoord #27 Augustus 15, 2007, 14:44:28
edit2Rapporteer  
**Hoi**,

Volgens mij is het probleem niet dat je de kite niet houdt tijdens het varen maar juist op het land of wanneer je in ondiep water staat.
Het advies is meestal niet te varen met een kite waarmee je op het land niet kan lopen!

De vraag is: Hoe vaak waait het zo hard dat je niet kan gaan met de 9m en heb je voor die paar keer geld over om een nieuwe kite te kopen?
Rachel

Geen avatar

Antwoord #28 Augustus 15, 2007, 18:36:16
edit2Rapporteer  
Misschien kan ik je helpen.
Ik weeg 57 kg en zou je niet een 6m aanraden. Hoe kleinere kite je neemt, hoe sneller hij is. Dat is voor een beginner ook niet altijd fijn. Ikzelf heb 't geleerd met een oude Wipika van 6,7m (zoiets was 't). En daarna ben ik verder gegaan met een 7m en 9m F-one Dream Girl. Met deze kites kon ik onwijs vaak 't water op. En omdat je deze kites heel veel kan depoweren heb je zelf in de hand hoe hard hij trekt.
Kleiner dan de 7m heb ik nooit hoeven hebben, de keren dat ik niet meer de 7m hield gingen alle kiters wel het water af omdat het te gevaarlijke omstandigheden werden ivm té harde wind.
Ik vaar nu weer met andere kites. Heb de Dreams nog liggen voor 550 euro samen. Dus als je belangstelling hebt mag je ze van me overnemen. Ik ben ze nog niet kwijt, volgens mij omdat de meesten zwaarder dan ons zijn. Maar omdat jij ook van mijn gewicht bent, is het misschien wat voor je. Dan ben je volgens mij beter uit dan een 6m. De 7m Dream is ook een snelle kite, maar vanwege de onwijze depower-mogelijkheden houdt je 'm lekker onder controle. Misschien heb je wat aan mijn advies. En als je de kites wil overnemen, let me know!
Rachel
*hoi*

Geen avatar

Antwoord #29 Augustus 15, 2007, 19:56:50
edit2Rapporteer  
Thanx voor je reactie! Denk toch dat ik maar meer moet oefenen en een kleiner boardje ga proberen. Nu vaar ik een Bow kite dusse... een 7 m C kite zal wel weer lastig zijn denk ik?
Lex

Antwoord #30 Augustus 16, 2007, 01:53:08
edit2Rapporteer  
anders heb ik nog wel een klein boardje voor je. pm me maar als je interesse hebt.
Gertjan

Antwoord #31 Augustus 16, 2007, 03:22:02
edit2Rapporteer  
De vraag is: Hoe vaak waait het zo hard dat je niet kan gaan met de 9m en heb je voor die paar keer geld over om een nieuwe kite te kopen?

Het waait deze zomer zo vaak hard dat ik met m`n 60 kg mijn waroo 7m zelf niet meer kan houden en heb daarom vanaf het voorjaar al 5x mijn 6m Raven gebruikt.
Ben echt blij dat ik snel een 6m er bij heb gekocht want niets is erger als aan de kant staan met kracht 7-8.
MCdrijver1

Antwoord #32 Augustus 16, 2007, 06:16:31
edit2Rapporteer  
3e plankjes nieuw kosten nog geen 300 euro,
vaart retegoed.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #33 Augustus 16, 2007, 07:03:38
edit2Rapporteer  
De 7m2 Spyder (bow) kite van Gaastra kost nieuw (kompleet)ipv 1188,- nu 599,- euro
www.windsurf.de
Zou ook voor een ander board gaan kijken..
Je gaat met een kleiner board veel sneller vorderingen maken

Succes
*hoi*

Geen avatar

Antwoord #34 Augustus 16, 2007, 13:45:32
edit2Rapporteer  
Super bedankt allemaal voor jullie reacties,
Ik heb gisteren op een kleiner Jamie Pro boardje gevaren en het verschil merk je toch wel! was even oefenen, maar daarna ging het veel beter!!
Dusse.....voorlopig blijf ik bij een kleiner boardje en kijk ik even wat de herfst ons brengt!!!!!

Bedankt allemaal!!
stefan

Antwoord #35 Augustus 17, 2007, 00:00:14
edit2Rapporteer  
je moetzowiezo geen kleinere kite gaan kopen je zal zien dat je daar dan helemaal geen lol aan beleeft voor dat geld...gewoon blijven doorvaren tot het beter kan en gewoon lkker goed kanten dat board, goed je hielen erin zetten, ik vaar me 14 tot 22 knopen en weeg 70kg:S dusja wtf dan doe je toch egt iets fout, eof je bent nog te bang, kan ook:P
keep it real babe(Y)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.