Hey Henk,
Ziet er een stuk netter uit dan de mijne haha. Echt supermooi gemaakt. Die van mij is ook loeizwaar, maar dat maakt op het ijs niks uit. Ik hoop- alleen wel dat je de zijkanten van je ijzers nog even scherp hebt geslepen voor je bent gaan testen.
Even een verslagje van vandaag: (niet super positief)
Ik was vroeg in de middag op het ijs. lekker windje, 9 meter gepompt en knallen maar. Het ging eigenlijk best lekker en steeds snellere runs. Tot ik op mijn bek ging. Een 720 op mijn rug en toen vloog mijn board af. Echt dikke mazzel dat het niet druk was met schaatsers, want het board vloog als een ongeleid projectiel richting de kant. Net als ik eigenlijk. Had mijn kite gecrashed en had dus helemaal geen houvast meer. Het was dus 200 meter met 20 per uur op mijn reet doorglijden tot aan de kant en wonder boven wonder was dat precies waar ik was opgestapt, tussen de schaatsers door, totdat mijn kite in een sneeuwbank kwam. Niet dat ik direct verongelukt zou zijn, maar ik vond het niet verantwoord meer omdat het board echt een gevaar voor anderen is als het met 60 per uurzonder sturing doorglijdt. Voor de veiligheid van anderen had ik tijdens de glijpartij dus al bedacht dat ik er weer snowboardbindingen op zou zetten. Ondertussen wel mijn PR opgekrikt naar 62,08 km/ uur (2 sec max)
Op de kant zag ik dat 2 kleine scharnieren (voor het kantelen van de ijzers, dus niet die grote schuurdeur scharnieren) aan gort waren. Oorzaak - gevolg? Anyway, dat ging hem niet meer worden dus. Het was nog vroeg, dus heb ik maar besloten om mijn oude boardje weer in elkaar te schroeven. FF een uurtje sleutelen, snowboard bindingen erop en knallen maar weer! En de oude doet het nog steeds super. Heb op mijn oude board nog een uurtje gekite en mijn PR nog verder verbeterd naar 67,64 km/ uur (2 sec max).
Ik zit nu dus ernstig te twijfelen wat ik ga doen. De nieuwe verbeteren, of gewoon blijven knallen met de oude. Het principe van de 2.0 werkt in ieder geval wel erg goed maar het is een hoop werk om hem weer op te lappen, en dat terwijl de oude ook als de brandweer gaat. Voorlopig dus nog maar even lekker op mijn originele Ice Rocket (met nog slechts 1 ijzer..............)