et1961
Berichten: 365
|
Mooie innovatie van North, ben alleen benieuwd hoe de winder zal functioneren icm zout en zand... Aangezien beide backlines (stuurlijnen) in lengte worden aangepast (zowel links als rechts op de baruiteinden) bestaat misschien wel het risico dat er een verschil in lijnlengte ontstaat. Die PU huls bestaat al bijna 10 jaar, vraag me af waarom North daar zo lang mee gewacht heeft....
|
|
|
Mitchel_12000
Berichten: 1183
|
Ik vraag me af of dit wel gaat werken. even aan een strap trekken lijkt mij eenvoudiger als draaien aan een knopje op het uiteinde van mijn bar.
|
|
|
|
Frank82
Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
|
Inoveren om het inoveren, een 'above the bar cleat' werkt uitstekend en is foolproof. KISS (keep it simple stupid).
Ik voorzie hier issues mee wanneer de bar niet elke sessie wordt afgespoeld en een tijdje in gebruik is.
|
|
|
|
|
Jellevw
Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
|
Ook dit lijkt mij weer niets toe te voegen. De echte innovatie in het kitesurfen lijkt nu wel voorbij. Waarom zou men anders steeds van die rare dingen verzinnen. En wie gaat er 650 euro voor een bar betalen.
|
|
|
wimbers
Berichten: 398
Logs: 0 | 24 uur
|
Doe liever iets aan de chicken loop. Breng de bar dichterbij je lichaam, en dan de helft van de prijs..
|
|
|
ctddekke
Geen avatar
Berichten: 27
Logs: 41 | 803 uur
|
Lijkt mij een goede ontwikkeling. Ik er zelf ook wel eens over nagedacht om te trimmen met de stuurlijnen omdat op deze lijnen veel minder kracht staat en omdat je bij het vieren van de lijnen depowerd. Ik heb alleen nooit een simpele betrouwbare manier kunnen bedenken om ze tegelijkertijd makkelijk te kunnen verstellen. Ik neem aan dat North dit systeem eerst uitgebreid getest heeft voordat ze met zo'n gewaagde stap komen. Als het trim systeem op de stuurlijnen zit heb je ook ineens heel veel mogelijkheden om bijvoorbeeld je safety en swivel te verbeteren. Ik ben benieuwd wat er nog aan innovaties op ons afkomt.
|
|
|
et1961
Berichten: 365
|
Doe liever iets aan de chicken loop. Breng de bar dichterbij je lichaam, en dan de helft van de prijs..
Cabrinha fireball, jonguh! Ook dit lijkt mij weer niets toe te voegen. De echte innovatie in het kitesurfen lijkt nu wel voorbij. Waarom zou men anders steeds van die rare dingen verzinnen. En wie gaat er 650 euro voor een bar betalen.
Prijs gaat natuurlijk helemaal nergens over! Maar er zullen ongetwijfeld consumenten zijn die bereid zijn deze belachelijke prijs te betalen....
|
|
|
Faxie
Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
|
Doe liever iets aan de chicken loop. Breng de bar dichterbij je lichaam, en dan de helft van de prijs..
Cabrinha fireball, jonguh! Ook dit lijkt mij weer niets toe te voegen. De echte innovatie in het kitesurfen lijkt nu wel voorbij. Waarom zou men anders steeds van die rare dingen verzinnen. En wie gaat er 650 euro voor een bar betalen.
Prijs gaat natuurlijk helemaal nergens over! Maar er zullen ongetwijfeld consumenten zijn die bereid zijn deze belachelijke prijs te betalen.... Die doet dat ook niet. De haak is iets korter, maar dat is met een Halo/Dynabar oid ook op te lossen. De kleuren op de bar zijn ook lekker duidelijk trouwens.
|
|
|
maarten.v.a
Geen avatar
Berichten: 172
|
Hoe snel zou dit systeem werken? Ik vind mijn huidige systeem prima werken, ik kan altijd snel/direct m'n kite depoweren door een vrij simpele beweging. Voor de handeling op deze nieuwe bar lijkt er meer te worden gevraagd van het fijne motoriek, dat is in sommige gevallen een uitdaging...
|
|
|
Karel79
Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
|
Het idee is best wel goed als je er iets langer over na denkt.
Het is veel logischer om een depower systeem te plaatsen op de lijnen waar de minste kracht op staat. Ook is het veel logischer om het depoweren te doen dmv een 'release' ipv een 'pull'.
De moeilijkheid zit 'm dan wel in het feit dat je lengte van 2 lijnen synchroon en identiek moet aanpassen. Een druk knop aan 1 kant vd bar en een opwind mechanisme lijkt niet zo simpel en praktisch als de huidige depower systemen, maar toch, thumbs up for trying.
|
|
|
MDekker
Geen avatar
Berichten: 32
|
Paar weken geleden deze bar van dichtbij kunnen bekijken. Niet mee gevaren helaas maar wel kunnen proberen op een in de lucht hangende kite.
De bar ziet er erg strak uit en poweren en depoweren werkte naar behoren. Of het gemakkelijker is dan depower cord durf ik na die paar minuten niet te beweren maar het mechanisme werkte prima. Het draaien van de knop verliep zonder problemen en m.n. depoweren met een druk op de knop is wel erg gemakkelijk. Prijs van 650,- is aan de hoge kant.
|
|
|
Erik@Spijk
Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
|
Ben ik de enige die toch vooral eenvoud, degelijkheid en in de breedte verstelbaar zoek? 1 bar voor meerdere maten kite. De simpelste oplossing is soms de best, is dit niet te veel high tech en duur?
|
|
|
Faxie
Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
|
Ben ik de enige die toch vooral eenvoud, degelijkheid en in de breedte verstelbaar zoek? 1 bar voor meerdere maten kite. De simpelste oplossing is soms de best, is dit niet te veel high tech en duur?
Je bent zeker niet de enige. Ze lossen niet echt bestaande problemen op, en introduceren daarmee potentieel nieuwe problemen.
|
|
|
jacob B
Berichten: 16
Logs: 0 | 1201 uur
|
hoi
Heb de bar een keer kunnen testen... depoweren tijdens het varen gaat heel mooi , even op het knopje drukken.. Om de power tijdens het varen er weer op te krijgen is iets lastiger,misschien een kwestie van wennen. verder vind het een erg fijne mooie strakke bar.
|
|
|
EddyC
Geen avatar
Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
|
je moet dus prutsen aan één kant van je bar. Wedden dat er velen hun kite dan ook die kant uitsturen en mogelijk in de zee belanden. Bij rukwinden laat je steeds je bar over en weer schuiven - tracht dan maar eens aan het uiteinde van je bar te frutselen.
|
|
|
|
EddyC
Geen avatar
Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
|
Mechanische onderdelen zoals tandwielen en wormwiel = met een beetje zand en zout zitten die vast na één kitesessie. Natuurlijk niet op binnenwater waarbij op- en afgetuigd wordt op een grasveldje. Ik heb al last van zand in de grote schroefdopventielen : eigenlijk zijn die ook niet geschikt voor Nederlandse omstandigheden: 7-8 Bft dat je materiaal zandstraalt met hoge vochtigheidsgraad zodat alles lekker vol met zand plakt.
|
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
|
Kom op Rudo, het nieuws ligt gewoon op de digitale straat Trim via de stuurlijnen, dat is een innovatie. Meer merken zijn daar mee bezig. Zelf denk ik dat tandwielen e.d. in het enorm vijandige klimaat waarin wij opereren niet lang meegaan. Wormwiel heeft als voordeel dat je een compacte haakse overbrenging & grote vertraging simpel kan realiseren.Andere kant van die medaille is hoge slijtage van dit type overbrengen, al zonder zand en zout. We gaan het zien. North is niet een van de beste barretjes op de markt door alle jaren heen, maar ze blijven proberen en innoveren. Daar is ook wat voor te zeggen!
|
|
|
|