Nieuwe kite? neem de tijd!

Stanley

Maart 09, 2008, 22:31:43
edit2Rapporteer  
De meesten kennen het gevoel wel. Je hebt een nieuw speeltje dus wil snel de blits maken op het water.
Zo ik gisteren snel snel snel. Snel opppompen snel je bar uitrollen snel je de touwtjes aanknopen en hupsakee lanceren die boel.

Maar wat reageert die kite toch vreemd. Toch maar aangeven dat hij de lucht inkan.
Kite los en hupsakee nosedive into the ground. Dan toch maar even naar het water lopen en daar oplaten.
Geluukig voor mij had ik een zeer goede helper Thanks Goon die vertrouwde de boel niet en weigerde om de kite weer te relaunchen. Eerst de lijnen nog een keer checken.  En ja hoor deze oen had blindelings de back en front lijnen verwisseld. Geen cookproof ala slingshot maar gewoon 4 keer deze soort knoopjes.

Moraal van het verhaal

neem de tijd check alles dubbel en laat je kite in/bij het water op mocht het dan fout gaan is de schade beperkt. Je kan beter 5 minuten later het water opgaan dan 10 seconden eerder in de ambulance
remcokite

Antwoord #1 Maart 09, 2008, 22:41:59
edit2Rapporteer  
Tja niet zo handig !!!!

Gister voor het eerst met mijn torch 3 gevaren, tjek juist dan alles 2 keer voordat ik hem oplaat.
vaart super trouwens !!
180cc

Antwoord #2 Maart 10, 2008, 00:03:58
edit2Rapporteer  
Je ziet tog wel als je lijnen verkeerd zien:S

Maarja gelukkig is het niet slecht afgelopen
drifter

Antwoord #3 Maart 10, 2008, 00:16:57
edit2Rapporteer  

Mark-Fizzer

Antwoord #4 Maart 10, 2008, 00:22:23
edit2Rapporteer  
Ik krijg een beetje een dubbel gevoel van je post...

Enerzijds denk ik, wat een flappie, anderzijds kan je boodschap een hoop ongelukken voorkomen...

Je doet je avatar wel eer aan!  Wink ThumpsUp ThumpsUp

Keep it up!!!

PS, wat heb je nieuw, en hoe vaart ie???
chico

Antwoord #5 Maart 10, 2008, 00:46:26
edit2Rapporteer  
Sportief van je, om je eigen 'foutjes' te delen. Waar komt dat ouwe doos gezegde ook al weer vandaan...haastige spoed = z.....

Lex

Antwoord #6 Maart 10, 2008, 00:48:37
edit2Rapporteer  
Hoop dat veel mensen hier van leren !  ThumpsUp
Stanley

Antwoord #7 Maart 10, 2008, 00:54:10
edit2Rapporteer  
@ Tommy

heb de Bularoos aangeschaft 13 10 en 7
Gisteren zowel met de 10 als de 13 gevaren.
Heerlijke kites.

Was zo gewend aan de cookproof van mijn slingies dat ik er niet bij stil stond dat ik de front en back lijnen zou kunnen omwisselen.
Vandaar de posting al vaar je ruim 2 jaar een foutje is zo gemaakt.
Gelukkig voor mij en de omstanders niks gebeurd maar voor het zelfde geld gaat het verschrikkelijk fout.

En persoonlijk vindt ik het nog stommer om dit soort bevindingen niet te melden.
is gewoon een leerpunt voor ons allemaal. Als het een routine wordt sluipen de foutjes er zo in en dat kan in onze sport zich genadeloos afstraffen.

Een gewaarschuwd mens kite voor twee.
Mark-Fizzer

Antwoord #8 Maart 10, 2008, 01:12:38
edit2Rapporteer  
Mooie set man! Top!
Veel plezier ermee, maar dat komt wel goed.
Alleen even wachten op 35 knopen en dan die 7 uitlaten... Jiehaaaaaaa  Tongue Tongue Wink

Hoe langer je vaart, hoe 'makkelijker' je wordt denk ik, dat zie je in elke sport/werk...

Ik wordt altijd weer even op het gevaar van onze sport gedrukt, als ik er weer 1 over de dijk zie gaan op Schellinkhout... Dan heb ik het altijd ook meteen ff gehad... Bah...

Maar goed, laten we met z'n alle scherp blijven om vieze ongelukken te voorkomen!!!

Enjoy je Bullies!!

Marsie

Antwoord #9 Maart 10, 2008, 03:06:49
edit2Rapporteer  
Moedig verhaal kan ik waarderen. ThumpsUp

Veel plezier met je nieuwe gear!

@tommy nova ik vind het ook vreselijk om te zien dat mensen of kites over de dijk gaan baal er echt van.

Meteen een rot dag dan !

Het enige wat ik kan zeggen doe ik zelf nog steeds:
pas je aan afhankelijk van de sterkte van de wind en je skills.(denk om de vlagen).

En ja ik heb ook meerdere dagen gekeken op de spots als ik het te hard vond waaien.

Dan maar, komt wel weer een andere mooie dag.
Mijn nivo kruipt, maar geniet elke keer voor 100 %,en ik ben nog heel. ThumpsUp
Haring High Richardt

Antwoord #10 Maart 10, 2008, 03:52:34
edit2Rapporteer  
Citaat
En persoonlijk vindt ik het nog stommer om dit soort bevindingen niet te melden.
is gewoon een leerpunt voor ons allemaal. Als het een routine wordt sluipen de foutjes er zo in en dat kan in onze sport zich genadeloos afstraffen.

Een gewaarschuwd mens kite voor twee.

EN ZO IS DAT !!!!!!!!!!!!!  ListenToMe ListenToMe ListenToMe  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp
robin..

Antwoord #11 Maart 10, 2008, 04:33:59
edit2Rapporteer  
ruimte is je grootste vriend
Snowman

Antwoord #12 Maart 10, 2008, 04:40:00
edit2Rapporteer  
Citaat
heb de Bularoos aangeschaft 13 10 en 7
Hee @Stanley gefeliciteerd met je aankoop: 3 voor de prijs van 2 ??

Citaat
Was zo gewend aan de cookproof van mijn slingies dat ik er niet bij stil stond dat ik de front en back lijnen zou kunnen omwisselen.
Toch ook niet Best van Best in deze. Het is toch kleine moeite voor fabrikant om het omwisselen te voorkomen?

Heb zelf ook nog steeds wat op te biechten nav EL Gouna trip eind 2007:  opgeblazen kite, foute ventielen ,  losschietende windsurfgordel en de Russiche launch. En oh ja en de  natgespoten video camera (wel al eerder over gepost)... Andere keer maar weer.
michiel v geel

Antwoord #13 Maart 10, 2008, 05:37:47
edit2Rapporteer  
eerste gedachte: stomme oen

tweede gedachte: goed dat je het nog even onder de aandacht brengt

ik zette gister toevallig een guroo in elkaar en het viel mij ook op dat ze weer met knoopjes op de kite werken ipv knoopjes en lusjes.

deze fout maak je btw maar 1 keer maar als iedereen het 1 keer doet heb je en hoop kansen op ongelukken

dus jongen altijd koppie erbij houden ook bij de dingen die eigenlijk heel makklelijk geworden zijn want daar gaat het fout.
Gerard
Gast
Antwoord #14 Maart 10, 2008, 06:22:12
edit2Rapporteer  
Doet me denken aan mijn eerste "glorieuze" actie. Cursus gevolgd, kite gekocht en op een mooie zondag naar Edam om voor het eerst alleen aan de slag te gaan. Oppompen, lijnen eraan en thumbs up. Maar wat trekt die kite raar? Huh Blijkt de chickenloop een slag om de bar heengedraaid te zitten. Kite gelijk weer neerlaten is voor mietjes dus hup, uithaken en chickenloop even terugdraaien. Dacht ik. Inhaken lukte echter niet meer omdat de kite vol de powezone in dook. En wat doe je dan als je schrikt: dan trek je aan je bar.. ThumpDown ThumpDown Gevolg: ik vloog omhoog en keek plotseling over de dijk heen. Vervolgens sloeg ik tegen de dijk en kwam midden in de brandnetels terecht. De kite was inmiddels over de dijk heengedoken en trok nog steeds. Daardoor ging ik head first door de brandnetels totdat de kite in een lantaarnpaal sloeg en daar bleef hangen. Einde eerste dag kiten in mijn eentje. Geen meter gevaren en twee weken brandblaren op armen en benen.  Angry Sindsdien check is alles 2x voordat de duim omhoog gaat.
Mark-Fizzer

Antwoord #15 Maart 10, 2008, 14:15:36
edit2Rapporteer  
@Gerard: Dat zijn de mooiste acties...
Neej hoor. Blij dat het niet al te erg voor je is afgelopen!!

PS, kopje brandnetelthee???  Tongue Tongue Tongue schater schater
helium

Antwoord #16 Maart 10, 2008, 15:18:28
edit2Rapporteer  
Geloof maar dat deze fout vaker voorkomt dan je denkt.
Kan ook gebeuren dat je de kite launched en dat er `zomaar`een knoopje losschiet.
Conclusie (checken die handel)
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #17 Maart 10, 2008, 15:20:31
edit2Rapporteer  
Stanley, Flappert dat je er bent..... Grin

ik snap het wel hoor..
Ik heb het ook weleens, je wilt zo graag het water op als je al heeeeeeeeeeeeeel lang niet gevaren hebt, bijvoorbeeld een dag of 4 niet  Grin
je moet dan wel geconcentreerd blijven bij het opbouwen van je spullen, klinkt wijverig, maar het is wel iets waar we altijd aan moeten blijven denken. Ook het checken van de lijnen/knoopjes zelf blijft een must..(kwaliteit, rafeltjes, oneffenheden etc.)

succes!
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #18 Maart 10, 2008, 16:52:36
edit2Rapporteer  
Yep, eergisteren liet ik mijn eigen kite op omdat een forumlid hem wilde testen. Stond ook nog te ouwehoeren en had mijn handschoenen aan die helemaal onder het zand zaten. Windvlaag, zo kite uit mijn handen. Ging allemaal weer net goed door de adequate reacties van omstanders. Maar ik kite al 6 jaar en je moet gewoon blijven opletten. loser Tongue

Maar hoe mooi ik de nieuwe Waroo08 van O ook vond, waarom leveren ze die kites nog met knoopjes? Geen merk heeft dat toch meer? Het is zo'n simpel veiligheids systeempje. Cookproof heet dat al jaren bij North  Huh
Roderick

Geen avatar

Antwoord #19 Maart 10, 2008, 17:57:46
edit2Rapporteer  
Heeft die bullaroo wel kleurcodering, of ook dat niet? (Ik denk er sterk over om ook die dingen te kopen, maar hier schrik ik wel van....)
Kitemaster

Antwoord #20 Maart 10, 2008, 18:05:52
edit2Rapporteer  

bedankt voor de tip....... handig voor als ik mn raven 3 voor t eerst uit ga rollen!
Geronimo79

Antwoord #21 Maart 10, 2008, 18:16:58
edit2Rapporteer  
Roderick.. gewoon denken.....  (schrik ik best van???) niet zo paniekerig zeg..... gewoon kijken, even nakijken... en klaar. met elke kite hoe idiotproof et ook mag zijn.. moet je toch nakijken.

aantal mensen al weer zeiken op Best... komop zeg zeg.. tis gewoon even onoplettendheid geweest vanwege de nieuwe kites meer niet. had beroerd kunnen af lopen maar dat is het gelukkig niet.

best heeft gewoon grijs voor, en rood en blauw voor achter.. dus gewoon kleurcodering. werkt prima..  je moet toch altijd je lijnen checken voor launch... zou moeten...
Stanley

Antwoord #22 Maart 10, 2008, 18:53:29
edit2Rapporteer  
Heeft die bullaroo wel kleurcodering, of ook dat niet? (Ik denk er sterk over om ook die dingen te kopen, maar hier schrik ik wel van....)

Niet zo snel schrikken Roderick.
Was typisch een gevalletje van haastige spoed.
De lijnen op de bar hebben de standaard kleur codering rood/blauw voor je stuurlijnen en grijs voor je powerlijnen.  Nu twijfel ik alleen of dit ook op de kite ook zo is. Anders is mijn fout dubbel zo dom.

Vaar meestal op Mirns dus mocht je ze een keer willen uitproberen no problemo.
Qua vaareigenschappen ben ik zeer te spreken over mijn  Buls.
En de hangtime is gewoon giga.
Geronimo79

Antwoord #23 Maart 10, 2008, 19:13:02
edit2Rapporteer  
Denk dat hget algemeen is bij BEST.

Stuurlijnen op de kite zijn kleur gecodeerd.
Brilde voorop is alleen ook blauw rood.. en de powerlijnen zelf zijn grijs... dus wat dat betrefd die niet echt gecodeerd..
maar goed... stanley was ook zoooooow enthousiast over z'n bullies. KNUPPEN!!!!! vliegen!!! ow.. toch nie...
BoMiRon

Geen avatar

Antwoord #24 Maart 10, 2008, 19:41:54
edit2Rapporteer  
Ben blij dat stanley niet gelijk is afgebrand door iedereen. Zo durft iemannd tenminste zijn fouten toe te geven en zo kunnen we er voor zorgen dat anderen deze fouten niet maken.  Vorige keer Werd kitandre geloof ik behoorlijk afgezeken. en hem zie je hier dus niet meer terwijl hij juist waarschijnlijk nog veel moet leren. Men  had naar hem toe toen ook wat tactischer kunnen reageren.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.