Aansluiting slang op vacuumzak

Mitchel_12000

Januari 27, 2006, 03:06:09
edit2Rapporteer  
Oke even een vraagje met waarschijnlijk een simpel antwoord, maar hoe sluiten jullie de slang van de pomp aan op de vacuumzak. Op het moment doe ik het nog met luchtdicht tape, maar dan krijg je de aansluiting nooit perfect lucht dicht.

Hebben jullie bruikbare tips? Ik zag bijvoorbeeld net een rockertafel met geintegreerde aansluiting voor de vacuumpomp voorbij komen. Werkt dit beter??
Elevation

Antwoord #1 Januari 27, 2006, 04:20:22
edit2Rapporteer  
ik heb 4 afzuigpunten in de tafel, werkt wat makkelijker.. bovenaf dichtplakken met plastic, dan komt het wel goed..
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #2 Januari 27, 2006, 04:37:27
edit2Rapporteer  
Ik heb 2 vacuumnippels in m'n tafeltje. Diagonaal geplaatst werkt dit ook prima!!  ThumpsUp
Geen gehannis met het slaan van een "gat" in het folie voor de vacuum-aansluiting ala "Butin Bik".
Waarschijnlijk trekt het ook veel minder plooien in het folie.  (hangloose_kitesmiley)

(Ikzelf gebruik een rubbermat als persmembraan, dus helemaal geen last van pooien (grinnik_kitesmiley))
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #3 Januari 27, 2006, 04:38:30
edit2Rapporteer  
ehh...plooien.  schater
Psychotic

Antwoord #4 Januari 27, 2006, 05:47:09
edit2Rapporteer  
heb een gat in de tafel, gaat makkelijker dan met een gat in de zak ThumpsUp
SELDOM

Geen avatar

Antwoord #5 Februari 02, 2006, 03:46:07
edit2Rapporteer  
ik heb een plaatje messing gezaagd van 20mmx20mm en een 4mm messing buisje ingesoldeerd boven het gasfornuis.

voordeel is dat je het aan de buitenkant van je zak plakt met bisonkit en tape voor de stevigheid. Daarna boor je met een 2mm boortje door het buisje een gaatje in je zak. Je slang moet er wel op passen maar ik gebruik standaard luchtslang van 6mm.

voordeel is dat je de plaats pas bepaald als je gaat vacumeren en het werkt snel en schoon.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.