KiteGolfje
Gast
|
Hi,
Welk site is het?
Afz,
Kitegolfje
|
|
|
Aad Kite
Gast
|
Wil ik wel zeggen maar weet eigelijk niet of dat wel mag in dit forum.
|
|
|
Gj
|
Goed topic hier ben ik ook wel benieuwd naar.. Naar de voor en nadelen ..
|
|
|
kitaholic
|
Hoihoi, heb een jaartje met recon2 gevaren en beviel erg goed. Mooi systeem en maar 4 ipv 5 ijnen uitlopen scheelt ook. Toch geef ik (en cabrinha blijkbaar ook) de voorkeur aan 5 lijnen; recon werkt in 90% van de keren maar net niet die ene keer dat het nodig is, 5e lijn werkt altijd voor zover mijn ervaring rijkt. Ik weet verder niet of de CO2 veel verandert is, maar ik zelf zou voor een nitro gaan.....
|
|
|
drifter
|
@kitaholic, leg eeens uit wat die 10% voor gevallen zijn dan?
Recon vind ik makkelijker in de omgang. De tapout op de recon 2 is ook een hele goede veilige functie.
Maar 5th heeft ook zo zijn voordelen. Als je bijvoorbeeld een handlepass wilt maken na een rotatie, of na die 'pop' sprongen, dan kan je dat fijn leren omdat je kite meteen helemaal depowert als je mispakt.
|
|
|
Gj
|
idd dat is wel heel fijn maar zit de 5e lijn al op de 2006 modellen?
|
|
|
drifter
|
Er zijn maar een paar C-shaped kites in 2006. Productie is gestopt toen de crossbow kwam.
Je hebt co2 10 en 12m, en je hebt revolver(nitro) in 12 en 14m. En ook nog de Contra 2006. Allemaal doorontwikkelde kites met 5th line.
|
|
|
kitaholic
|
@Rory... als je net wat ver uit de kust crasht bv, heb paar keer gehad dat de stuurlijn niet los komt (zand ertussen?) en daardoor het hele recon systeem niet werkt. Gewone 4-lijns starten werkt natuurlijk ook wel, maar zoals ik al zei, met 5 lijnen heb je dit probleem niet
Systeem is idd wel lekker clean en tap-out is prima uitvinding, f-one heeft de voordelen mooi gecombineerd (5e lijn + soort van tap out)
|
|
|
Gj
|
Tja, dus eigenlijk is de 2006 even net iets beter..?
|
|
|
Aad Kite
Gast
|
Ik denk zelf ook wel dat ze bij cabrina niet voor niets naar de 5th lijm i.p.v. recon gegaan zijn. Zit ik alleen nog met het prijs verschil van dik € 200.
|
|
|
kiter25
|
Ik ben in het bezit van een CO2 2006 12m2 en die vaart heerlijk. Ik heb verder niet echt veel vergelijking met andere kites van hetzelfde jaar, maar als ik hem vergelijk met een AMP12m2, valt mij vooral op dat de kite veeeeeel stabieler is. Daarnaast geeft hij ook bij het sinussen veel meer power. Samengevat, kwam het op mij over dat, als je meer power wilt, je bij de CO2 snel wordt geholpen. Verder springt hij super en wordt je echt heel zacht weer neergezet. De vlieger staat verder rotsvast in de lucht.
|
|
|
Aad Kite
Gast
|
Kijk dat is info die helpt bij het beslissen.
|
|
|
Gj
|
maar bij de 2006zit recon + 5th line ?
|
|
|
kiter25
|
Er zit volgens mij geen recon op, ik heb er niet de originele bar bij. 5th uiteraard wel. Ik heb net even in de gebruiksaanwijzing gekeken en zie niet zo snel iets staan over het recon systeem...maar het is een topkite, ga for it. Hij schijnt ook heel goed te getest te zijn in een duits kitemagazine, gebruik de zoekfunctie. Wat moet je ervoor betalen?
|
|
|
Olaf Pasker
|
Op de 2006 zit alleen het 5th lijn op een geen recon meer.
|
|
|
Nicolas
|
Waarom is Cabrinha gestopt met C-kites? Ik had graag een Revolver gekocht, maar nu ik zie dat ze daar mee gestopt zijn Gaan ze in 2007 alleen nog verder met bows? Anders kan ik even goed naar North of Naish overstappen
|
|
|
Gj
|
Cabrinha CO2 - 2006 12m2
Dieser Freeride Kite lässt nichts zu wünschen übrig. Er fühlt sich leicht an und verhält sich unter jeglichen Bedingungen extrem stabil.
Kite kpl. mit Bar und Leinen: Kite incl. Repairkit, Pumpe und Tasche:
|
|
|
Aad Kite
Gast
|
Is compleet met bar en lijnen dus € 110 duuder dan bij de volgende Manufacturer Cabrinha Name CO2 12.0 - complete Model 2006 Article No. CAF36100512 Size 12.0 m² Lines 5 Components complete Discipline intermediate Additional info Smoothest Ride On The Water Now in it's 6th year of design, the CO2 remains unchallenged. The moderate aspect CO2 has everything you could want in a freeride design, and nothing you don't. It’s light bar feel and rock solid stability make it a easy ride in all conditions. The signature characteristic of this legend is it’s constant steady pull. Dive the kite into the corner of the power zone and park it.... for the smoothest ride on the water. Power and control, security and stability. These are the things that work seamlessly in the background so that you can get to the more serious business of having fun. Features: Moderate Aspect Ratio, Freeride / Freestyle Design, Frontline™ SRS with Tap Out™, Pro Span™, Radial Wing Tips, Full Contact™ Strut Connection, Quick Release, Powerlock™ Optional with Bar Upgrade Equipment: Bar (50 cm Powerdrive™ CS Alloy), Control Lines 25m, Expanding Bag, User Manual, Large Pump, Repair Kit, Cinch Strap
|
|
|
moderator-4
Global Moderator
Geen avatar
|
Topic aangepast. Laten we het ontopic houden. Lees Aad zijn vraag nog eens door en heb je wat te melden antwoorden dan. Om nu een wedstrijd te maken wie het goedkoopst een Cabrinha kan vinden lijkt me niet de bedoeling. DUS OnTopic.
|
|
|