Waroo gebruikers.....

Merc
Gast
Antwoord #25 Augustus 17, 2006, 23:34:58
edit2Rapporteer  
een 5de lijkt me totaal overbodig!!!
Sherida

Antwoord #26 Augustus 18, 2006, 00:00:58
edit2Rapporteer  
ik gebruik de safety wel, ik ben een beginner en als ik mijn safety moet trekken
(alleen in nood, anders heb ik mijn 100% depower) ben ik mijn kite niet meteen kwijt.
McBridges

Antwoord #27 Augustus 18, 2006, 00:12:11
edit2Rapporteer  
Een runaway kite zit natuurlijk niemand op te wachten, dat is wat Daan ook bedoeld denk ik.
Verder is die polsleash wel irritant (te) lang maar beter iets als niets.

Is dit wat je bedoelt Nijntje;
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=18372.0

Als het werkt is dat zo gek toch niet Mers?? Je voorkomt er in ieder geval mee dat je kite er vandoor gaat  (shame_kitesmiley).

Gr. McBridges
TtHoM@s

Antwoord #28 Augustus 18, 2006, 01:16:18
edit2Rapporteer  
een 5de lijkt me totaal overbodig!!!

die 5th gebruik je ook niet voor het herstarten (als je dat dacht)
maar is als safety bedoeld

je ziet vaak gezeik over de waroo mar dat vind ik totaal overbodig
je moet weten hoe je er mee om moet gaan het is geen C shape de waroo vereist iets meer aandacht

paar hele kleine punten
hard oppompen
niet overbodig depoweren
en al helemaal niet herstarten als een C shape
maar gewoon 1 stuurlijn binne halen
en n wel meer punten

als je je daar niet aan houd kan het idd fout gaan 
het licht dus vaak an de rider
djb

Antwoord #29 Augustus 18, 2006, 01:23:42
edit2Rapporteer  
jongens wat een geniks over de leash.....waar zijn we mee bezig....
ok de pols leash is niks want die zit in de weg maar een normale die aan je trapese vast zit is wel handig vooral als je unhooked gaat varen DAN BEN JE NIET METEEN JE KITE KWIJT ALS JE JE BAR LOS LAAT!!!!!!!!!! daar is ie ook voor je leas dat je je kite niet kwijt raakt als je hem een keer los moet laten!!!!!!!.

100procent is een lul verhaal maar 90procent ie ie zeker te die poweren!!!!!
ik heb hem al in geloopte positie gehad unhooked en is dan best wel handig dat ie er aan zit.......

Antwoord #30 Augustus 18, 2006, 01:24:51
edit2Rapporteer  
die polsleash is levensgevaarlijk want er zit geen QR op!!

en wat is de toegevoegde waarde als je een 14 neemt ipv een 12 als je 60 kilo weegt ook al liggen ze dicht bij elkaar?
McBridges

Antwoord #31 Augustus 18, 2006, 02:46:38
edit2Rapporteer  
Citaat
die polsleash is levensgevaarlijk want er zit geen QR op!!

Mesje misschien, is ook een soort van QR  :Smiley

Citaat
ok de pols leash is niks want die zit in de weg maar een normale die aan je trapese vast zit is wel handig vooral als je unhooked gaat varen DAN BEN JE NIET METEEN JE KITE KWIJT ALS JE JE BAR LOS LAAT!!!!!!!!!! daar is ie ook voor je leas dat je je kite niet kwijt raakt als je hem een keer los moet laten!!!!!!!.

Polslease is toch zo om te bouwen?? Lijn is in ieder geval lang genoeg  (hangloose_kitesmiley), probleem dan toch opgelost of zie ik dat verkeerd.

McBridges
hOe hA HeNniE

Antwoord #32 Augustus 18, 2006, 03:07:12
edit2Rapporteer  
Die safety leash is juist de faktor die ervoor zorgt dat je kite gaat loopen als een malle en dat is pas ECHT gevaarlijk, zeker als je op het land staat bij een drukke spot!
weet iemand of dat loopen/spinnen voorkomen wordt door de safety op een powerlijn te zetten???
Sharontje

Antwoord #33 Augustus 18, 2006, 04:17:18
edit2Rapporteer  
@ vincentt, hoe zorgt een leash ervoor dat je kite gaat loopen?? deze komt toch alleen in actie zodra je je safety trekt? Ik zou hem alleen aan mn harnass vastzetten ipv je pols.

Ik moet toegeven dat ik North vaar dus eigelijk niet op dit topic mag reageren. loser Joepie

Maar ik ben het met Daanbanaan eens veiligheid staat voorop! Het wordt steeds drukker op de spot.

(ok duidelijk geval van blond (grinnik_kitesmiley) hij stond wel goed...)
djb

Antwoord #34 Augustus 18, 2006, 04:23:24
edit2Rapporteer  
@sharontje en daanbanaan........jullie weten denk ik wel wat die van mij al heeft gehad in het verleden!!!!!!
meden door daanbanaan die houd hem maar niet droog gelukkig wel heel...haha   

drukte word wel steeds lastiger is wel handig om je kite zo nu en dan los te kunnnen gooien als het moet en niet dat je hem meteen helemaal kwijt bent.
Sharontje

Antwoord #35 Augustus 18, 2006, 04:29:53
edit2Rapporteer  
Nou gebeurt het weer... (geschokt_kitesmiley)

@ j2 Ja dat weet ik, ben blij dat Daan die van mij nog niet in zn handen heeft gehad.. hahaha grapje hoor daan! YeSS
En inderdaad, de spots worden steeds drukker/ onveiliger, rondviegende kites werken niet bevordelijk voor de veiligheid.
Marijn alias Vos

Antwoord #36 Augustus 18, 2006, 04:34:33
edit2Rapporteer  
Is dit wat je bedoelt Nijntje;
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=18372.0

Gr. McBridges

bedoelde ik idd alleen deze op het voorbeeld kan inverten
Roon

Antwoord #37 Augustus 18, 2006, 06:41:58
edit2Rapporteer  
Ik vaar geen Waroo, maar de discussie over de leashes wordt een beetje onduidelijk.
Over de polsleash is eerder een topic geweest, ik kan het alleen zogauw ff niet vinden....

Er van uitgaande dat je EN een polsleash EN een safetyleash hebt, gebruik je de polsleash alleen maar wanneer op het land bent. Het idee daarachter is, als ik me goed herinner, dat je je kite kunt depoweren door een ruk met je arm te geven, in het geval je niet meer het besef hebt om je normale safety te trekken (op je buik achter je kite aan, use your imagination). Zodra je in het water bent: losmaken die polsleash want die kan alleen maar in de weg gaan zitten bij tricks.

Zelf heb ik altijd een vinger aan de safety leash bij het oplaten voor het geval dat, is tot nu toe maar 1 keer nodig geweest maar wel zo effectief. Alls je zonder kunt zou ik de  polsleash niet eens gebruiken omdat het meer gedoe is (maar wel altijd de safetyleash dus!).
adrenalin

Antwoord #38 Augustus 18, 2006, 07:31:39
edit2Rapporteer  
Ik ben toch al overtuigd om een 14 te nemen, wat alle ander argumenten gaan worden maakt me niet meer uit. De 9 en de 12 komen te dicht bij elkaar in de buurt.

Maar nog bedankt!!

Als je hem nog eens wilt proberen, ben morgen  op scheef!
Merc
Gast
Antwoord #39 Augustus 18, 2006, 15:44:49
edit2Rapporteer  

Polslease is toch zo om te bouwen?? Lijn is in ieder geval lang genoeg (hangloose_kitesmiley), probleem dan toch opgelost of zie ik dat verkeerd.

McBridges

Heb ik al gedaan. Net zoals bij naish zit er en klipje op.

@ adrenalin, hoe laat??
adrenalin

Antwoord #40 Augustus 18, 2006, 19:11:59
edit2Rapporteer  
Vanaf een uur of 1400 ben ik op scheef.
Merc
Gast
Antwoord #41 September 03, 2006, 19:17:09
edit2Rapporteer  
Hallo mensen,

Ik ben heel blij dat ik toch voor de 14 gekozen heb. Super kite.

Thanks allemaal voor jullie reacties!
adrenalin

Antwoord #42 September 03, 2006, 20:46:27
edit2Rapporteer  
Mooi! Gister tijdens de downwinder ook super veel plezier van gehad!!!

wel 100 keer laten vallen, en iedere keer weer binnen enkele seconden uit het water  ThumpsUp

Nog een goeie tip tegen de slijtage van de bridles:

Natuurlijk controleer je iedere keer of je katrollen wel soepel lopen, maar wat ook heel goed helpt is rubber krimkousen om de bridle lijn plaatsen.
TtHoM@s

Antwoord #43 September 03, 2006, 23:16:03
edit2Rapporteer  
Nog een goeie tip tegen de slijtage van de bridles:

rubber krimkousen om de bridle lijn plaatsen.

hoe kom ik daar aan?

en hoe zet je die er op?
op een flysurfer spirit bar zit ook een soort rubber aan het begin waar de stuurlijnen vast zitten
dat zt er heeel strak om heen het lijkt wel vast gebrand waardoor het krimpt.

dat is de oplosing voor bridle slytage
en ook slitage van het depower koort kan je daarmee goed vorkomen

T]-[0/\/\@S

Antwoord #44 September 04, 2006, 00:02:12
edit2Rapporteer  
ja hoe zit dat nou met safety leash als je 5de lijn hebt was er dan nog wat anders
adrenalin

Antwoord #45 September 04, 2006, 02:16:14
edit2Rapporteer  
Je haalt het bij elektronica speciaalzaken (het wordt gebruikt om kabeltjes bij elkaar te houden geloof ik), Er zijn 3 en 6mm krimpkousen, ik heb de 3 gebruikt.

Je houdt kort een aansteker onder de krimpkousen, die dan om je lijn heen krimpen. Zorg dat je je lijn niet beschadigd.

Depowerkoord zou denk ik ook wel werken. Nadeel is dat het rubber is en dus vrij stroef waardoor je bar minder soepel over je koord loopt.

McBridges

Antwoord #46 September 04, 2006, 18:07:23
edit2Rapporteer  
Yep, elke goede electronica/onderdelen zaak heeft die krimpkousen wel.

Werkt (bijna) perfect, zelf heb ik het om mijn depowerkoord gedaan omdat ik geen tubing kon vinden zoals elders vermeld als tip tegen slijtage van je depowerkoord.
Bar loopt zeker niet minder soepel aangezien het er strak omheen zit, ook zie je meteen waar de slijtageplekken komen aangezien je die krimpkousen in elke kleur kan krijgen.
Voor de depowerlijn heb ik 6.4 mm gebruikt wat kan inkrimpen tot 3.8 mm, lekker strak dus  (hangloose_kitesmiley).

Krimpkousen om de bridles is ook geen goed idee,ga ik zeker doen, is een fluitje van een cent.
Verder iemand nog een idee om de katrolletjes goed soepel te houden behalve dan uitspoelen en hard blazen  :Smiley

Citaat
Heb ik al gedaan. Net zoals bij naish zit er en klipje op.
Loopt deze dan door je bar heen net zoals een 5th lijn?????

Grtz. McBridges
McBridges

Antwoord #47 September 04, 2006, 22:36:02
edit2Rapporteer  
Citaat
Krimpkousen om de bridles is ook geen goed idee, ga ik zeker doen, is een fluitje van een cent

Hmmm, lekker duidelijk, iets te snel getypt  :Smiley.
Wèl een goed idee dus mijn inziens.............

McBridges
Alferink

Antwoord #48 September 04, 2006, 23:24:51
edit2Rapporteer  
Die krimpkous, moet dat met een vlam? want zo bij m'n kite....... voelt toch niet zooooo goed  (tong_kitesmiley)

Zou een fohn (heel dichtbij mss?) ook werken?  Huh
TtHoM@s

Antwoord #49 September 04, 2006, 23:31:19
edit2Rapporteer  
Om de kous te laten krimpen, dient deze verwarmd te worden tot een bepaalde temperatuur. Je kunt dit doen met:

* een föhn op de hete stand
    * een verfstripper op de laagste stand
    * de vlam van een aansteker of gaspit (op afstand van de vlam houden, want directe aanraking van de vlam geeft te veel hitte en maakt je materiaal kapot)
    * een soldeerbout

en eventueel

* kokend water (als het niet om elektrische materialen gaat).
    * stoom uit een fluitketel (als het niet om elektrische materialen gaat).

In alle gevallen de hitte goed gelijkmatig verdelen, anders gaat de krimpkous bobbelen.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.