Natuurlijk kan dat. Met een 14 waarschijnlijk ook nog wel. Onder de 12 kn lukt bijna niks en zeker niet met een 16m+ omdat die dan te zwaar zijn en uit de lucht dreigen te vallen.
Een vriend van mij vaart met de Raven 2 16m2 maar het is echt een trage en logge bak! Vaar zelf met Rebel 14m2 en kan net zo snel als hem varen! maar de rebel is veel speelser en veel relaxter om truuks te oefenen! daarbij veel makkelijker te herstarten en veel stabieler dan de Raven!
Dit is mijn persoonlijke ervaring! suc6 met je keuze!
16m Raven 2 is zeker geen logge en trage bak maar een fijne en goede low-wind machine. Met mijn 90kg kan ik vanaf een knoop of 10 al planeren op mijn 666 129........ Qua stabiliteit ken ik weinig betere kites en herstarten met de 5e is super easy....
...en ik vlieg zelfs de Raven2 18. En ook dat is geen trage en logge bak. 90 kg op Thorn 132 model 2006. Dat kwam me zaterdagochtend en zondagochtend goed van pas ;-)
Ik heb ff aan de 16 van ome Fons mogen hangen en moet zeggen dat je niet het idee hebt dat je met een 16 vaart. Wel 24 meter lijnen en 20 inch bar maar de kite is heel direct en het bar- en stuurgevoel is erg licht en smooth voor een 16. Moet zeggen dat echt elke maat van de RavenIII goed vaart. Normaal zijn er altijd wel een paar maten uit een lijn die altijd minder zijn maar welke maat RavenIII je ook in je handen krijgt, ze zijn allemaal top en kloppen helemaal. Ik kan mij niet voorstellen dat ze hier nog verbetering in kunnen brengen bij de opvolger.
heb net een Raven2 9,12,16m2 besteld kreeg een mooi aanbod van Lonasport. hoop dat ik ze begin volgende week in huis heb. nu maar hopen dat alles wat jullie zeggen ook klopt hahahaha ben benieuwd
heb net een Raven2 9,12,16m2 besteld kreeg een mooi aanbod van Lonasport. hoop dat ik ze begin volgende week in huis heb. nu maar hopen dat alles wat jullie zeggen ook klopt hahahaha ben benieuwd