net ff de onwijze test gedaan:
De grote zak is redelijk waterdicht, m.a.w. hij is niet waterdicht dus verwacht hier geen droge/werkende apparatuur uit te halen na een dagje beulen. Wel geschikt voor boterhammetjes in een strak dichtgeknoopt zakje, mobieltje in waterdicht hoesje etc. Op je rug merk je er niet veel van, wel goed de lucht eruit doen voor je 'm dichtrolt anders heb je een drijvert. Extra functie: drijvert, mocht last hebben van dat je zinkt kan je 'm met veel lucht erin dichtmaken, heb je een aardige boei.
De kleine tas heeft zo'n dichtseal "ziplock" randje dat ook op de geraspte kaas verpakking zit dat je nog een keer dubbel moet slaan en dan met een klittebandje kan borgen. Mits je die ziplock goed dichtdrukt is 'ie waterdicht. Zowel onder mijn neopreen shirt als los onder water gehad, eerste keer zat 'ie niet goed dicht, lekte een heel klein beejte. Daarna wel goed dichtgedaan en dat werkt.
De ziplock lijkt me gevoelig voor zand, maar gelukkig heb je dat niet zoveel op het strand.
De uitvoering is mager, het stinkt erg naar PVC hetgeen betekend dat het na een jaar niet meer flexibel is - omdat de weekmakers er uit zijn - en dus kapot gaat
maw: deze dingen zitten op de ondergrens van wat je bruikbaar mag noemen. Ik ga ze wel gebruiken, ik wil namelijk een nieuwe gsm dus een beetje zeewater is welkom. En een nat bammetje is altijd beter dan geen bammetje!
Mijn camera komt er niet in.
Ik was er getuigen van:D, de grote is dus niet echt super waterdicht, de kleine wel.
Maar ik laat me telefoon enz liever in me kitetas op het strand:P