diesel oo7
|
hoi Louk
jammer dat je er morgen middag niet bent denk dat je dan met je toekomstige 9 had kunnen varen
waar ik de wind vanaf haal? zie weerbericht
Weersverwachting voor vandaag en volgende nacht Vandaag is het wisselend tot af en toe zwaarbewolkt. De dag begint droog maar aan zee en in het noordwesten kan er reeds een bui vallen. In de loop van de dag en vooral na de middag en 's avonds groeit ook in het binnenland de kans op enkele buien. Maxima van 19 tot 21 graden in de Ardennen, rond 20 graden aan zee en 22 of 23 graden elders. De wind waait matig tot meestal vrij krachtig in het binnenland, vrij krachtig tot meestal krachtig aan zee, uit zuidwest en later ruimend naar westzuidwest. Rukwinden tot 70 km/h aan zee en tot 65 km/h in het binnenland.
tot vanmiddag allemaal
|
|
|
diesel oo7
|
hoi limburgkiters er is er 1tje jarig onder ons een heel dikke proficiat met je verjaardag SJOKWEEF ik hoop tot op kessenich vandaag
|
|
|
Parkie
Logs: 0 | 12 uur
|
hoi limburgkiters er is er 1tje jarig onder ons een heel dikke proficiat met je verjaardag SJOKWEEF ik hoop tot op kessenich vandaag Thanx daafke.... Ik w8 nog ff met varen, ben nog herstellende van een flinke griep. En zaterdag op vakantie, dussssss ff rustig aan, maar jullie hebben ook wel plezier zonder mij hoor ;-) Greetz en tot snel.
|
|
|
hOe hA HeNniE
|
a) herstel-ze b) gefeliciflapstaart c) have a nice vacation d) morgen weer varen!!!!!!!!!!!!!!! heb d'r zin an, jippieieieeeeeeeeeeee
|
|
|
Joy.H
|
a) herstel-ze b) gefeliciflapstaart c) have a nice vacation d) morgen weer varen!!!!!!!!!!!!!!! heb d'r zin an, jippieieieeeeeeeeeeee
ja je ging goed vandaag
|
|
|
diesel oo7
|
gister nog een super leuke dag gehad met mijn 9tje mijn doel voor gister weer bereikt doel was; eerste kiteloop maken is dus een backroll met loop geworden en geland backroll+frontroll landen in switchstand vandaag de loops weer eens wat harder en hoger proberen tot op het water
|
|
|
|
Ocean-Limbo
|
Gisteren was Suuuuuuuuuuuper! En vandaag was ook Heeeeeeeeeeeeeeeerlijk. Hoewel de middag donker begon hebben we toch nog best mooi weer gehad met een voor Kessenichse begrippen redelijk stabiele wind. Het was wel niet zo druk als gisteren. Vandaag ook voor het eerst met mijn Bandit 9m gevaren. Voelde lekker, relaxed en easy aan. Ben dus zeer tevreden. Jammergenoeg krijg ik hem pas in september definitief. Ik ben dus
|
|
|
Parkie
Logs: 0 | 12 uur
|
Heb nog flink getwijfeld om het belgische water op te zoeken vandaag........ Maar heb toch weer de autorit richting Slufter gemaakt. Daar lagen in alle maten soorten en kleuren de hagelnieuwe 2009 Naish kitesen boards te wachten om eens goed misbruikt te worden Torch/Helix en Cult waren aanwezig, en de Thorn boardjes ook. De Cult heeft tot nu toe mijn voorkeur, hoewel de Helix ook niet slecht was maar dit was nog geen definitief model, want deze klapperde nog een beetje in de wingtips. Sjonge jonge wat zat daar een lift en hangtime in................ Als toetje kwamen Kevin en Jalou nog een showtje weggeven om te laten zien hoe hoog en hard de nieuwe kites en boards vliegen. Wat kan die gast varen zeg, niet normaal, gaaf om een keer in het echt te zien. Mijn griepje is na deze dag definitief over
|
|
|
NinoBrownz
|
Zo weer terug van surftripje France en klaar om verder te leren met kiten...can't wait, zeker na de eerste meters varen voor de vakantie!
Hoorde van Diesel dat het nog een paar keer knallen was geweest in Kessenich!? Top. Vraagje: wat is de stand van zaken rondom dat waterverbod door blauwalg? Vormt dat ook al problemen in Kessenich?
Verder is het de bedoeling om zondag 7 september te gaan varen op Strand Horst als de wind het toelaat. Anybody interested too?
|
|
|
|
christoffel
|
Hi Limbo,
I'm a beginner from Eindhoven. Had 2 lessons in Noordwijk, want to do more but have no gear yet cause I don't know what to buy. is Kessenich a good place for beginners? Is there also stuff to be rented? Would like to join in but probably you guys are all very advanced. Anyway, any tips are welcomed Cris
|
|
|
Ocean-Limbo
|
Hi Cristoffel,
Kessenich is NO place for beginners because: 1. the wind is very, very gusty 2. the beach is very small 3. its impossible to stand in the water. 4. dangerous objects (pipelines)
tip 1. The best place to practice is Oostvoorne near Rotterdam; wide beach and waterdepth of 1 meter. tip 2. Iff you havent any problems with launching, waterstart and waterrelaunch you are veryb welcome. tip 3. Geartip: F-one Bandit (I just bought 9 m and 11m) read Acces!
|
|
|
hOe hA HeNniE
|
@limbo: te gek louk, een 11 bandiet erbij! laat weten waar je komend wiek heenwilt, kunnen er wellicht wat mensen aansluiten. @nino: hoe was je trippie? waar gepeddeld, en hoe waren de condities? @cris: listen to limbo: he's our kitefather
|
|
|
NinoBrownz
|
@danny: trippie was erg relaxed thanx. zijn naar La Palmyre onder La Rochelle in la douce France geweest. golven waren hoog, soms helaas wat rommelig maar dat mag de peddelpret niet drukken. Kiten deden ze er ook veel in een baai, maar was geen goede beginnersspot, dus dat heb ik even overgeslagen...vanaaf naar Tante Neeltje Jans na het werk :-)
@limbo: erg gaaf een bandit 11...kan erover meepraten ;-) congrats
|
|
|
diesel oo7
|
@ limbo goed dat je die 11ook nog gehaald hebt. heb je nog kunnen varen dit weekend?
ik ben zelf maar weer eens achter de kabelbaan gaan wakeboarden ivm niet genoeg wind
zijn er mensen die morgen mee naar zee willen let me now ik ga naar noordwijk de bandit dos testen 9en10m perfect voor morgen ik heb nog 2 plaatsen voor de mensen die mee willen
@ christoffel
if you want good gear from f-one contact me a can make a good offer
|
|
|
|
NinoBrownz
|
@christoffel: also just started with kitesurfing and got my gear thanks to 'diesel'. good stuff f-one!
@diesel: hoe was het wakeboarden? erg gaaf dat je de bandit dos gaat testen. helaas moet ik arbeiten morgen, anders had ik het wel gezellig gevonden mee te gaan richting het noordwijkse. vanavond eindelijk weer eens kiten...ga voorzichtig met paar collega's van hier bij Neeltje Janse proberen. weekend kessenich?
|
|
|
christoffel
|
Hi guys,
Happy that I'v got some answers, upset when I realise that probably will cost some time till I can really surf where I want Are there anyway places to practice/low watter in Limburg/Brabant? @limbo: thanks for the tips
@danny: ok, will listen to limbo
@diesel: nice to know, thx for the offer
@nino: you have just started with kiting but you dare to go to Kessenich...hmmm....how many lessons you had before you went there first time?
general question: are girls slower in learning kiting?.....and please, don't say all of you in the same time YEEEES.....or anyway, are some girl dudes in your gang?
Greetz, cris
|
|
|
NinoBrownz
|
@christoffel: it's not an understatement to say that Kessenich can be really dangerous with its gusty winds and obstacles. what I learned there was handling the kite on shore and a bit of body dragging with relativley safe winds and a good coach. After that I went to Oostvoorne for a day in the water. I had several lessons, don't know how many, but everybody learns at his/her own speed. Safety of you and other kiters really comes first with this sport! First thing you have to ask yourself is 'Do I really wanna start doing this?', because it takes time, patience and quite an investment to start up. If the answer is Yes, then I'm sure there are people enough who want to help an enthusiastic beginner...just as they did with me! I would follow Limbo's advice on starting out in Oostvoorne with a good day of lessons and decide if you wanna continue. I can tell you from experience, it's addictive :-)
|
|
|
hOe hA HeNniE
|
@nino: na t werk nog naar neeltje?? pfffff, best een onderneming nog, niet? (tenzij je in vlissingen werkt ofzo... ) zie jullie hopelijk allemaal weer snel op t water, ben wel enigzins geblesseerd: op full speed zonder kite-ondersteuning een frontrolletje draaien (puur op pop), t net niet halen en dan vol op de ribjes landen...aarrghhhh. maja, no pain, no gain 1 ding is zeker: als je 'm full speed landt (3 op 10 keer gelukt) is het gevoel daarbij onbeschrijflijk gaaf....
|
|
|
NinoBrownz
|
@danny: heb het geluk dat ik voor mijn werk in Middelburg een paar dagen in de week in Domburg woon. maakt het eenvoudig om na het werk nog wat wind mee te pikken of wat golven om m'n surfboard in te gooien. om half 6 staan de collega's klaar en gaan we een poging wagen bij tante neeltje :-) ben al aan het aftellen... Beterschap met je ribben trouwens, niet te hard lachen dus, want dat doet pijn...:-)
|
|
|
Ocean-Limbo
|
@danny: heb het geluk dat ik voor mijn werk in Middelburg een paar dagen in de week in Domburg woon. maakt het eenvoudig om na het werk nog wat wind mee te pikken ... om half 6 staan de collega's klaar en gaan we een poging wagen bij tante neeltje :-) ben al aan het aftellen...
Beste Nino, ..smeer het ons maar in ....dit soort reacties zijn niet erg collegiaal ... Dear Chris, I dont think girls are slower in learning kitesurf. It took some time for me to learn it. Step by step but every step faster.... step 1 kitehandling step 2 bodydragging step 3 waterstart step 4 downwind step 5 upwind step 6 jumping the more you practice ......but be careful and dont take any risks
|
|
|
diesel oo7
|
hoi hoi nog iemand kessenich vanmiddag? naar zee zal niet lukken krijg namelijk geen hele dag vrij van die idioten hier zij zouden eens moeten weten wat een gevoel kiten ons geeft dan maar een halve dag op de home spot ik hoop nog limbos te zien
|
|
|