slingshot octane!!

youne nl

Mei 26, 2008, 17:36:11
edit2Rapporteer  
halleee ik heb een paar vraagjes over de octane.
Ik ben de trotse eigenaar van een octane 12 m2 maar heb reeds vernomen dat de octane 1 maat kleiner is dan staat aan gegeven klopt dit?
Ook vraag ik me af als ik nu een octane 8 m2 erbij koop heb ik dan de ultieme overlapping want eigenlijk is 8 m2 dan 7 m2 ? Of hebben jullie betere suggesties om erbij te kopen??
Mijn laatste vraag is waarom de slingshot octane maar 1 jaar is gemaakt, het is toch een ideale vlieger?
ik weeg +/- 75 kg en ben 1.80 lang
alvast bedankt groetjes
Jeroen
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Antwoord #1 Mei 26, 2008, 18:34:12
edit2Rapporteer  
De 2006 Fuel 11-17 is ook idd 2m te groot aangegeven. Ik snap ook echt niet waarom, maargoed. Heb mn 06 11 over een 07 9 gelegd en die waren dus identiek.
geen dank en groetjes terug,
Robin
Barrykite

Antwoord #2 Mei 26, 2008, 18:35:20
edit2Rapporteer  
Heey Youne
ik vaar zelf ook met een octane 12 m en ik ben even lang als jij en ik weeg 74 kg
ik heb als 2e kite een octane 8 m en ik vind het een prima overlap van de 12.
alleen een 8 m is zeldzaam en moelijk te vinden.ik heb er zelf ook even naar moeten zoeken.
deze kites zijn echt high end.dus kan je lekker lang doorknallen.waarom die dingen maar 1 jaar gemaakt zijn zou ik eigenlijk niet weten.
WaZuP

Antwoord #3 Mei 27, 2008, 17:12:17
edit2Rapporteer  
ik heb ook een octane 12 gehad,

Echt op de fuel 2007 na de beste c kite verweg die ik heb gevaren,

enigste nadeel:

weibnig power, dus idd meestal 1 maatje groter varen dan de rest

Waarom die maar 1 jaar is gemaakt heb ik geen idee van, maar je moet tog wel redelijk wat ervaring hebben om die kite een beetje te gebruiken waar die voor is gemaakt want een beginner zal veel te veel de bar naar zich toe trekken, waardoor je letterlijk alle performace kilt
Tom

Antwoord #4 Mei 27, 2008, 17:16:47
edit2Rapporteer  
Mooi, hebben ze een keer een lekkere kite daar bij SS gaat ie naar 1 jaar uit productie haha
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 Mei 27, 2008, 22:44:45
edit2Rapporteer  
Check het interview met de kitedesign van SS. De Octane was een beetje zijn "kindje', maar die is gewoon niet aangeslagen (slecht verkocht). Nu heeft hij het karakter van die kite zoveel mogelijk in de Rev verwerkt.

Ik heb de Rev wel gevaren, maar de Octane nooit. Kan daar dus niets over zeggen behalve dat het een lekkere SLE is (alleen depowerkoord van testexemplaar was te dik, bar gleed niet lekker)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.