thomasr
|
ik denk dat het gewoon kan, probeer anders een heel klein puntje om te kijken wat er gebeurd! succes!
|
|
|
Jeromez
Logs: 0 | 427 uur
|
kite inspuiten heb ik nog nooit van gehoord. volgens mij moet je m gewoon goed laten drogen na elke sessie.
|
|
|
|
Gertjan
|
Inderdaad gewoon tijd voor een andere kite. Dit klinkt als een kite van 2000 of zo.
|
|
|
boardbas
|
Gertjan, ik hoop niet dat al jou 1140 berichten deze inhoud hebben. ik vroeg of er een soort coating op de markt verkrijgbaar is en niet of mijn kite aan vervanging toe is. het is een 2007 kite, ik weet niet hoe een 2000 kite klinkt maar de mijne laat weinig wan zichzelf horen.
|
|
|
Alferink
|
Gertjan, ik hoop niet dat al jou 1140 berichten deze inhoud hebben. ik vroeg of er een soort coating op de markt verkrijgbaar is en niet of mijn kite aan vervanging toe is. het is een 2007 kite, ik weet niet hoe een 2000 kite klinkt maar de mijne laat weinig wan zichzelf horen.
Uhhhhhhh ok... Als het 2007 is, wat voor crap kwaliteit/merk mag het dan wel niet wezen? Voor zover ik weet zijn er geen coatings te krijgen hiervoor, en als die er zijn zal je kite waarschijnlijk ook gelijk 5kg zwaarder zijn.
|
|
|
Jelle
|
Flysurfer gebruikt coating van aluminium die erop gedampt wordt voor hun superlichte doek in de Silver Arrow versies. Lijkt me niet iets om thuis te doen.
|
|
|
Alferink
|
Dat word ff naar de plaatselijke super- en bouwmarkt voor een rolletje folie en wat alles-lijm.
|
|
|
Jelle
|
Dit is een nanotech-product, sommigen zeggen dat dat de asbest van de toekomst is. Kleine vaste deeltjes die via je longen in je bloed komen. De regulering loopt weer achter op de industrie.
|
|
|
|
leeany
|
heb je er last van dan? het is toch niet zo dat je kite zinkt lijkt me. vliegerdoek is nooit waterafstotend, misschien de eerste paar keren. heb je hem misschien te vaak/te lang in de zon laten liggen?
|
|
|
Henning
|
Flysurfer gebruikt coating van aluminium die erop gedampt wordt voor hun superlichte doek in de Silver Arrow versies. Lijkt me niet iets om thuis te doen.
Dat was een experiment met betrekking op UV-straling. UV-straling sloopt je doek namelijk en een "alu-spiegel" zou dit msischien verminderen @ TS: Er zijn enkele gebruikers van Flysurfer-kites die ze met nixwax behandelen. http://www.nikwax.com/nl-nl/Schijnt goed te werken
|
|
|
leeany
|
Nikwax. ik raad het ook altijd aan in de winkel. prima spul!
|
|
|
woolfie s.
Geen avatar
|
Je kan het ook proberen met het spul waarmee je tentbodems kan impregneren (dit is gemaakt voor grote oppervlaktes). Daarmee krijg je hem wel dicht, maar het zorgt in der daad voor een iets zwaardere laag.
krijg je bij de perry of de bever.
|
|
|
Gertjan
|
Als hij van 2007 is zou ik er lekker mee door kiten en niet aan die lap middeltjes beginnen.
|
|
|
Wimt
|
Had hier zelf ook een topic over. Uitvoerig contact gehad met een nano fabricant in Goes. Volgens hem, kan nano niet werken bij een kite, omdat de luchtdruk te hoog wordt bij het vliegen, waardoor het water ahw door de nano barriere wordt gedrukt. De poleyster vezeles zijn nml. te grof voor het kleine nano. Bij kleding, met veel kleinere wol en katoenvezels, is dit geen punt.
Volgens hem, is nano natuurlijk, het komt nml. overal in de natuur voor. Hij gaf een voorbeeld; de TU kon meten, hoeveel nano er in uitlaatgas zat; de concentratie was volgens hem dermate laag, dat dit door de omgevings-nano direct wordt verstoord. Planten gebruiken nano voor waterwerendheid, muggen en andere insecten kunnen ermee op de kop over het plafond lopen. Buckle-koolstof nano is wel gevaarlijk.
Ik had eens nano-siliconen gebruikt, is auto-interieur spray; werkte zeer lang goed, maar volgens deze nano-man, niet vanwege de nano, maar vanwege de siliconen.
|
|
|
|
|
FlyingHigh
|
Op hanglos gaat er een topic over datnanospul. Zijn een aantal mensen het aan het testen. Ff checken
|
|
|
|
Ocean-Limbo
|
ja ik ben ook zeer benieuwd naar ervaringen van Kite-Refit gebruikers ......
|
|
|
HaPe
Moderator
Logs: 0 | 273 uur
|
Met het kiteweekend @Texel kreeg je dit bij je inschrijving. Schijnt goed te werken heb ik vandaag gehoord, ga het binnenkort ook maar eens op mijn 17m proberen
|
|
|
PieNO
Logs: 0 | 28 uur
|
Was vandaag op workum en daar was ook iemand die zijn kite er mee had ingespoten. Hij vertelde dat de kleuren van het doek weer mooier werden en dat het doek weer begon te knisperen.
|
|
|
Wimt
|
Heb er nikwax opgespoten: 10 euro voor 500 cc, 4 bussen op mijn 15 m Flysurfer. Geen uv bescherming, dat wel: alleen siliconen. Had ik 4 jaar geleden ook gebruikt. Werkt minstens 2 jaar, zand en water vallen er zo af, is noodzakelijk voor een Flusurfer. Inpakken van de kite gaat veel makkelijker. Uv is voor deze Flysurfer, geen gold edition, niet zo belangrijk.
Het andere genoemds spul, zou mij 3 keer meer hebben gekost.
|
|
|