voetbanden probleem ?

MEGALOOPBEUN

November 20, 2008, 22:15:41
edit2Rapporteer  
heb een vraagie
heb de lunacy len 10 en het probleem is dat ook al doe ik ze steeds vaster
mijn voeten blijven er steeds uitschieten vooral met springen
is dit een vast probleem van deze voetbanden of nog vaster of  een ander merk erop zetten
graag effe wat feedback
Lukadukido

Antwoord #1 November 20, 2008, 22:46:32
edit2Rapporteer  
Als ze echt niet strakker kunnen, zijn jouw voeten gewoon niet gemaakt voor je pads/straps, terwijl dat bij sommige mensen mischien wel lekker zit.
Waar veel mensen nog wel is naar overstappen zijn de combinaties: Best hover pads + Mystic straps, of gewoon Liquid Force luxury setje.
MEGALOOPBEUN

Antwoord #2 November 20, 2008, 22:52:51
edit2Rapporteer  
zal het dan aan mijn schoentjes liggen ?
heb oneil mutant
sthijs

Geen avatar

Antwoord #3 November 21, 2008, 01:35:52
edit2Rapporteer  
Heb je het ook als je zonder schoentjes vaart?
misschien een setje neopreensokken kopen? dan hoef je je voetbanden niet te verstellen...
(HJ) MINI-ME

Antwoord #4 November 21, 2008, 01:46:08
edit2Rapporteer  
Ik denk dat het aan je schoentjes ligt. Ik heb prima grip met mijn schoenen wanneer ik op binnenwater vaar maar wanneer ik op zee vaar dan heb ik moeite om mijn voeten in de banden te houden. Ik heb geen dikke schoenen en de schoenen zijn voorzien z'n tussenschot tussen de teen voor maximale grip maar ik heb ook moeite om mijn board aan mijn voeten te houden als ik door de branding knal.
Heb er geen last van als ik onder schoentjes vaar  loser

Ik denk dat die pads van LF en F-one "the way to go"  zijn.
Ik weet in iedergeval dat die pads van LF mijn schoenen helemaal vastzuigt.

Moet erbij zeggen dat ik niet met de Lunacy vaar
thomasr

Antwoord #5 November 21, 2008, 09:43:38
edit2Rapporteer  
HPbeun, bevalt die len10 lunacy je? ik zit er namelijk een beetje naar te kijken om die te gaan kopen, maar wat is jou ervaring met het board zelf? niet TE hardcore?

en wat die straps betreft, ik heb er met schoentjes ook wel eens last van, terwijl mijn straps normaal gesproken prima zitten, wat ik gedaan heb; gewoon op het strand even in je board gaan staan, straps helemaal losgooien en dan met je geschoende voet erin, de straps hard aantrekken, en zo vast zetten, dan staan ze op het water precies lekker bij mij!
TBK

Antwoord #6 November 21, 2008, 12:06:14
edit2Rapporteer  
Beun,

Ik heb de oplossing, gewoon veel board-off's maken tijdens je sprongen ! Grin Joepie
Een week oefenen, dan gaat dat je zeker lukken.

JanBest

Geen avatar

Antwoord #7 November 21, 2008, 17:32:58
edit2Rapporteer  
Ik vaar ook met de lunacy en heb hetzelfde probleem.
Zonder schoenen heb je er geen last van omdat je dan met je tenen grip hebt maar met schoenen moet je voor het springen zorgen dat je voeten zover mogelijk in de voetbanden zitten.
Vaster zetten van de voetbanden heeft geen zin want tijdens varen kom je er dan alleen met je tenen in omdat je geen tegendruk van het board hebt zoals op de kant als ie stil ligt , ik heb ze iets losser gezet om me voet er verder/vaster in te kunnen wringen, tijdens varen beetje van de wind af, board plat en dan wringen.
Het is niet de oplossing maar er valt mee te varen, oplossing zouden heelstraps kunnen zijn maar ik heb ze nog niet geprobeerd.

ThomasR : De Lunacy is echt een super board! Ik moet eerlijk zeggen de eerste 2 sessies heb ik em gruwelijk vervloekt maar nu ik gewent ben aan de stand van de voetbanden ( wat verder uit elkaar en wat rechter op het board ) is er voor mij maar 1 board! mega pop, heerlijk in de bochten en in lichtweer snel planerend.
Als je van plan bent om het board eerst te testen, zorg dat je er meerdere sessies mee kan maken om te wennen.
Mijn advies niet lullen, kopen! je krijgt er geen spijt van!

thomasr

Antwoord #8 November 21, 2008, 19:14:52
edit2Rapporteer  
@ jan best:  oke, bij het board wat ik nu heb werkt het in ieder wel een beetje, het blijft inderdaad wel vervelend varen met schoentjes..

en over die lunacy, thanks voor de info, ik wil hem zeker gaan testen, maar ik moet daar wel even de gelegenheid voor vinden..
maar ik hoop hem snel te gaan testen, zodra het kan in ieder geval! ThumpsUp
Mark-Fizzer

Antwoord #9 November 21, 2008, 19:22:17
edit2Rapporteer  
Vreemd verhaal. Heb ook de Lunacy, en dezelfde boots als Beun. En ik heb een vrij hoge wreef. Bij mij zit het als een huis. Helemaal met die boots, die hebben van dat rubber op de wreef. Misschien moet je ze wel wat ruimer zetten. Dan krijg je ook minder snel kouwe poten. En als je gaat springen, ff je voeten een tikkie naar buiten draaien...

Ik zal morgen een nauwlettend je voeten observeren.  Roll Eyes Roll Eyes Roll Eyes

MEGALOOPBEUN

Antwoord #10 November 21, 2008, 20:42:13
edit2Rapporteer  
dat is goed maatje vlak achter me varen en goed opletten was ich magge
 ThumpsUp
vraag het morgen ook effe bij vdberg misschien hebben zij een  losung
Goonie

Antwoord #11 November 21, 2008, 20:55:08
edit2Rapporteer  
At MINE-ME

Mine-me schreef:
Ik denk dat het aan je schoentjes ligt. Ik heb prima grip met mijn schoenen wanneer ik op binnenwater vaar maar wanneer ik op zee vaar dan heb ik moeite om mijn voeten in de banden te houden. Ik heb geen dikke schoenen en de schoenen zijn voorzien z'n tussenschot tussen de teen voor maximale grip maar ik heb ook moeite om mijn board aan mijn voeten te houden als ik door de branding knal......

Goonie schreef:
Daar heb jij nog nooit last van gehad toch?  schater Dit was de laatste trick die ik van je ken...

(HJ) MINI-ME

Antwoord #12 November 21, 2008, 22:56:34
edit2Rapporteer  
Hihi... en met die klompen heb jij altijd grip  ThumpsUp

Je kunt op deze foto wel goed de onderkant van mijn schoenen checken
Teigetje

Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #13 November 22, 2008, 13:57:53
edit2Rapporteer  
Citaat
vraag het morgen ook effe bij vdberg misschien hebben zij een  losung

Ohjee Dat gaat weer geld kosten.. ThumpDown
MEGALOOPBEUN

Antwoord #14 November 22, 2008, 22:32:13
edit2Rapporteer  
nee kost niks theo  Grin
ze stonden te strak  Roll Eyes
heb vandaag gevaren en ze bleven goed zitten  ListenToMe
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.