Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Nope dat is een totale miskoop en zal je progressie heel erg tegenhouden. Die kite is puur en alleen gemaakt om wakestyle/freestyle te beoefenen... En wat is een zacht prijsje?
|
|
|
daanvanduin
Geen avatar
|
Hmm ik lees er inderdaad veel over, Freestyle op het hoogste niveau.
Ze zijn nagenoeg nieuw, 7 en 9 m2 incl. bar en alles voor 700 piek.. Dus valt prima te betalen volgens mij.. Maar als het zo slecht is om mee te beginnen, misschien slim het niet te doen dan?
|
|
|
Langbeest
|
Niet te vaak doen, maar luister nu maar naar Marc.
|
|
|
daanvanduin
Geen avatar
|
Oke top, ik hou het in gedachte. Jammer, waren wel erg mooie kites om te zien ^^
|
|
|
|
thijs77
|
Vind het op zich vrij vergevingsgezinde kites.. Goede depower en niet te snel.. Herstart is ok. Voor 700 lijkt me een goede deal!
|
|
|
daanvanduin
Geen avatar
|
Aan de kleuren te zien, waren het twee modellen uit 2014 zelfs! En zagen er (opgepompt) echt nog prima uit. Kan ze overnemen, proberen en als het niks is doorverkopen. Alleen wil geen slechte ervaringen krijgen. Dan kan ik het geld beter besteden aan een knappe enkele beginnerskite Thnks voor de reacties trouwens! Top
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Aan de kleuren te zien, waren het twee modellen uit 2014 zelfs! En zagen er (opgepompt) echt nog prima uit. Kan ze overnemen, proberen en als het niks is doorverkopen. Alleen wil geen slechte ervaringen krijgen. Dan kan ik het geld beter besteden aan een knappe enkele beginnerskite Thnks voor de reacties trouwens! Top De tweedehands markt is niet heel erg goed op het moment... Het is echt geen kite voor een beginner. Je kan er misschien wel mee varen maar de kite reageert langzaam op de stuurinput, stuurt niet direct en kan je hard afstraffen wanneer je een foutje maakt. Maar je moet het natuurlijk zelf weten.
|
|
|
Frank82
Logs: 0 | 164 uur
|
Je kan het leren met deze kites, de kites zijn echter geen beginner/intermediate kites maar meer voor de gevorderde kiter. Je zal merken dat je progressie wat betreft springen/upwind varen minder snel zal gaan ten opzichte van een meer toegankelijke kite.
Echter, 700 euro voor 2 2014 kites met bar klinkt als een te goed om waar te zijn deal. Indien het allemaal in orde is zou ik het zeker doen. Desnoods verkoop je het setje voor 1000 euro, moet goed te doen zijn indien het 2014 Cabrinha Chaos kites zijn en in goede staat.
|
|
|
Jellevw
Logs: 0 | 249 uur
|
Ik denk dat je jezelf een plezier doet als je start met andere (beginner) kites. Deze zijn echt op een specifieke doelgroep gericht welke in de gevorderde categorie valt. Zoals eerder vermeld zul je meer progressie maken met een all round kite. Daarnaast kun je dan ook wat makkelijker bepalen welke kant qua style je op wil (freeride, freestyle, wake, race, big air). Maar je kunt er prima mee varen en de prijs is natuurlijk aantrekkelijk. En als je er zo in staat... Kan ze overnemen, proberen en als het niks is doorverkopen.
|
|
|
|
daanvanduin
Geen avatar
|
Hier een greep van de kites, Maar de reacties hier zeggen genoeg inderdaad. Alhoewel het grandioze kites zijn (om te zien) en de prijs goed is, ga ik de beste kennis gewoon doorgeven dat ik voor een meer beginnerskite ga kiezen. Doorverkopen doe ik niet, dan kan hij ze beter gewoon zelf tweedehands ergens anders aanbieden. Ik ga het ook nog even mijn instructeur vragen zaterdag a.s. maar die zal ongetwijfeld hetzelfde zeggen. Thnks allemaal voor de tips en reacties!! Helemaal top!
|
|
|
|
|
daanvanduin
Geen avatar
|
Prive berichtje?? Staan ook een hoop goede occasions bij Van den Berg Surf btw
|
|
|
|
daanvanduin
Geen avatar
|
Hahaha ik heb ooit nog eens een lesje gevolgd bij Harry Vogelezang in Oostvoorne met (volgens mij) ook een Naish X2... Mijn zus heeft nog een Wipika Hydro liggen in de kast ! Maar thnks voor de link iig
|
|
|
Straight edge
|
Had je ook prive bericht gestuurd all
|
|
|
Big Vin
|
-knip- geen tweede hands op het forum
|
|
|
|
daanvanduin
Geen avatar
|
Mannen!
Allemaal nogmaals dank voor de reacties, priveberichten etc.! Hoop dat alle verkopers hun materiaal verkocht hebben.
Ik heb in de tussentijd mijn leskite 2e hands gekocht! Eerste vlieguurtjes gemaakt en apetrots mee!
Alleen maar even te laten weten!
|
|
|
Langbeest
|
Top, mooie kite. Heel veel plezier.
|
|
|
|